1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda

PAJONK: twórczy i inspirujący

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Zobacz galerię 8 Zdjęć
Michał Pająk, tworzący pod marką PAJONK, to ambitny 21-latek od 1,5 roku próbujący swoich sił w Warszawie

Zainspirowany muzyką disco z lat 80., stworzył biało-czarną kolekcję, zachwycającą minimalizmem z jednej i bogactwem faktury z drugiej strony. Jesienno-zimowe propozycje marki to klasyczny duet bieli z czernią, projektant nie zapomina jednak o miłośnikach ekstrawagancji, dołączając do kolekcji srebrne bluzki i spodnie pokryte cekinami. Michał ma na koncie współpracę z gwiazdami, ubiera do sesji popularne aktorki i piosenkarki, a najbardziej znane modelki chętnie pozują w jego ubraniach. Ubrania marki PAJONK dostępne są na platformie SHOWROOM.PL.

Co było pierwszą rzeczą jaką zaprojektowałeś?

Była to szara sukienka z organzy. Chociaż wtedy nie myślałem o tym, aby zajmować się projektowaniem ubioru. Wiedziałem natomiast, że chcę zająć się pracą kreatywną w branży mody. Oczywiście zdawałem sobie sprawę z tego, jak ciężko w tym środowisku zaistnieć, dlatego bardzo się cieszę, że póki co wszystko układa się zupełnie odwrotnie, niż myślałem.

Skąd czerpiesz inspirację do nowych projektów?

Uwielbiam disco i lata 80., to z pewnością jedna z moich inspiracji. Jednak cały klimat kolekcji zaczyna się od muzyki właśnie, to ona nadaje jej początkowy klimat. Cały proces tworzenia zaczyna się od ogólnego zarysu. Muzyka, kolorystyka, to właśnie szkielet kolekcji, który w całym procesie zmienia się przy dodaniu formy i materiału. Po drodze staram się je zmieścić w ramy minimalizmu oraz wąskiej monochromatycznej kolorystyki. Chciałbym unikać dosłowności, nie ma potrzeby rozbudowywania inspiracji i nadawania kolekcjom sztucznego, zbędnego zamieszania. Moda ma być prosta, przystępna dla klienta.

Co jest dla Ciebie najistotniejsze przy powstawaniu kolekcji? 

Materiał, szczególnie jego faktura. Uwielbiam minimalizm, mimo że jest to bardzo wyeksploatowane słowo. Chce tworzyć rzeczy proste w formie a bogate w fakturę i kolor.

Z jakich materiałów szyte są Twoje ubrania?

W zależności od kolekcji oraz sezonu ubrania szyte są z rożnych materiałów, lecz staram się lekko odbiegać od sezonowości. Chciałbym, aby klient mógł je nosić zarówno w okresie jesienno-zimowym, jak i letnim. Oczywiście wszystkie są szyte w Polsce.

Jak opisałbyś styl klienta marki PAJONK ?

Nowoczesna elegancja. Chciałbym, aby klient dostosował moje ubrania do własnego stylu i potrzeb. Chce tworzyć projekty ponadczasowe, dla osób w różnym wieku. W swoich projektach staram się nie narzucać konkretnego stylu, a raczej dostosowywać się do nich w indywidualny sposób.

Jak oceniasz polski przemysł modowy i jak widzisz jego przyszłość?

Widać, że ludzie coraz bardziej interesują się tym, co noszą. Może nasze ulice nie wyglądają jak te w Paryżu czy Mediolanie, ale nie widzę w tym nic złego. Musimy wziąć pod uwagę poziom życia oraz zarobki jakie są w krajach, z którymi się porównujemy. W Polsce panuje przekonanie, że ubrania od projektanta kosztują majątek, mimo, że ceny młodych marek porównywalne są do tych z sieciówek. Zauważyłem również wielki kompleks względem zachodnich projektantów. Według mnie nie mamy się czego wstydzić. Szczególnie, że w ostatnich latach pojawiło się wiele ciekawych nazwisk. Idziemy w dobrym kierunku, lecz jeszcze wiele pokory i nauki przed nami. 

Zdjęcia:

foto: Piotr Porębsky models: Charlotte Tomaszewska, Michał Sikorski/ ModelPlus hair & make-up: Ala Gabillaud

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze