1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

Jak ważny jest Twój wizerunek w sieci? Media społecznościowe w branży kosmetycznej

Fot. materiał partnera
Fot. materiał partnera
Wśród działań związanych z promocją biznesu dużą popularnością cieszy się wykorzystywanie social mediów. Właściciele średnich oraz dużych firm kładą nacisk na to, by dbać o swój wizerunek online. Jak to zrobić? O czym należy pamiętać?

Do najczęstszych sposobów dbania o swój wizerunek online należy udostępnianie w mediach społecznościowych:

  • zdjęć,
  • wideo,
  • relacji (również na żywo).

Z social mediów korzysta aż 49% populacji. W czasach pandemii przed ekranem komputera spędzamy jeszcze więcej czasu. Nic więc dziwnego, że wyraźny wzrost aktywności nastąpił również w serwisach społecznościowych.

Cele, jakie chcą osiągnąć przedsiębiorcy, to przede wszystkim:

  • dotarcie do nowych klientów,
  • stworzenie lojalnej społeczności,
  • informowanie o działalności i aktualnych ofertach (np. o promocjach).

Promocja salonu kosmetycznego w social mediach to znakomity sposób, by w krótkim czasie zrealizować powyższe cele. Takie działania mają wpływ na znaczny wzrost wizyt na stronie (unikalnych użytkowników) oraz na ruch w danej branży.

Social media – o czym należy pamiętać? 5 najważniejszych aspektów

1. Wybierz odpowiednie social media

Jednym z najczęstszych pomysłów na promowanie swojego salonu jest stworzenie fanpage’a i reklama swoich usług za pośrednictwem Facebook’a. Jednak samo posiadanie profilu może okazać się niewystarczające . Warto zatem podjąć dodatkowe działania i na przykład, np. przez konkretną liczbę dni promować swój post, by mieć możliwość dotarcia do nowych odbiorców , a tym samym zachęcić ich do odwiedzenia strony. Jak skutecznie prowadzić Facebooka?

Pamiętaj o regularnym zamieszczaniu postów. Tygodniowo na Twojej stronie powinny znaleźć się 1-2 wpisy, by utrzymywać więź z odbiorcami.

Reklama salonu kosmetycznego na Facebooku to tylko jeden z pomysłów. Warto zapoznać się także z Instagramem. Serwis pozwala na szybkie i intuicyjne udostępnianie zdjęć. Dodatkowo reklama na Instagramie pozwoli dotrzeć do nowych klientów mieszkających nawet na drugim końcu świata.

Instagram i Facebook to obecnie jedne z najlepszych narzędzi, które pomogą Ci w promowaniu Twojego salonu i usług. Skuteczna reklama w mediach społecznościowych bez nich byłaby dzisiaj niemożliwa. Warto dodać, że na Facebooku i Instagramie można prowadzić kilkudniowe kampanie promocyjne. Nie musisz się zatem ograniczać do jednego działania raz na jakiś czas (np. jeden post w tygodniu).

Kolejną popularną platformą online jest LinkedIn – serwis społecznościowy pozwalający na kontakty zawodowo-biznesowe. To kolejna szansa, by zaprezentować swoją działalność osobom, które mogą być nią zainteresowane.

2. Określ cele

Jeśli nie jesteś w stanie określić, co dokładnie jest Twoim celem, sprawdź jakie efekty chcą uzyskać firmy reklamujące się w Internecie:

  • dotarcie do nowych klientów,
  • podtrzymywanie relacji z klientami poprzez tworzenie zaangażowanej i lojalnej społeczności,
  • przekazywanie rzetelnych informacji związanych z branżą (np. związane z bezpieczeństwem podczas pobytu w salonie, efektami i standardami pracy),
  • zainteresowanie Klientów nowymi zabiegami i ofertami.

Dużą popularnością w social mediach cieszą się także konkursy. Pomimo tego, iż co do zasady główna nagroda trafi do rąk jednego lub kilku szczęśliwców, to nasz post o konkursie może zostać udostępniony przez innych użytkowników konkretnych platform, nawet setki razy.

3. Jakie treści zamieszczać w social mediach?

Co warto zamieszczać w social mediach? Najlepiej wykorzystywać:

  • zdjęcia,
  • filmy wideo,
  • infografiki i grafiki,
  • relacje (także na żywo).

Zdjęcia powinny być ładne, naturalne i zgodne z tym, co chcesz pokazać. Bardzo popularne podczas promocji są również filmy wideo. W tym przypadku wybierz odpowiedni temat i czas trwania. Zbyt długi film może znudzić, a zbyt krótki nie rozbudzi w oglądającym potrzeby dowiedzenia się czegoś więcej na prezentowany przez Ciebie temat.

W social mediach udostępnia się także infografiki i grafiki. Dzięki możliwościom Facebooka czy Instagrama możesz je oznaczyć różnego rodzaju hastagami, np. #najlepszyfryzjer czy #modnefryzury2021. Żeby dotrzeć do większej liczby odbiorców, warto przeprowadzić także relację, np. dotyczącą nowej oferty. Jeszcze ciekawszym zabiegiem jest prowadzenie relacji na żywo. Możesz poinformować klientów, że raz w tygodniu, np. o godzinie 19:00 rozpocznie się kolejna relacja.

4. Sprawdzaj, co piszą o Tobie inni

Ważnym czynnikiem decydującym o naszej pozycji w świecie social mediów jest informacja zwrotna. Warto monitorować Internet w poszukiwaniu opinii o naszych produktach, firmie, czy jakości wykonywanych usług. Ważnym elementem jest pozostanie w stałym kontakcie z klientami. Należy w szybkim czasie odpowiadać na komentarze i pytania oraz dziękować odbiorcom za wszelkie opinie.

5. Poproś o pomoc profesjonalistów

Nie wiesz, jak prowadzić konto firmowe na Facebooku? Nigdy nie korzystałeś z firmowego Facebooka? Reklama, social media i marketing to wciąż dla Ciebie zbyt trudne pojęcia? Co wtedy? Warto poprosić o pomoc specjalistów. Być może wśród Twoich znajomych są osoby zajmujące się prowadzeniem kampanii reklamowych.

Jeśli nie masz czasu albo nie wiesz, jak prowadzić firmowego Facebooka, a stworzenie kampanii na Facebooku jest dla Ciebie zbyt skomplikowane, możesz skorzystać także z pomocy firm specjalizujących się w branży SEO. Dzięki ich wskazówkom w krótkim czasie zyskasz więcej odsłon, a w rezultacie również klientów.

Bezpieczny salon – powiedz o tym swoim odbiorcom!

Najczęściej salony skupiają się na prezentowaniu w social mediach treści związanych z efektami pracy. Jednak niewiele firm stawia na komunikację dotyczącą . Warto zatem skupić się na pokazaniu, że Twój salon kosmetyczny jest bezpieczny, a do kwestii związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem klientów zawsze podchodzisz priorytetowo (np. używasz sprzętu do sterylizacji). Bezpieczny salon to taki, który używa profesjonalnego sprzętu, zwłaszcza do sterylizacji narzędzi. Pamiętajmy, że wyłącznie autoklaw zapewnia jałowość używanych przez Was narzędzi, ponieważ w procesie sterylizacji „zabijane” są także formy przetrwalnikowe, co nie jest możliwe na etapie dezynfekcji. Jakie są najważniejsze zalety autoklawu?

  • pozwala przeprowadzić skuteczną sterylizację (wszystkie typy narzędzi - proces w klasie B)
  • niszczy wszystkie, zarówno wegetatywne, jak i przetrwalnikowe formy mikroorganizmów
  • działa szybko, a tym samym pozwala zaoszczędzić czas

Sterylizacja ma miejsce dzięki hermetycznemu środowisku, które panuje w komorze autoklawu. Składa się na to m.in. wysoka temperaturze i wzrost ciśnienia. Wykorzystywanie autoklawu to jedyny sposób gwarantujący faktyczną sterylność narzędzi. Inne rzeczy, o których również powinieneś pamiętać, to:

  • przestrzeganie zaleceń rządowych,
  • dezynfekcja i sterylizacja narzędzi,
  • dezynfekcja powierzchni i dłoni
  • częste mycie rąk.
Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze