Patrick McDowell, londyński projektant słynący z kolekcji opartych na upcyklingu, czyli wykorzystaniu starych ubrań do stworzenia nowych, rozpoczął współpracę z marką Pinko. Rezultatem ich spotkania jest ekologiczna linia Reimagine.
Patrick McDowell zaistniał w świecie mody dwa lata temu, podczas londyńskiego tygodnia mody, gdzie zaprezentował swoją autorską kolekcję. W swoich projektach artysta wykorzystuje odzyskane tkaniny i resztki materiałów etycznie wyprodukowane i pochodzące z magazynów takich marek jak Burberry czy Swarovski. W branży znany jest z promowania idei zrównoważonego podejścia do konsumpcjonizmu.
Wspólnie z dyrektor kreatywną Pinko - Cateriną Negrą, stworzyli kolekcję kapsułową Reimagine, do której wykorzystali niesprzedane, zalegające w magazynach ubrania Pinko z poprzednich sezonów. Rzeczy zostały zdekonstruowane i zrekonstruowane na nowo. Powstały zupełnie nowe projekty łączące charakterystyczny styl McDowella i urok Pinko. Dekonstrukcja każdej rzeczy zajęła od 6 do 12 godzin, przy okazji uratowano około 1000 m tkanin.
Kolekcja Pinko Reimagine. (Fot. materiały prasowe)
Kolekcja Pinko Reimagine. (Fot. materiały prasowe)
Kolekcja Pinko Reimagine. (Fot. materiały prasowe)
„Jestem bardzo podekscytowany, że Pinko zrobiło ten śmiały krok w kierunku przemysłu mody o obiegu zamkniętym.” - powiedział Patrick McDowell podsumowując współpracę.
W skład kapsuły Reimagine Pinko wchodzą: patchworkowe dżinsy, cekinowe t-shirty, bluzki, kurtki, zdobione płaszcze i torebki. W sprzedaży od listopada.