Polka, Kasia Gola i inne kobiety z całego świata na nowo definiują słowo dziewczyna

Słownikowa definicja słowa “dziewczyna” może budzić mieszane uczucia. Niejednokrotnie termin ten ma pejoratywny wydźwięk, a słowniki na całym świecie określają dziewczyny jako słabszą płeć.

Converse zauważył tę narrację i chce zainicjować ruch społeczny i zachęcić dziewczyny do przedstawiania własnych definicji. Odpowiedź na pytanie „Co dla Ciebie oznacza słowo dziewczyna w 2019 roku?”, pozwoli rozpocząć inicjatywę, która pozwoli zredefiniować przez globalne instytuty językowe przestarzałe definicje słowa dziewczyna. W końcu kobiety potrafią udowodnić, że nie są „słabą płcią”, że mają w sobie siłę i zdolności, by robić to co chcą, co czują i co jest dla nich ważne.

Leksykografowie, którzy są odpowiedzialni za ustalanie zmian w definicjach, podejmują decyzje w oparciu o obserwację społeczeństwa i tego jak się komunikuje. Chodzi tu zarówno
o komunikację werbalną, jak i pisemną: w prasie, Internecie czy nawet wiadomościach tekstowych. Wydaje się, że definicje w słownikach pozostają niezmienne, ponieważ nasze społeczeństwo nadal korzysta z przestarzałych określeń.

Po odkryciu i zrozumieniu roli, jaką w tworzeniu zmian ogrywa dialog społeczny, Converse postanowił wesprzeć dziewczyny na całym świecie dając im czyste płótno do napisania własnej definicji.
Globalną bohaterką akcji została aktorka i aktywistka Millie Bobby Brown. Towarzyszą jej sylwetki kobiet z całego świata, które „walczą” z funkcjonującymi stereotypami na temat swojej płci. Każda z nich napisała odręcznie na płótnie modelu Chuck 70 własną definicję słowa dziewczyna:

• Millie Bobby Brown z Wielkiej Brytanii, aktorka i aktywistka. Jej hasło to: “GIRL is powerful”
• Kasia Gola – z Polski, prowadzi nowatorskiego bloga GeekGoesChic. Bez problemu odnajduje się w męskim (jak przyjęło się uważać) świecie nowych technologii i pokazuje, że kobiety również świetnie radzą sobie w branży IT. Jest inicjatorką spotkań związanych z modą i technologią w polskich miastach i inspiruje młode kobiety do próbowania swoich sił w dziedzinie nowych technologii. Jej hasło to: “GIRL is disciplined, works hard and achieves”.
• Stephanie Kurlow z Australii, pierwsza w świecie baletnica tańcząca w hidżabie. Jej hasło brzmi „GIRL is influential and a risk taker”.
• Qin Yun Quan z Singapuru, instruktorka samoobrony, zaangażowana w pomoc kobietom w budowaniu ich poczucia siły, aby czuły się bezpieczne. Jej hasło to: „GIRL is a warrior”.
• Naomi Preizler – z Argentyny, wokalistka, która nie chce żyć według zasad innych. Aktywna feministka. Na początku kariery wróżono, że jako kobieta nie osiągnie niczego w muzyce. Do tej pory spotyka się z sytuacjami dyskryminacji ze względu na to jaką muzykę tworzy. Jej hasło brzmi: “GIRL is to be human. Music gave me the strength to make my voice heard”.

W dniach 19 lutego – 5 marca we wszystkich sklepach Converse w Polsce będą udostępnione specjalne pocztówki, na których każdy będzie mógł napisać własną definicję słowa “dziewczyna”. Podobne działania odbędą się w sklepach Converse na całym świecie.

Bohaterki kampanii prezentują buty z najnowszej, kobiecej kolekcji „Love The Progress”, stworzonej przez kobiecy zespół projektantów Converse.