Każdego dnia do naszych redakcyjnych skrzynek wpada mnóstwo maili z informacjami o nowościach. Wszystkie świeże kolekcje i nowinki są ciekawe, ale tylko niektóre wpadają w oko i zapadają w pamięć na dłużej. Oto projekty, które w tym miesiącu zasługują na wyróżnienie.
Polpora Flamingi - polskie działo, szwajcarski mechanizm
Polpora Flaming. Tarcza tego zegarka wykonana została ręcznie skomplikowaną techniką emalierską. Dopełnienie całości stanowi luksusowy pasek z naturalnej skóry jaszczurki. (Fot. materiały prasowe)
Cena tego zegarka 21 290 zł może być dla niektórych szokująca, ale ekspercie są zgodni - w Szwajcarii kosztowałaby tyle samo, tylko we frankach. Pierwsze modele wykonane do sierpnia br. mają już swoich właścicieli - dla kolekcjonerów i miłośników zegarków to prawdziwa gratka. W ramach limitowanej kolekcji, powstanie jedynie 50 sztuk.
Tracza tego zegarka została wykonana ręcznie w niezwykle zaawansowanej technice emalii żłobkowej zwanej też rowkową (fr. champlevé). Polega ona na precyzyjnym umieszczaniu w wykonanych uprzednio wgłębieniach tarczy kolejnych warstw kolorystycznych. - Na tarczy wykorzystano 34 kolory, rozmieszczone w 41 „żłobkach” – mówi Aleksandra Budzisz, czuwająca nad stroną artystyczną projektu. Do wykonania jednej tarczy niezbędne jest zrobienie aż 18 wypałów w piecu o temperaturze ok. 800 stopni Celsjusza - zajmuje to mnie więcej 14 dni roboczych. Ze względu na kunszt wymagany przy zastosowanie tej techniki, do tej pory była to domena najbardziej luksusowych szwajcarskich marek. Baza tarczy wykonana z litego złota żółtego 18k. 12 diamentów o szlifie brylantowym osadzonych zostało w wydrążonych w złocie indeksach godzinowych.
Pracę mechanizmu można podglądać przez przeszklony dekiel.(Fot. materiały prasowe)
Sercem modelu Flamingi jest tradycyjny szwajcarski mechanizm automatyczny w wykończeniu premium z charakterystycznym czarnym wahnikiem, bogatymi zdobieniami płyt oraz niebieskimi śrubami. Bezel wykonano z litego 18-karatowego złota, a logo Manufaktury nadrukowano od wewnętrznej strony odpornego na zarysowanie, szafirowego szkła.
Good Girl i Bad Boy, Carolina Herrera - żywioły się przyciągają
W sierpniu do zapachu Good Girl (275 zł/30 ml) dołączył Bad Boy (315/50 ml) (Fot. materiały prasowe)
Good Girl to kwiatowo-orintalny zapach z aromatami tuberozy, jaśminu, kako i bobu tonka. W kompozycji dla mężczyzn Bad Boy czuć akordy szałwii, zielonej bergamotki i pieprzu, które łączą się ze zmysłową ciemną wonią bobu tonka, kakao i drzewa ambrowego.
Ale nie tylko o zapachy tu chodzi. Koncepcja i konstrukcja flakonów w kształcie szpilki i pioruna były dla projektantów wyzwaniem technologicznym, ale efekty zachwycają, a i o samym zapachu mówią więcej niż lista składników. Szpilka symbolizuje seksapil, zmysłowość, niezależność i pewność siebie. Piorun wyraża siłę, jest nieprzewidywalny, niezwykły, pociągający i fascynujący - jak mężczyzna, który nim pachnie.
L-bag Levi’s - klasyka, ręczna robota, wielki styl
Kolekcja toreb L-bag pojawi się w Polsce 12 września w sklepie Levi’s w warszawskich Złotych Tarasach oraz na levi.com Ceny od 669 zł. (Fot. materiały prasowe)
Kolekcja L-bag oddaje hołd pierwszej w historii damskiej kolekcji Levi’s, która powstała w 1934 r. Każda torba, zaprojektowana w San Francisko, wyprodukowana została we Włoszech przez zespół rzemieślników LCB, firmy z Werony, która od dawna jest partnerem premium firmy Levi’s. Francuską skórę zabarwiono barwnikami roślinnymi. Precyzyjnie i jakościowe detale, jak polerowana rekonstrukcja kultowej wszywki Levi’s, dodają torebkom sznytu. Torby zostały zaprojektowane tak, aby mogły być nieodłączną częścią garderoby współczesnej kobiety - charakteryzuje je ponadczasowy styl.
Sztućce do sałaty, UNC, projekt Magdalena Ostrowska-Miśkiewicz (290 zł). Krzesło Ribbon, QEEBOO (1999 zł) (Fot. materiały prasowe 9design.pl)
Tylko w odpowiedniej dawce, w formie starannie dobranych dodatków złoto może dodać wnętrzu klasy, charakteru, odrobiny luksusu. Lampa z metalicznym kloszem, ramy luster w tylu art deco albo dyskretny detal przy stoliku kawowym. Pozłacane dodatki czy meble ze złotymi akcentami dostępne w salonie 9design podkreślą charakter każdej aranżacji.
Animalkingdom - polska marka zrodzona z przyjaźni marzeń i pasji
Pszczoła oznacza pracowitość i porządek, a także troskliwość i mądrość. Kolczyki pozłacane 169 zł. (Fot. materiały prasowe)
Marka została założona w 2011 r. przez Dorotę Kempko, absolwentkę kierunku Projektowanie Biżuterii Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. W kolejnych latach do zespołu dołączyła Gosia Waluś, również absolwentka ASP w Łodzi.
Projekty Animalkingdom są skupione wokół natury. Zwierzęta były inspiracją do powstania pierwszej kolekcji oraz nazwy marki. Symbole ze świata fauny i flory dają też możliwość personalizacji biżuterii i tworzenie własnych kompozycji. Dla Doroty i Gosi to esencja biżuterii - ozdoby powinny mieć w sobie również treść. W zależności od kolekcji, klienci mogą wybrać kamień, rodzaj zawieszki czy kolor chwosta. Na specjalne życzenie Gosia jest w stanie przygotować dedykowany projekt - ostatnio pracowała nad ośmiorniczką.
Jaskółka jest zwiastunem wiosny i wysłanniczką dobrej nowiny oraz symbolem wolności, szczęścia i radości. Pierścionek pozłacany 229 zł (Fot. materiały prasowe)
Koń to symbol zwycięstwa, siły i nieokiełznanej wolności. Koń symbolizuje także młodość oraz męstwo. Kolczyki pozłacane 169 zł (Fot. materiały prasowe)