1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda

Modowa kampania przeciw homofobii

Równość i różnorodność ludzi, ich stylów życia i postaw  to kluczowe wartości marki. Wierzymy, że moda może być nie tylko sposobem na wyrażenie siebie, ale również narzędziem uświadamiającym istnienie problemów społecznych - mówi Dawid Pożoga z Zalando.  (Fot. Zuza Krajewska/materiały prasowe Zalando)
Równość i różnorodność ludzi, ich stylów życia i postaw to kluczowe wartości marki. Wierzymy, że moda może być nie tylko sposobem na wyrażenie siebie, ale również narzędziem uświadamiającym istnienie problemów społecznych - mówi Dawid Pożoga z Zalando. (Fot. Zuza Krajewska/materiały prasowe Zalando)
Zobacz galerię 7 Zdjęć
Projekt “Historie ukryte w ubraniach” to wspólna akcja Zalando, organizacji pozarządowej “Kampania Przeciw Homofobii” (KPH) oraz polskiej marki MISBHV. Jej celem jest pokazanie prawdziwych historii osób LGBTQIA+, które doświadczyły przemocy ze względu na swoją orientację seksualną.

Pogłębiająca się homofobia oraz przyzwolenie niektórych polityków na agresję wobec osób ze społeczności LGBTQIA+ sprawiły, że ich  sytuacja w Polsce  ulega w ostatnim czasie znacznemu pogorszeniu. Potwierdza to ostatni raport KPH (“Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce”), według którego nawet 70% osób LGBTA doświadczyło przemocy. Co więcej, tylko 4% skrzywdzonych zgłosiło te napaści organom ścigania.

“To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo”, mówi Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii. “W ten sposób marki mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zmotywować ich do wsparcia przeróżnych celów, takich jak dążenie do równości, a do osiągnięcia tego celu niezbędna jest profesjonalna pomoc prawna. Tylko poprzez zgłoszenie sprawy na policję jesteśmy w stanie dotrzeć do sprawcy przestępstwa i uruchomić aparat sprawiedliwości. Dzięki zgłoszonym i udokumentowanym przestępstwom będziemy w stanie przeprowadzić efektywne działania prawne na szczeblu lokalnym i międzynarodowym.”

Kampania “Historie ukryte w ubraniach” to pięć modowych projektów powstałych z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek aktów przemocy dokonanych na osobach LGBTQIA+. Zniszczone części garderoby dostały nowe życie, a ich nowe wcielenie  to symbol zmiany, tolerancji i walki z homofobią. Zdjęcia kampanii zostały wykonane przez fotografkę Zuzę Krajewską, która w przeszłości angażowała się w inicjatywy społeczne takie jak Vote Together, #sexedPL czy Surplus.

[galeria]

Częścią kampanii jest film w reżyserii Mikołaja Sadowskiego, wykonany przez operatora filmowego Igora Połaniewicza. Przedstawia on historie bohaterów kampanii oraz proces projektowania na nowo uszkodzonych ubrań.

 

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze