1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda

Bunt, odwaga i autentyczność, czyli YES dla kobiecej siły

W nowym spocie reklamowym YES widzimy kobiety, które odważyły się żyć na własnych zasadach. Jedną z nich jest Ola Żebrowska, influencerka i mama trójki dzieci.
„Nie interesuje nas robienie długich i pięknych reklam. Chcemy wolnego, niezależnego i równego życia dla kobiet, bez względu na to, kim są i co jest dla nich ważne”. Marka YES rozpoczęła nową komunikację pod hasłem „Jestem Kobietą”, mającą na celu stworzenie nowego, lepszego świata, w którym kobiety zamiast NO, słyszą YES.

Mamy 2021 rok, a wciąż żyjemy w patriarchalnym świecie pełnym stereotypowych ról, które społeczeństwo nadaje kobietom. Nieustannie zmagamy się z nierównością, szklanym sufitem, brakiem akceptacji i zależnością od innych. Swoją cegiełkę w utrzymywaniu takiego stanu rzeczy dokłada również szkodliwy marketing. Kobiety otrzymują ok. 10 tys. komunikatów dziennie – w większości są to te same krzywdzące przekazy: bądź szczuplejsza, bardziej kobieca, wyglądaj młodo. W reklamach natomiast nieustannie widzimy przestarzały obraz kobiet: występują w nich głównie młode i szczupłe panie, tymczasem dla innych kategorii wiekowych i typów urody wciąż brakuje miejsca. Takie działania mają destrukcyjny wpływ nie tylko na kobiety, ale i dziewczynki.

Zauważając ten problem, marka YES rozpoczęła nową komunikację pod hasłem „Jestem Kobietą”. – Samo tworzenie biżuterii nam nie wystarcza. To, co nas interesuje, to tworzenie lepszego świata dla kobiet; świata, który kobietom powie TAK i w którym będą mogły realizować własne marzenia i najbardziej odważne plany. A biżuteria może pięknie tą odwagę podkreślać – mówi Tomasz Kwiatkiewicz, prezes YES.

Nowa strategia marki nie wzięła się znikąd. Firmę YES od 40 lat tworzą głównie kobiety – założycielka Magdalena Kwiatkiewicz, projektantki Magda Dąbrowska i Kasia Bukowska i cały zespół YES w większości złożony z kobiet. – Nasza biżuteria od początku była tworzona przez kobiety i dla kobiet. Wierzymy, że dzięki niej kobiety mogą czuć się ważne, niezależne i odważne, i to jest dla nas najpiękniejsze – mówi Magda Kwiatkiewicz.

Jestem kobietą! Nowy mural jest na TAK

Elementem nowej komunikacji marki stał się m.in. mural, który pojawił się na rogu ulic Marszałkowskiej i Hożej w Warszawie. Widnieje na nim fragment manifestu:

Chcemy tworzyć świat, w którym kobiety zamiast NO, słyszą YES. Chcemy tworzyć świat, w którym każda z nas z dumą powie: „Jestem Kobietą”.

Jest to wyraz poparcia dla różnorodnej kobiecości; kobiecości, w której jest miejsce na odwagę, bunt, wrażliwość i emocje. Malunek przedstawia kilka kobiet w przyjaznym uścisku. Jego autorką jest artystka Alicja Biała, autorka ilustracji, obrazów, rzeźb architektonicznych i murali.

Mural YES autorstwa Alicji Białej.

Kobiety, które żyją na własnych zasadach

Manifestem jest również nowy spot reklamowy YES, pokazujący kobiety, które odważyły się żyć na własnych zasadach – bez upiększeń, photoshopa, wstydu, lęku i odwiecznego „nie wypada”. Jego bohaterkami są: instagramerka i mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska, olimpijka Kasia Zillmann wraz ze swoją partnerką, dzielnie walcząca z nowotworem i zachęcają do badań profilaktycznych Aleksandra Wiederek Barańska, modelka plus size Bogna Golec i nieprzewidywalna seniorka Christina Flagmeier. Wszystkie te kobiety są po prostu sobą, a to wymaga nie lada odwagi. W spocie możemy oglądać m.in. karmienie piersią w muzeum, czuły pocałunek dwóch kobiet czy kobiecość po mastektomii.

Aleksandra Żebrowska – influencerka, businesswoman, mama trójki dzieci. W swojej internetowej działalności pokazuje blaski i cienie macierzyństwa. Oryginalnymi, autentycznymi treściami uświadamia swoim odbiorcom, że bycie mamą nie musi być perfekcyjne. Stawia na naturalność i autentyczność. (Fot. materiały prasowe)

Katarzyna Zillmann – polska wioślarka, wicemistrzyni olimpijska, mistrzyni świata i Europy. Jest zdeklarowaną lesbijką, od wielu lat żyje w szczęśliwym związku ze swoją dziewczyną, Julią Walczak. Ma odwagę głośno mówić o swojej orientacji, walczy o prawa osób LGBTQIA+. (Fot. materiały prasowe)

Aleksandra Wiederek-Barańska – od 29 roku życia zmaga się z nowotworem piersi. Pomimo choroby żyje pełnią życia, codziennie walcząc o swoje zdrowie. Poprzez swoją historię promuje wiedzę na temat raka piersi, zachęca do profilaktyki i regularnych badań. (Fot. materiały prasowe)

Bogna Golec – modelka plus size. Przełamuje powszechnie obowiązujące kanony piękna, uświadamiając, że bycie kobietą nie ma ram ani narzuconego z góry rozmiaru. Propaguje ruch body-posivity. (Fot. materiały prasowe)

Christina Flagmeier – została modelką mając 74 lata. Jest reprezentowana przez prestiżową agencję D’vision. Wystąpiła między innymi na okładce polskiego wydania magazynu Elle. Pokazuje, że piękno nie jest definiowane wiekiem. (Fot. materiały prasowe)

Kampania przyniosła pozytywne rezultaty: została entuzjastycznie przyjęta przez widzów i wywołała sporo komentarzy i dyskusji wokół tego, jak powinniśmy pokazywać kobiety w reklamach i jak traktować je w życiu społecznym. Marka nawiązała również długofalową współpracę z Fundacją Wysokich Obcasów, dzięki której chce pozytywnie wpływać na los kobiet w Polsce i podnosić ich świadomość odnośnie swoich praw.

Manifest marki YES

Chcemy tworzyć świat, w którym każda z nas Z DUMĄ powie: Jestem KOBIETĄ.

Żyjemy w świecie, w którym my kobiety ciągle słyszymy NIE. Słyszymy NIE, kiedy chcemy definiować kobiecość na nowo. Kiedy jesteśmy odważne i silne oraz kiedy wychodzimy poza schemat. NIE, kiedy jesteśmy w czymś lepsze. NIE, kiedy przejmujemy kontrolę i kiedy robimy coś, co dla mężczyzn jest naturalne. Ale nie dla nas. NIE, kiedy chcemy równego traktowania w każdej dziedzinie: w pracy, w domu, w życiu społecznym. Kiedy prosimy o coś, o co nie powinniśmy prosić. Słyszałyśmy już wystarczająco dużo NIE.

Najwyższy czas, by razem stworzyć świat pełen kobiecej siły, który w zamian powie nam TAK. TAK dla silnych, niezależnych i odważnych kobiet. Dla tych, które chcą takie być w każdej dziedzinie życia. Nieważne gdzie, nieważne kiedy. TAK dla kobiecej wrażliwości i kobiecych emocji. Dla tych, które czerpią moc z tego, co inni uznają za słabość. TAK dla blisko 4 miliardów kobiet na całym świecie. W naszej firmie chcemy tworzyć nie tylko biżuterię. Chcemy tworzyć świat, w którym wszystkie kobiety, zamiast NO, słyszą YES.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze