O tej współpracy słyszeliśmy już od roku. W końcu znamy jej szczegóły. Już 9 sierpnia w USA do sprzedaży trafi kolekcja kosmetyków kolorowych sygnowanych przez Marca Jacobsa. Będą one dostępne w sieci drogerii Sephora i oczywiście w butikach Jacobsa.
Kolekcja obejmuje aż 122 produkty, podzielone na cztery kategorie: Smart Complexion (podkłady, pudry, korektory), Blacquer (eyelinery i kredki do oczu), Hi-Per Color (produkty do makijażu oczu ust i paznokci) oraz Boy Tested Girl Approved (kosmetyki unisex, takie jak balsamy do ust, pęsety do brwi i korektory, które mogą być używane zarówno przez kobiety, jak i przez mężczyzn).
Na próżno szukać w niej kolorystyki nude, wpasowującej się w trend „make up no make up”. Jacobs zrobił to z rozmyłem, bo jak mówi, nie przepada za naturalnym,prawie niewidocznym makijażem i uważa go za przejaw lenistwa.
Marc zaangażował się w linię od początku do końca, nadzorując każdy jej aspekt, od opakowania przez kolorystykę, aż po nazwy produktów, które nawiązują d0 jego tatuaży i ulubionych filmów. W projekcie wzięły też udział bliskie przyjaciółki i muzy projektanta, m.in. reżyserka Sofia Coppola i basistka Kim Gordon, które jako pierwsze testowały na sobie kosmetyki i dzieliły się z Markiem opiniami na ich temat.
Jeszcze nie wiadomo, kiedy kosmetyki trafią do sprzedaży w Polsce, ale dyrektor artystyczny i ds. PR Sephora Polska, Sergiusz Osmański potwierdził nam, że polski oddział drogerii na pewno planuje ich wprowadzenie.