fbpx

Moda na czas kryzysu – ekologiczny dżins, kolekcje ograniczające zużycie wody, zrównoważony rozwój

Moda na czas kryzysu - ekologiczny dżins, kolekcje ograniczające zużycie wody, zrównoważony rozwój
fot. materiały prasowe Zalando

Czy pandemia zmieniła nasze podejście do mody? Czy to, co dzieje się na świecie wpływa na odpowiedzialniejsze kupowanie i ograniczenie konsumpcjonizmu? Marki coraz chętniej wprowadzają rozwiązania, które lansują zrównoważoną modę i zdroworozsądkowe podejście do nowych trendów.

Jednym z przykładów jest marka Guess, która wprowadza nowe technologie w produkcji kolekcji Smart Guess obejmujacej serię produktów dla kobiet, mężczyzn i dzieci wykonaną z przyjaznych środowisku materiałów przy użyciu odpowiedzialnych metod produkcji. W produkcji kolekcji Smart Guess wykorzystywane są m.in. innowacyjne technologie farbowania denimu. Dry Indigo to bezwodny proces, który barwi materiał spienionym pigmentem, a specjalna technologia farbowania ogranicza zużycie wody nawet o 70%.

Ciekawe rozwiązanie wprowadzono także w produkcji dżinsu. Dotychczas produkcja dżinsów miała wyjątkowo negatywny wpływ na środowisko, obecnie zaś produkowany jest on z recyklingu nieużywanej bawełny i farbowany w innowacyjnym procesie bez użycia wody. Ponadto, z używanych dżinsów, marka Guess tworzy zupełnie nowe modele, co na znaczne ograniczenie wytwarzania odpadów.

Przełomowe innowacje są częścią realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Guess Sustainability Plan. Technologie ograniczające zużycie wody i promocja zamkniętego obiegu surowców to tylko część procesów, które wprowadza marka po to, by stać się dostosowana do potrzeb środowiska i konieczności jak największego minimalizowania negatywnych wpływów branży na ekologię.

Zalando od dawna podejmuje działania mające wprowadzić ideę zrównoważonego rozwoju i uczynić z niego długoterminowy trend. Kolekcja kapsułowa na zimę 2020 „Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando” ułatwi klientom podejmowanie świadomych decyzji zakupowych, bez konieczności rezygnacji z własnego stylu. Po udanym początku współpracy marek pod szyldem „Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando” w styczniu 2020 r., platforma modowa rozszerza koncepcję zarówno na odzież męską jak i damską. Kolekcja to efekt wspólnych działań ośmiu europejskich marek: Closed, Designer’s Remix, Henrik Vibskov, Holzweiler, House of Dagmar, Mother of Pearl, Mykke Hofmann i Progetto Quid.

Kolekcja kapsułowa nawiązuje w bezpośredni sposób do Strategii Zrównoważonego Rozwoju do.MORE, ogłoszonej przez Zalando w październiku w 2019 roku. Zalando mając świadomość tego, że branża modowa w sposób znaczący przyczynia się do problemów środowiska naturalnego na świecie, dąży do tego, aby być częścią ich rozwiązania.

W nowej kolekcji, osiem wyjątkowych marek prezentuje naturalną estetykę w połączeniu z wygodą i stylem. W całej kolekcji są obecne: organiczna bawełna, gładki lyocell i przyjazny środowisku trioctan. Wykorzystanie bawełny, poliestru i wełny z recyklingu zmniejsza negatywny wpływ produkcji odzieży na środowisko naturalne.

Moda to także mocny głos w kontekście walki o równość i brak dyskryminacji. Hasła solidarności i otwartości na innych coraz chętniej towarzyszą nowym kolekcjom i kampaniom marketingowym światowych marek – mając niesamowitą moc przekazu podkreślają, jak ważna jest tolerancja i szacunek dla wszystkich ludzi – niezależnie od wieku, wyglądu, czy pochodzenia.

Marka Tommy Hilfiger stworzyła niezwykłą kampanię kolekcji Tommy Icons na jesień 2020. Jako najnowsza odsłona sezonowej kampanii Moving Forward Together, jest obrazem otwartości, inkluzywności i różnorodności twarzy marki Tommy Hilfiger. Umacniając tych, którzy nie są wystarczająco reprezentowani w świecie mody, marka z każdym sezonem przedstawia wzór tego, jak w obecnych czasach powinny wyglądać kampanie wizerunkowe.

Występują w nich modelki i modele z różnorodnych środowisk, różnego pochodzenia, wieku, rozmiaru i tożsamości płciowej. Kampania kolekcji Tommy Icons jest kolejnym krokiem tej podróży i kontynuacją tradycji marki w przesuwaniu granic świata mody.

Pocieszeniem w ostatnich, ciężkich miesiącach ogarniętych pandemią i strachem o zdrowie nas i naszych najbliższych są wyrazy wsparcia i troski ze strony innych. Podobną taktykę obrał Levi’s, który w tych nietypowych czasach wrócił z globalną, kultową kampanią z 2017 roku „Circles”, która opowiada o wspólnocie i życiu ponad podziałami poprzez taniec.

„Wkrótce znów razem zatańczymy” to hasło, którym marka chce podkreślić, że wspólnie damy radę pokonać przeciwności, a jedność i solidarność w tym ciężkim czasie są podstawą pozytywnego myślenia. Reklama, którą przypomina nam Levi’s niesie ze sobą uniwersalny przekaz, który jest szczególnie aktualny właśnie w dzisiejszym świecie.

 

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze