fbpx

Modowa kampania przeciw homofobii

Modowa kampania przeciw homofobii
Równość i różnorodność ludzi, ich stylów życia i postaw to kluczowe wartości marki. Wierzymy, że moda może być nie tylko sposobem na wyrażenie siebie, ale również narzędziem uświadamiającym istnienie problemów społecznych - mówi Dawid Pożoga z Zalando. (Fot. Zuza Krajewska/materiały prasowe Zalando)
Modowa kampania przeciw homofobii
Modowa kampania przeciw homofobii
Modowa kampania przeciw homofobii
Modowa kampania przeciw homofobii
Modowa kampania przeciw homofobii
Modowa kampania przeciw homofobii
Zobacz galerię 5 zdjęć

Projekt “Historie ukryte w ubraniach” to wspólna akcja Zalando, organizacji pozarządowej “Kampania Przeciw Homofobii” (KPH) oraz polskiej marki MISBHV. Jej celem jest pokazanie prawdziwych historii osób LGBTQIA+, które doświadczyły przemocy ze względu na swoją orientację seksualną.

Pogłębiająca się homofobia oraz przyzwolenie niektórych polityków na agresję wobec osób ze społeczności LGBTQIA+ sprawiły, że ich  sytuacja w Polsce  ulega w ostatnim czasie znacznemu pogorszeniu. Potwierdza to ostatni raport KPH (“Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce”), według którego nawet 70% osób LGBTA doświadczyło przemocy. Co więcej, tylko 4% skrzywdzonych zgłosiło te napaści organom ścigania.

“To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo”, mówi Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii. “W ten sposób marki mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zmotywować ich do wsparcia przeróżnych celów, takich jak dążenie do równości, a do osiągnięcia tego celu niezbędna jest profesjonalna pomoc prawna. Tylko poprzez zgłoszenie sprawy na policję jesteśmy w stanie dotrzeć do sprawcy przestępstwa i uruchomić aparat sprawiedliwości. Dzięki zgłoszonym i udokumentowanym przestępstwom będziemy w stanie przeprowadzić efektywne działania prawne na szczeblu lokalnym i międzynarodowym.”

Kampania “Historie ukryte w ubraniach” to pięć modowych projektów powstałych z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek aktów przemocy dokonanych na osobach LGBTQIA+. Zniszczone części garderoby dostały nowe życie, a ich nowe wcielenie  to symbol zmiany, tolerancji i walki z homofobią. Zdjęcia kampanii zostały wykonane przez fotografkę Zuzę Krajewską, która w przeszłości angażowała się w inicjatywy społeczne takie jak Vote Together, #sexedPL czy Surplus.

Częścią kampanii jest film w reżyserii Mikołaja Sadowskiego, wykonany przez operatora filmowego Igora Połaniewicza. Przedstawia on historie bohaterów kampanii oraz proces projektowania na nowo uszkodzonych ubrań.

 

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze