1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda

Moda na czas kryzysu – ekologiczny dżins, kolekcje ograniczające zużycie wody, zrównoważony rozwój

fot. materiały prasowe Zalando
fot. materiały prasowe Zalando
Zobacz galerię 18 zdjęć

Czy pandemia zmieniła nasze podejście do mody? Czy to, co dzieje się na świecie wpływa na odpowiedzialniejsze kupowanie i ograniczenie konsumpcjonizmu? Marki coraz chętniej wprowadzają rozwiązania, które lansują zrównoważoną modę i zdroworozsądkowe podejście do nowych trendów.

Jednym z przykładów jest marka Guess, która wprowadza nowe technologie w produkcji kolekcji Smart Guess obejmujacej serię produktów dla kobiet, mężczyzn i dzieci wykonaną z przyjaznych środowisku materiałów przy użyciu odpowiedzialnych metod produkcji. W produkcji kolekcji Smart Guess wykorzystywane są m.in. innowacyjne technologie farbowania denimu. Dry Indigo to bezwodny proces, który barwi materiał spienionym pigmentem, a specjalna technologia farbowania ogranicza zużycie wody nawet o 70%.

Ciekawe rozwiązanie wprowadzono także w produkcji dżinsu. Dotychczas produkcja dżinsów miała wyjątkowo negatywny wpływ na środowisko, obecnie zaś produkowany jest on z recyklingu nieużywanej bawełny i farbowany w innowacyjnym procesie bez użycia wody. Ponadto, z używanych dżinsów, marka Guess tworzy zupełnie nowe modele, co na znaczne ograniczenie wytwarzania odpadów.

Przełomowe innowacje są częścią realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Guess Sustainability Plan. Technologie ograniczające zużycie wody i promocja zamkniętego obiegu surowców to tylko część procesów, które wprowadza marka po to, by stać się dostosowana do potrzeb środowiska i konieczności jak największego minimalizowania negatywnych wpływów branży na ekologię.

Zalando od dawna podejmuje działania mające wprowadzić ideę zrównoważonego rozwoju i uczynić z niego długoterminowy trend. Kolekcja kapsułowa na zimę 2020 "Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando" ułatwi klientom podejmowanie świadomych decyzji zakupowych, bez konieczności rezygnacji z własnego stylu. Po udanym początku współpracy marek pod szyldem "Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando" w styczniu 2020 r., platforma modowa rozszerza koncepcję zarówno na odzież męską jak i damską. Kolekcja to efekt wspólnych działań ośmiu europejskich marek: Closed, Designer’s Remix, Henrik Vibskov, Holzweiler, House of Dagmar, Mother of Pearl, Mykke Hofmann i Progetto Quid.

Kolekcja kapsułowa nawiązuje w bezpośredni sposób do Strategii Zrównoważonego Rozwoju do.MORE, ogłoszonej przez Zalando w październiku w 2019 roku. Zalando mając świadomość tego, że branża modowa w sposób znaczący przyczynia się do problemów środowiska naturalnego na świecie, dąży do tego, aby być częścią ich rozwiązania.

W nowej kolekcji, osiem wyjątkowych marek prezentuje naturalną estetykę w połączeniu z wygodą i stylem. W całej kolekcji są obecne: organiczna bawełna, gładki lyocell i przyjazny środowisku trioctan. Wykorzystanie bawełny, poliestru i wełny z recyklingu zmniejsza negatywny wpływ produkcji odzieży na środowisko naturalne.

Moda to także mocny głos w kontekście walki o równość i brak dyskryminacji. Hasła solidarności i otwartości na innych coraz chętniej towarzyszą nowym kolekcjom i kampaniom marketingowym światowych marek - mając niesamowitą moc przekazu podkreślają, jak ważna jest tolerancja i szacunek dla wszystkich ludzi - niezależnie od wieku, wyglądu, czy pochodzenia.

Marka Tommy Hilfiger stworzyła niezwykłą kampanię kolekcji Tommy Icons na jesień 2020. Jako najnowsza odsłona sezonowej kampanii Moving Forward Together, jest obrazem otwartości, inkluzywności i różnorodności twarzy marki Tommy Hilfiger. Umacniając tych, którzy nie są wystarczająco reprezentowani w świecie mody, marka z każdym sezonem przedstawia wzór tego, jak w obecnych czasach powinny wyglądać kampanie wizerunkowe.

Występują w nich modelki i modele z różnorodnych środowisk, różnego pochodzenia, wieku, rozmiaru i tożsamości płciowej. Kampania kolekcji Tommy Icons jest kolejnym krokiem tej podróży i kontynuacją tradycji marki w przesuwaniu granic świata mody.

Pocieszeniem w ostatnich, ciężkich miesiącach ogarniętych pandemią i strachem o zdrowie nas i naszych najbliższych są wyrazy wsparcia i troski ze strony innych. Podobną taktykę obrał Levi's, który w tych nietypowych czasach wrócił z globalną, kultową kampanią z 2017 roku „Circles”, która opowiada o wspólnocie i życiu ponad podziałami poprzez taniec.

"Wkrótce znów razem zatańczymy" to hasło, którym marka chce podkreślić, że wspólnie damy radę pokonać przeciwności, a jedność i solidarność w tym ciężkim czasie są podstawą pozytywnego myślenia. Reklama, którą przypomina nam Levi's niesie ze sobą uniwersalny przekaz, który jest szczególnie aktualny właśnie w dzisiejszym świecie.

 

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze