1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda
  4. >
  5. Wolność w miłości

Wolność w miłości

Zobacz galerię 5 Zdjęć
Lana Del Rey i Jared Leto – bohaterowie kampanii Gucci Guilty – spotykają się ponownie w osobliwej scenerii motelu. Jako dwie silne osobowości, wolne duchy buntują się przeciwko narzuconym normom i standardom. Są razem, ale są wolni. Klasyka #ForeverGuilty.

Woda toaletowa Gucci Guilty pour Femme przeszła przemianę. Alessandro Michele, dyrektor kreatywny domu mody Gucci, zainspirowany dążeniem kobiet do swobody w wyrażaniu siebie, swoich potrzeb, myśli i uczuć, doszedł do wniosku, że damskie i męskie flakony perfum powinny być do siebie podobne. W ten sposób Gucci Guilty dla niej zyskały nowy design. Szklany flakon jest częściowo przesłonięty metalem w nowym odcieniu i zwieńczony dopasowanym kolorystycznie korkiem. W odkrytej części widać prześwitujący przez szkło bladoróżowy płyn. Flakon kształtem przypomina teraz perfumy męskie, podkreślając równą pozycję obu płci. Pachnie jednak na wskroś kobieco – płatkami bzu z nutą musujących cytrusów. Spowija nas woalem bogatych i zmysłowych nut ambry i paczuli. Z kolei promienne cytrusowe nuty mandarynki, połączone z różowym pieprzem, dają wrażenie wibrującej świeżości. W sercu kompozycji kwiatowe nuty bzu łączą się z akordami owocowymi oraz nutami egipskiego geranium, tworząc ciekawy kontrast. Całość jest zmysłowa, kremowa i ciepła, ale z charakterem. To zapachowy podpis dla kobiet, które nie chcą zniknąć w tłumie.

 

Woda toaletowa GUCCI GUILTY pour Femme 50 ml/349 zł. Zapach jest dostępny w autoryzowanych perfumeriach Sephora i na sephora.pl

Para nie tylko na walentynki, para na zawsze

Zapachy GUCCI GUILTY Love Edition 2021 afirmują wolność i niekonwencjonalną miłość. Męski zapach ma aromatyczno-paprociową bazę wzbogaconą białymi kwiatami, francuską lawendą, paczulą i drzewem cedrowym. Damski jest ambrowo-kwiatowy. Otwiera się cytrusowymi nutami mandory, bergamotki i różowego pieprzu.

Edycja limitowana: GUCCI GUILTY Love Edition – woda toaletowa dla niego 50 ml/299 zł; woda perfumowana dla niej 50 ml/399 zł. Zapachy są dostępne w autoryzowanych perfumeriach Douglas i na douglas.pl

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Moda i uroda

Kostium z recyklingu – najmodniejszy model tego lata

Bodymaps (Fot. materiały prasowe)
Bodymaps (Fot. materiały prasowe)
Kostiumy kąpielowe uszyte z dziewiczego poliestru są ogromnym problemem dla środowiska. Dziś ponad 60 proc. wszystkich ubrań produkowana jest z syntetycznych materiałów, a tylko 12 proc. wraca do obiegu jako produkt recyklingu kaskadowego. Na świecie powstaje coraz więcej marek, które decydują się szyć kostiumy kąpielowe z odpadów przed i pokonsumpcyjnych, plastikowych butelek, sieci rybackich, skrawków nylonu oraz innych tworzyw sztucznych odzyskanych z Morza Śródziemnego. Dwie od kilku lat z powodzeniem funkcjonują na polskim rynku.

Według szacunkowych danych kupujemy dziś pięć razy więcej ubrań niż w 1980 roku, ale nosimy je o wiele krócej i znacznie szybciej się ich pozbywamy. Świat zużywa obecnie około 80 miliardów nowych sztuk odzieży rocznie. To o 400% więcej niż jeszcze dwie dekady temu. Tania i szybka produkcja, nieustanne kreowanie kolejnych trendów i konsumpcja napędzana przez marki odzieżowe, celebrytów oraz influencerów sprawiają, że niedrogie ubrania stają się kłopotliwym dla środowiska odpadem. Kostiumy kąpielowe wpadły w tę samą pułapkę, co pozostałe kategorie odzieży fast fashion. W związku z nieustannie zmieniającymi się trendami, większość strojów kąpielowych po jednym sezonie ląduje na wysypiskach śmieci.

Kostiumy kąpielowe to dla mody odpowiedzialnej ogromne wyzwanie

Ogromna nadprodukcja ubrań, które albo nie są noszone albo szybko wyrzucane, jest jednym z głównych grzechów obecnego systemu mody. Ilość kostiumów kąpielowych to tylko jeden z problemów tego przemysłu. Drugi ma więcej wspólnego z ich składem. Większość marek szyje stroje kąpielowe z materiałów syntetycznych produkowanych na bazie ropy naftowej. Produkcja opiera się na nylonie, poliestrze i lycrze, tkaninach, które są rozciągliwe, łatwo dopasowują się do ciała i dobrze odprowadzają wilgoć. Syntetyczne materiały są stosunkowo tanie do wyprodukowania i bardzo wszechstronne. Szacuje się, że każdego roku powstaje około 65 milionów ton materiałów z tworzyw sztucznych, a ilość szytej z poliestru odzieży podwoiła się od 2000 r. i stanowi dziś ponad 60 proc. całkowitej produkcji. Plastikowe ubrania zalegają na wysypiskach śmieci i trafiają do oceanów, a przemysł odzieżowy nadal nie ma chęci ani pomysłu, aby zająć się tym, co już zostało już wyprodukowane. Wciąż niewiele ubrań powstaje z ponownie przetworzonych tekstyliów, a recykling starej odzieży na surowiec jest problematyczny, ponieważ ubrania powstają najczęściej z kombinacji syntetycznych i naturalnych włókien, które trudno rozdzielić i poddać recyklingowi. Popularne marki nie tylko stosują tanie metody produkcji, ale również starają się, aby każdy kostium kąpielowy miał jak najkrótszą żywotność. To dlatego stroje kąpielowe (oraz inne ubrania z metką fast fashion) tak szybko się rozpadają, a później trafiają na wysypiska śmieci.

Włókna syntetyczne, z których powstaje większość kostiumów kąpielowych, nie tylko nie są biodegradowalne, ale również zanieczyszczają środowisko mikroplastikiem. Pojedyncza włókna tkaniny (najczęściej poliestru, nylonu i akrylu) oddzielają się od ubrań za każdym razem, gdy je nosimy i pierzemy. Według danych zamieszczonych w raporcie wydanym w 2017 roku przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody od 15 do 31 procent plastiku zanieczyszczającego środowisko to mikroplastik, a ⅓ zalegającego w oceanach plastiku to syntetyczne włókna, które odrywają się od ubrań w trakcie prania. Mikrowłókna zjadane są przez większe skorupiaki, ryby i morskie ssaki, przechodzą na kolejne ogniwa łańcucha pokarmowego, by ostatecznie trafić na nasze talerze.

Kostiumy kąpielowe z recyklingu odpowiedzią na rosnącą górę plastikowych ubrań

Na szczęście moda, która stara się mniej szkodzić środowisku, zainteresowała się również strojami kąpielowymi. Wiele marek zaczęło korzystać z przetworzonych materiałów i szukać alternatywnych tkanin, które pozwalają ograniczyć ilość odpadów tekstylnych. Na rynku pojawia się coraz więcej producentów, którzy oferują kostiumy kąpielowe wysokiej jakości, wyprodukowane z poszanowaniem surowców oraz środowiska. Wśród najbardziej znanych marek, które do produkcji kostiumów wykorzystują tkaniny pochodzące z recyklingu, znajdują się luksusowe brandy, takiej jak Mara Hoffman, Baythe, Sage Larock, ale również bardziej przystępne cenowo marki - Reformation, Vitamin A, Vilebrequin, allSisters czy Stay Wild.

Kostiumy kąpielowe powstają najczęściej z nylonu, który jest produkowany z włókien ECONYLU (technologia opracowana przez markę Aquafil), pozyskanych z plastiku pochodzącego z recyklingu, w tym plastiku przemysłowego z wysypisk śmieci i oceanów. ECONYL nie tylko mniej szkodzi środowisku, ale jest również dwa razy bardziej odporny na działanie chloru i olejków do opalania, może być również przetwarzany wiele razy. Drugim, coraz częściej stosowanym włóknem nylonowym wytwarzanym z surowców wtórnych, jest Q-nova marki Fulgar. Lekki materiał o wysokiej wytrzymałości, posiadający certyfikaty Global Recycled Standard i EU Ecolabel.

Na świecie nadal funkcjonuje niewiele firm szyjących kostiumy kąpielowe, które zdecydowały się odejść od dziewiczego poliestru i zastąpić go materiałem, którego włókna pozyskiwane są z recyklingu. Podjęcie decyzji o korzystaniu wyłącznie z tkanin tego rodzaju wymagało sporego researchu, ale na polskim rynku są marki, których założycielki uznały, że warto podjąć taki wysiłek.

Bodymaps (Fot. Zuza Krajewska/materiały prasowe)Bodymaps (Fot. Zuza Krajewska/materiały prasowe)

Bodymaps (Fot. materiały prasowe)Bodymaps (Fot. materiały prasowe)

Bodymaps powstało w 2015 roku z inicjatywy projektantki Ewy Stepnowskiej. Marka znana jest przede wszystkim z zachwycających wzorów i fasonów inspirowanych modą retro lat 50. i 60. XX w. Dlaczego Ewa zdecydowała się na kostiumy z recyklingu? “U nas odbyło się to dosyć przewrotnie, prawie 7 lat temu, jeszcze przed założeniem Bodypamps i przy okazji researchu materiałów, znalazłam producenta dzianin z Econylu. Korzystałyśmy z niego w dużej mierze już od pierwszej kolekcji. Od początku istnienia Bodymaps mniej więcej połowa naszych kostiumów, została wykonana z dzianin z tej przędzy. Zdecydowałam się na przędzę regenerowaną z powodu własnych przekonań dotyczących zrównoważonej produkcji, to zupełnie nie był chwyt marketingowy. Przez pierwsze kilka lat nawet tego nie komunikowaliśmy z obawy, że recycling może źle się kojarzyć i w oczach klientek ujmować jakości. Ale to był przełom 2014/2015 r. i trochę inne spojrzenie na kwestię zrównoważonej produkcji. Oczywiście nasze materiały z przędzy Econyl są świetne jakościowo, teraz wiem to już z doświadczenia - kostiumy świetnie wyglądają i sprawdzają się przez długie lata.”

Sonia Włoszyńska, projektantka i współzałożycielka imprm studio, marki która powstała w 2018 roku, tłumaczy: “Przygotowanie do pierwszej kolekcji imprm trwało prawie rok, z czego największą częścią było właśnie odszukanie odpowiedniej dzianiny na stroje. Nie chciałyśmy iść na żaden kompromis, gdybyśmy nie odnalazły takiego rozwiązania, nie zdecydowałybyśmy się na produkcję strojów kąpielowych.”

Imprm (Fot. materiały prasowe)Imprm (Fot. materiały prasowe)

Imprm (Fot. materiały prasowe)Imprm (Fot. materiały prasowe)

Kostiumy kąpielowe z recyklingu to wciąż domena raczej niewielkich marek. W sieciówkach sporadycznie pojawiają się kolekcje, w których do produkcji wykorzystuje się z poliester, choć przecież duzi gracze mają większe zaplecze finansowe i technologiczne, aby wdrożyć u siebie taką produkcję. “Myślę, że wiele firm nie decyduje się na dzianiny z przędzy regenerowanej z bardzo prozaicznego powodu - są one po prostu sporo droższe. Regeneracja przędzy wiąże się z większymi kosztami niż korzystanie z przędzy virgin - a to przekłada się na cenę dzianin. Myślę, że wraz z rozwojem technologii i popularyzacji przędz regenerowanych to zacznie się zmieniać” - tłumaczy Ewa Stepnowska.

Czy w kolejnych latach kostiumy z recyklingu mają szansę stać się bardziej popularne czy nadal będzie to nisza i produkt skierowany do świadomych konsumentów? “W przeciągu ostatnich dwóch-trzech lat można było zauważyć ogromny wzrost zainteresowania tym tematem, a co za tym idzie dostępności recyklingowanych dzianin. Podczas wprowadzania kolejnych kolekcji/produktów możliwości znacznie się zwiększały, a producenci wprowadzali coraz więcej zróżnicowanych materiałów. Podejrzewam, że świadomość konsumentów i ich oczekiwania sprawią, że takie oraz podobne rozwiązania staną się nowym standardem, a nie tylko limitowanymi kolekcjami.” - mówi Sonia Włoszyńska. Także według Ewy Stepnowskiej konsumenci stają się coraz bardziej świadomi i więcej wymagają od marek. “W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój różnych technologii tworzenia materiałów recyklingowych. Myślę, że wraz z dalszym rozwojem, zwiększy się ich dostępność, a cena może zacząć być konkurencyjna do ceny przędz z pierwszego obiegu. Pamiętajmy, że mimo większych budżetów, działalność sieciówek jest obliczona na zysk, a jednym z kluczowych aspektów przy projektowaniu produktów wciąż jest niska cena detaliczna. Inwestowanie w materiały produkowane w zrównoważony sposób nie za bardzo idzie w parze z taką strategią - chyba, że ma przynieść wymierne efekty marketingowe. Myślę że celem wielu tych kolekcji z recyclingu jest po prostu greenwashing.”

“Trzeba także bacznie przyglądać się technologiom, bo czasem może okazać się że recykling materiałów jest dużo bardziej obciążający dla planety niż produkcja w pierwszym obiegu - np. pod względem zużytej energii.” - wyjaśnia Ewa - “To jest taki temat, który nigdy się nie kończy i wciąż jest wiele niewiadomych wynikających z długiego i rozległego geograficznie cyklu produkcji materiałów na świecie - zawsze warto zadawać kolejne pytania. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości wiedza o recyklingowaniu surowców będzie coraz bardziej uporządkowana i dostępna, nie tylko dla producentów, ale także dla konsumentów.”

  1. Moda i uroda

Pachnąca panna młoda

Dobrze dobrany zapach może być ukoronowaniem całej stylizacji.(Fot. iStock)
Dobrze dobrany zapach może być ukoronowaniem całej stylizacji.(Fot. iStock)
Huczne wesele czy kameralne spotkanie dla najbliższych? Niezależnie od oprawy ten dzień zostanie w twojej pamięci (i na zdjęciach) na długo. Wspomnienia możesz dodatkowo utrwalić zapachem, wybierając perfumy specjalnie na tę okazję. Zapach przywoła ciepłe uczucia, gdy znów go powąchasz. Zadbaj też o cerę i ciało, żebyś czuła się dobrze we własnej skórze.

Sukienka, kwiaty, wypoczęta, świeża twarz oraz pięknie ułożone włosy potrzebują oprawy – zapachu, który jest ukoronowaniem całej stylizacji. O tym, jakie zapachy na ślub wybierają przyszłe panny młode, opowiada Michał Missala, właściciel najstarszej niszowej perfumerii w Polsce.

Perfumy wybierane specjalnie na ślub. Czy to jest nowy trend?
Jest taki zwyczaj, poczynając od czasów królowej Wiktorii, że członkowie rodziny królewskiej używali w tym dniu specjalnych perfum dostarczanych przez marki perfumiarskie, takie jak Clive Christian czy Grossmith. Wiemy też, że księżna Diana w czasie ślubu miała na sobie zapach Quelques Fleurs by Houbigant Paris. Lubiła też perfumy Spring Flowers marki Creed, które stały się chętnie wybieranym zapachem na ślub.

Czy kobiety, wybierając zapach, idą tym tropem, tropem perfum, które nosiła znana osoba?
Częściej kierują się własnym gustem i wyczuciem. Chętnie wąchają zapachy wybierane przez znane osoby, ale to nie jest dla nich najważniejsze kryterium. To dobrze, bo ważne jest, żeby zapach był dobrze dopasowany, aby czuć się w nim wyjątkowo, ale swobodnie. Często w poszukiwaniu perfum na ślub trafiają do nas nowe klientki. Nie chcą kupić po prostu bestselleru z perfumeryjnej półki, który potem poczują w tramwaju czy na koleżance z pracy. Tak jak wyjątkowa jest suknia ślubna, tak samo specjalny ma być zapach. Nawet jeśli osoba planująca ślub na co dzień używa ciężkich, orientalnych perfum, na ślub wybiera zapach, który kojarzy się z tą okazją – subtelny, delikatny, świetlisty. Taki, który będzie dopełnieniem stylizacji. Obserwujemy jednak, że gusta klientek się zmieniają, ewoluują. To, co było modne w latach 80. czy dwutysięcznych, nie podoba się dzisiejszym pannom młodym.

Jakie zapachy w takim razie teraz są chętnie kupowane?
Świeże, rześkie. O nutach cytrusów, delikatnych kwiatów, białego piżma. Jednym z częściej wybieranych zapachów jest Puredistance White. Głównym celem, który przyświecał twórcom tej kompozycji, było stworzenie zapachu tak pięknego i pozytywnego, żeby u każdego, kto go powącha, wywoływał uśmiech. Opracowanie kompozycji zajęło Antoine’owi Lie, nosowi, cały rok – wykorzystał w tym celu najlepsze i najdroższe składniki z całego świata. W kwiatowo-drzewnej kompozycji są róża majowa z Francji, absolut bobu tonka z Wenezueli, absolut kłącza irysa z Włoch, sandałowiec z Mysuru, bergamotka z Włoch, piżmo, wetiwer z Haiti, paczula z Indonezji. Drugi nasz ślubny hit to Love in White marki Creed. Inspiracją dla powstania tych perfum były morskie podróże. W otwarciu poczujemy skórkę pomarańczy, a potem urzekający bukiet białych kwiatów: egipskiego irysa, jaśminu z Włoch, francuskiego narcyza, kremowej magnolii i bułgarskiej róży.

Czy mężczyźni też kupują perfumy na ślub?
Zwykle to kobieta wybiera również zapach dla pana młodego. Jeszcze kilka lat temu klientki decydowały się na perfumy stworzone specjalnie do pary, jak Honour Amouage czy Reflection tej samej marki. Dziś zdarza się to rzadziej. Absolutnym hitem na tę okazję dla mężczyzny jest Aventus Creed. To zapach inspirowany osobą Napoleona Bonapartego, ale w nowoczesnym wydaniu. Kompozycję tworzą klasyczne nuty kolońskie połączone z owocowymi i aromatycznymi. Często za to przyszła panna młoda przychodzi do perfumerii z mamą, czasem nawet z teściową. I obie kupują perfumy na tę wyjątkową okazję. Mamy wybierają zapachy, które jeszcze kilka lat temu kupowały panny młode – bardziej klasyczne, kwiatowe.

Od lewej: White, ekstrakt perfum, Puredistance 60 ml/1325 zł (perfumeriaquality.pl); Woda perfumowana Lipstick Rose Frederic Malle 50 ml/655 zł (galilu.pl); Baccarat Rouge 540, ekstrakt perfum, MAISON FRANCIS KURKDJIAN 70 zł/1325 zł (perfumeriaquality.pl); Woda perfumowana Le Parfum Essentiel Elie Saab 50 ml/459 zł (douglas.pl); Woda perfumowana Ambrette 9 LE LABO 50 ml/740 zł (galilu.pl); Woda perfumowana Love in White CREED 30 ml/525 zł (perfumeriaquality.pl). 
DLA PANA MŁODEGO: Woda toaletowa H24 Hermès 100 ml/479 zł (sephora.pl); Woda perfumowana Explorer Ultra Blue Montblanc 100 ml/369 zł (douglas.pl).Od lewej: White, ekstrakt perfum, Puredistance 60 ml/1325 zł (perfumeriaquality.pl); Woda perfumowana Lipstick Rose Frederic Malle 50 ml/655 zł (galilu.pl); Baccarat Rouge 540, ekstrakt perfum, MAISON FRANCIS KURKDJIAN 70 zł/1325 zł (perfumeriaquality.pl); Woda perfumowana Le Parfum Essentiel Elie Saab 50 ml/459 zł (douglas.pl); Woda perfumowana Ambrette 9 LE LABO 50 ml/740 zł (galilu.pl); Woda perfumowana Love in White CREED 30 ml/525 zł (perfumeriaquality.pl). DLA PANA MŁODEGO: Woda toaletowa H24 Hermès 100 ml/479 zł (sephora.pl); Woda perfumowana Explorer Ultra Blue Montblanc 100 ml/369 zł (douglas.pl).

  1. Moda i uroda

Powitanie lata z marką CCC

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)
Zobacz galerię 5 Zdjęć
Upalne lato, słońce, orzeźwiające drinki, zimne lody – a wszystko w plażowej scenerii. We wtorek, 22 czerwca, marka CCC powitała lato prezentując bogactwo kolekcji sezonu wiosna-lato 2021.

Prezentacja produktów Jenny Fairy, Gino Rossi, Lasocki, Sprandi oraz Acccessories miała miejsce w wakacyjnej przestrzeni Plażówka Saska, która zapełniła się przyjaciółmi CCC. Wśród gości wydarzenia były m.in. Joanna Horodyńska, Kasia Struss, Ewa Witkowska, Jessica Mercedes, Jan Wieteska (gwiazda serialu Sexify) oraz Iga Ofelia Krefft.

Joanna Horodyńska (Fot. materiały prasowe)Joanna Horodyńska (Fot. materiały prasowe)

Ewa Witkowska (Fot. materiały prasowe)Ewa Witkowska (Fot. materiały prasowe)

Kasia Struss (Fot. materiały prasowe)Kasia Struss (Fot. materiały prasowe)

  1. Moda i uroda

Oversize - co to za trend w modzie? Jak go nosić ?

Vicher (Fot. materiały prasowe)
Vicher (Fot. materiały prasowe)
Zobacz galerię 22 Zdjęcia
Moda na oversize zostanie z nami na dłużej, bo jest bardzo wygodna i bardzo praktyczna. Ale co to właściwie znaczy „oversize” i jak nosić takie ubrania?

Bizuu (Fot. materiały prasowe)Bizuu (Fot. materiały prasowe)

Co to jest oversize ? Jak nosić ubrania oversize?

KappAhl (Fot. materiały prasowe)KappAhl (Fot. materiały prasowe)

Ubrania oversize, to takie, które są dla nas specjalnie za duże. Żeby uzyskać taki efekt najprościej jest oczywiście kupić T-shirt lub koszulę w większym niż nasz standardowy rozmiar. Popularnym sposobem jest też zakładanie przez kobiety męskich koszul lub swetrów. Dziś jednak wiele marek produkuje ubrania oversize (już wyjściowo o takim kroju), wtedy ich konstrukcja jest inna i lepiej leży na kobiecej sylwetce. W końcu nawet ubrania oversize mają swoje rozmiary (choć zdarzają się też tzw. one size - czyli w jednym rozmiarze dla wszystkich). Z łatwością możemy kupić taką „za dużą koszulę” , która będzie stylowa i modna. Bez problemu dostaniemy ją także w wersji eleganckiej, która jak najbardziej sprawdzi w się pracy. Ubrania oversize niekoniecznie muszą być casualowe.

Bialcon (Fot. materiały prasowe)Bialcon (Fot. materiały prasowe)

Jak nosić koszule oversize? Jak nosić swetry oversize?

Cos (Fot. materiały prasowe)Cos (Fot. materiały prasowe)

Najbezpieczniej zestawiać szerszą górę z węższym dołem. Czyli do obszernej koszuli dobrze bedą wyglądały węższe jeansy, cygaretki czy w wersji bardziej swobodnej leginsy. Możemy ją też połączyć z szortami (także szerszymi) lub z krótszą spódniczką. Jeżeli lubimy eksperymenty możemy zestawić oversizową górę z szerszym dołem (szerokie spodnie, spódnica maksi), tylko wtedy warto włożyć chociaż część koszuli czy swetra do spodni/spódnicy, żeby zaznaczyć talię. To będzie wyglądało korzystniej dla sylwetki.

Cos (Fot. materiały prasowe)Cos (Fot. materiały prasowe)

Cos (Fot. materiały prasowe)Cos (Fot. materiały prasowe)

Kiedy nosić ubrania oversize?

The Odder Side (Fot. materiały prasowe)The Odder Side (Fot. materiały prasowe)

Właściwie nadają się na każdą okazję. Oversizowe sukienki zestawione z butami na obcasie będą wyglądały bardzo elegancko, z trampkami natomiast zyskają luzu. Co ważne oversizowe kroje sprawdzają się podczas upałów ( nic nas nie uciska, nie obciera, a powiewający materiał wręcz chłodzi), no i są bardzo łaskawe dla sylwetki (pomogą nam ukryć co chcemy). Uwaga - osoby niewysokie - powinny zachować ostrożność przy bardzo szerokich sukienkach maksi, bo mogą ich przytłoczyć. W tej sytuacji lepiej postawić na krótsze modele lub takie, które kończą się przed kostką. Odsłanianie najwęższych części ciała (kostki, nadagrstki) odciąży sylwetkę i nada jej lekkości (ten patent sprawdza sie nie tylko w ubraniach oversize).

Loriini (Fot. materiały prasowe)Loriini (Fot. materiały prasowe)

  1. Moda i uroda

W stylu retro. Nowa kolekcja Gino Rossi

Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)
Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)
Zobacz galerię 15 Zdjęć
Moda lubi powroty, zapożyczenia i reinterpretacje, dlatego trend na retro inspiracje trwa w najlepsze. Najnowsza kapsułowa kolekcja Gino Rossi to właśnie taki zwrot ku przeszłości, ale w nowym wydaniu.

Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)

Retro Your Own Way

Limitowana edycja Retro Your Own Way Gino Rossi zachęca do zabawy stylem i swoją interpretacją elementów w niej zawartych. Znajdziemy w niej sportowe buty oraz torebki w dwóch rozmiarach. Wszystko utrzymane w stonowanej kolorystyce (biel, czerń, brąz, ciemna zieleń), dzięki której rzeczy będą pasowały do tego co już mamy w szafie.

Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)

Szalone lata 70.

Kolekcja nawiązuje do estetyki modnych dziś lat 70., ale czerpie inspiracje także ze świata sportu. Klasyczny fason sneakersów z zaokrąglonym noskiem kojarzy się z butami golfowymi lub tymi do tenisa. Taki sportowy dodatek doda miejskiej stylizacji nonszalancji, a przede wszystkim wygody. W takich butach możemy dojść wszędzie! Są miękkie i komfortowe w noszeniu. Większa podłużna torba typu „jamnik” kojarzy się ze sportowcami, ale znakomicie sprawdzi się także jako element biurowego stylu (no i zmieści wszystko co trzeba). Mniejszy model to ukłon w stronę fashionistek i trendów. W mikro torebce zmieścisz niewiele (okulary, telefon i kartę), ale zwieńczy modowym sznytem każdy look.

Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)

Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)

Styl w wielkim mieście

Kampanię promują zdjęcia wykonane w Warszawie przez duet fotografów Tatianę i Karola. Jej bohaterkami są cztery ikony stylu. Supermodelki: Kasia Struss i Ewa Witkowska, stylistka Joanna Horodyńska oraz influencerka Olivia Kijo. Każda z nich ma inny styl i każda te uniwersalne dodatki z najnowszej kolekcji Gino Rossi nosi po swojemu. Dziewczyny udowadniają, że te modowe akcesoria naprawdę pasują do wszystkiego. Do klasycznych ubrań, tych minimalistycznych, ale też tych odważniejszych i bardziej szalonych zestawów.

Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)Gino Rossi (Fot. materiały prasowe)

Kolekcja kapsułowa jest dostępna w sklepach stacjonarnych CCC, na https://ccc.eu/pl/gr-retro-your-own-way oraz w aplikacji CCC.