1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda

Kierunek slow beauty

W 2020 roku pojawi się więcej kosmetyków do skóry dojrzałej (Fot. Getty Images)
W 2020 roku pojawi się więcej kosmetyków do skóry dojrzałej (Fot. Getty Images)
Zobacz galerię 7 Zdjęć
Branża kosmetyczna prosperuje dzięki nowościom. W tym roku nadchodzi zmiana kierunku. Coraz więcej z nas decyduje się na slow beaty i minimalizm w pielęgnacji.

Firmy kosmetyczne, które do tej pory sprzedawały marzenia o wiecznej młodości, zauważyły, że jednak się starzejemy. Na półkach rozgoszczą się dumnie kremy 60+.

Bez dyskryminacji

W 2019 roku przez media społecznościowe przetoczyła się fala krytyki marek makijażowych, które w ofercie maja kolory podkładów ograniczone wyłącznie do porcelanowych odcieni i zaniedbują w ten sposób potrzeby kobiet o innym kolorze skóry. W tym roku nastąpi kolejne przebudzenie: świat się ­starzeje. Marka L’Oréal Paris, znana swoja droga z „ponadczasowej” komunikacji i dojrzałych ambasadorek, zrobiła badania, z których wynika, że 40 proc. kobiet powyżej 50. roku życia czuje się niedostrzegane. A populacja kobiet 60+ rośnie. O ile w 2015 roku było ich 775 mln, o tyle w 2030 będzie to już 1,2 mld. W tym roku kobiety z generacji X poczują się dopieszczone. Marki kosmetyczne będą wprowadzały coraz więcej produktów do skóry dojrzałej, zmagającej się ze zmianami hormonalnymi związanymi z menopauza.

 Odżywczy, regenerujący krem na noc Nutri-Lumière CLARINS 50 ml/555 zł. Odżywczy, regenerujący krem na noc Nutri-Lumière CLARINS 50 ml/555 zł.

Smog! Chroń się

Najnowsze dane pokazują, że 91 proc. populacji świata żyje w miejscach, w których jakość powietrza przekracza limity określone przez Światową Organizacje Zdrowia. Według tych danych zanieczyszczone powietrze jest jednym z największych na świecie zagrożeń dla zdrowia i dla środowiska. Nasza skóra stanowi główna barierę miedzy ciałem a zanieczyszczeniami pochodzącymi z ruchu drogowego, elektrowni cieplnych, przemysłu ‚itd. Efekt? Szybsze starzenie się ‚skóry, powstawanie przebarwień i więcej problemów z cerą – np. z trądzikiem. Jeśli więc ekspozycja na słońce jest wrogiem numer jeden skóry, smog znajduje się zaraz na drugim miejscu. Pielęgnacja chroniąca przed zanieczyszczeniami nie jest już ‚marketingiem, ale koniecznością.

 1. Krem neutralizujący stres cywilizacyjny Town De-Stress ALKEMIE 50 ml/140 zł. 2. Serum Phloretin C DERMOMEDICA 30 ml/336 zł. 3. Day Shield, ochronny miejski krem na dzień, PURITE SELECTED 50 ml/285 zł. 4. Błoto oczyszczające skórę i włosy Detoxifying Mud DAVINES 6 x 50 ml/324 zł. 1. Krem neutralizujący stres cywilizacyjny Town De-Stress ALKEMIE 50 ml/140 zł. 2. Serum Phloretin C DERMOMEDICA 30 ml/336 zł. 3. Day Shield, ochronny miejski krem na dzień, PURITE SELECTED 50 ml/285 zł. 4. Błoto oczyszczające skórę i włosy Detoxifying Mud DAVINES 6 x 50 ml/324 zł.

Blue Beauty

Koncerny kosmetyczne zaczęły już zmieniać opakowania na bardziej ekologiczne. W 2020 roku w centrum zainteresowania będą „kosmetyki bez wody”. Chodzi tu zarówno o oszczędzanie jej w procesie produkcji, jak i zawartość w ostatecznym produkcie. Woda jest najczęściej używanym składnikiem kosmetyków i istnieją obawy, że popyt na nią może przewyższyć podaż. Z kolei hasło blue beauty odnosi się do ruchu na rzecz ochrony oceanów i zasobów wodnych. Na Hawajach i w Republice Palau uchwalono już nawet pierwsze zmiany prawne: zakaz produkowania kosmetyków ze szkodliwymi dla morskiego ekosystemu ‹filtrami chemicznymi i wwożenia takich preparatów (na lotniskach będą kontrole). Jednak to cześć problemu. Emulgatory i konserwanty w kosmetykach trafiają w końcu do kanalizacji, a potem do rzek i mórz. Dlatego tak ważne są ‚nasze codzienne wybory.

 Odpowiedzialne gospodarowanie wodą to kolejne wyzwanie, które stoi przed przemysłem kosmetycznym (Fot. Getty Images) Odpowiedzialne gospodarowanie wodą to kolejne wyzwanie, które stoi przed przemysłem kosmetycznym (Fot. Getty Images)

Kapsuła czasu

Czas to najbardziej deficytowy produkt. Pojechać do spa, pójść do kosmetyczki czy na masaż to rzeczy, które są daleko na liście naszych priorytetów. Marki kosmetyczne, obserwując nasze zmagania, wpadły na pomysł, by stworzyć mobilne gabinety kosmetyczne w centrach handlowych. I tak można już skorzystać z zabiegów pielęgnacyjnych w kabinie La Mer w perfumerii Douglas. Zabiegi trwają 15 minut, ale ten kwadrans to zbawienie dla skóry.

 Mobilne mini spa pojawiają się coraz częściej w galeriach handlowych (materiały prasowe) Mobilne mini spa pojawiają się coraz częściej w galeriach handlowych (materiały prasowe)

Czyste piękno

Chętnie kupujemy kosmetyki naturalne i eko, ale deklaracja producenta nie gwarantuje naprawdę ekologicznego składu. Dlatego coraz popularniejsze jest samodzielne robienie kosmetyków.

Wiele cennych rad dotyczących kosmetyków hand made znajdziecie w książce:

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Kosmetyki naturalne dla Ciebie
Autopromocja
Kosmetyki naturalne dla Ciebie Wiktoria Mucha Zobacz ofertę promocyjną
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze