1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda

Etanol z recyklingu w perfumach!

(Fot. iStock)
(Fot. iStock)
Firma Coty chce stosować w swoich zapachach ekologiczny etanol, który będzie pozyskiwany z dwutlenku węgla wychwytywanego z emisji przemysłowych. To kolejny mały wielki krok w ochronie naszej jedynej planety.

W ostatnich dwóch latach naukowcy firmy Coty wraz z ekspertami z firmy LanzaTech pracowali nad stworzeniem technologii, dzięki której mozliwe będzie wytworzenie zrównoważonego etanolu o wysokiej czystości, który nadawałby się do stosowania w kompozycjach zapachowych. Udało się. Coty do 2023 roku chce stosować ekologiczny etanol wytworzony z dwutlenku węgla w większości swoich zapachów marek, takich jak Calvin Klein, Hugo Boss, Lacoste, Jil Sander, Escada czy Bottega Venetta.

Firma LanzaTech specjalizuje się w produkcji ekologicznych i zrównoważonych składników nowej generacji. Technologie tej marki wykorzystują emisje przemysłowe (takie, jak tlenek węgla i dwutlenek węgla powstające przy produkcji stali) i przetwarzają gazy odlotowe z nich pochodzące na nowe, bardziej zrównoważone źródło etanolu.

Etanol jest podstawowym składnikiem zapachów, umożliwiającym skuteczne ich rozpylenie. Zapachy Coty zawierają etanol pozyskiwany z szeregu naturalnych surowców, między innymi z trzciny cukrowej i buraków cukrowych, do produkcji których wykorzystuje się grunty, wodę i nawozy. Nowy, zrównoważony etanol pochodzący z odzyskanego z emisji przemysłowych dwutlenku węgla zapewnia niemal zerowe zużycie wody i zmniejsza zapotrzebowanie na grunty rolne, co z kolei wspiera bioróżnorodność.

(Fot. materiały prasowe Coty) (Fot. materiały prasowe Coty)

Sue Y. Nabi (na zdjęciu), Dyrektor Generalny Coty, powiedziała: „Zrównoważony rozwój jest główną siłą napędową innowacji, a Coty koncentruje się na tworzeniu wyjątkowych produktów, które są naprawdę przyjazne konsumentowi i środowisku. Etanol jest kluczowym składnikiem pozyskiwanym do produkcji zapachów i współpraca z LanzaTech, z czasem, przyczyni się do znacznego zmniejszenia wpływu naszych produktów na środowisko. To nie tylko właściwe moralnie. Takie działanie ma również sens komercyjny – biorąc pod uwagę dzisiejszego konsumenta, który słusznie domaga się, aby jego ulubione marki były zaangażowane w zrównoważony rozwój."

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze