1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda
  4. >
  5. Bądźmy solidarni – marki, które wspierają służbę zdrowia w walce z koronawirusem

Bądźmy solidarni – marki, które wspierają służbę zdrowia w walce z koronawirusem

fot. iStock
fot. iStock
Zobacz galerię 14 zdjęć
Walka z koronawirusem to teraz najważniejsze zadanie dla wszystkich państw i społeczeństw na świecie. Choć większość ludzi przebywa na kwarantannie i poddaje się zaleceniom rządów, aby nie wychodzić z domu i unikać kontaktu z innymi, pracownicy służby zdrowia - lekarze, pielęgniarki, personel medyczny, pracują ze zdwojoną siłą. To właśnie te osoby są codziennie najbardziej narażone na zarażenie patogenem. Dlatego też wiele marek i firm, również z Polski decyduje się na pomoc w walce z koronawirusem - wspiera finansowo szpitale, przekazuje maseczki, płyny do higieny, funduje sprzęt, czy finansuje wyżywienie dla personelu. 

"Trzeba w tym szczególnym momencie historii pomagać tak, jak można. Te kilka tysięcy kremów czy innych kosmetyków myjących to kropla w morzu potrzeb, ale krople tworzą oceany i każdy gest ma znaczenie". Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska to jedna z firm produkujących kosmetyki i produkty do higieny, która zdecydowała się przeznaczyć część swoich produktów i wesprzeć w ten sposób polskich lekarzy. Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska wspiera szpitale wysyłając emolienty do pielęgnacji skóry oraz produkty do higieny marki AVENE, A-DERMA, DUCRAY i DEXERYL, przeznaczone dla personelu medycznego. Firma przekazała niezbędne w obecnym czasie specjalistyczne kremy kojące, regenerujące, barierowe oraz chusteczki, mydła, żele myjące, rękawiczki nitrylowe przeznaczone do pielęgnacji i ochrony skóry wysuszonej i narażonej na podrażnienia poprzez stosowanie płynów dezynfekcyjnych. 

 Kosmetyki przekazywane dla służby zdrowia od marek AVENE, A-DERMA, DUCRAY i DEXERYL Kosmetyki przekazywane dla służby zdrowia od marek AVENE, A-DERMA, DUCRAY i DEXERYL

W tej kryzysowej sytuacji naturalnym działaniem jest pomoc kierowana do placówek medycznych. Najbardziej potrzebne produkty takie jak mydła w płynie oraz kremy do rąk marki YOPE trafiły do pracowników Szpitala Bielańskiego w Warszawie, na Oddział Kardiologii Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu oraz do Szpitala w Wejherowie.

 Marka YOPE przekazała mydła w płynie oraz kremy do rąk polskim szpitalom. Marka YOPE przekazała mydła w płynie oraz kremy do rąk polskim szpitalom.

Podobne wsparcie zaoferowała marka Nutridome Polska, która również zaangażowała się do pomocy w walce z koronawirusem. Solidaryzując się z osobami najbardziej narażonymi na styczność i zarażenie się CO-ViD19 od końca marca do odwołania, marka przekazuje 10% od każdego zakupu online Szpitalowi Uniwersyteckiemu w Krakowie.

 Marka Nutridome Polska przekazuje 10% ze sprzedaży produktów online dla jednego ze szpitali. Marka Nutridome Polska przekazuje 10% ze sprzedaży produktów online dla jednego ze szpitali.

Jedna z najpopularniejszych w Polsce marek, Eveline Cosmetics także podjęła działania, dzięki którym wspomaga tych, którzy są na „pierwszej linii walki” z wirusem. Firma przekazuje szpitalom i placówkom medycznym płyn antybakteryjny oraz kremy do pielęgnacji rąk. Produkty przekazywane są do szpitali położonych najbliżej siedziby firmy, czyli do szpitala Św. Anny w Piasecznie oraz szpitala w Grójcu. Do tej pory wsparte zostały również placówki w Lublinie: Klinika Hematoonkologii i Transplantacji Szpiku, Klinika Pneumonologii, Onkologii i Alergologii, Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego oraz szpital Specjalistyczny w Wejherowie i Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Bydgoszczy. Warto dodać, że produkcja tych najpotrzebniejszych obecnie produktów to błyskawiczne działanie podjęte przez firmę Eveline Cosmetics. Linie produkcyjne zostały dostosowane do nowych zadań, aby tak bardzo potrzebne dziś preparaty były dostępne także dla konsumentów. Niebawem produkty będą dystrybuowane także w punktach sprzedaży.

 Marka Eveline Cosmetics wspiera polskie szpitale. Marka Eveline Cosmetics wspiera polskie szpitale.

Polskie szpitale wspiera również marka ZEW for men, która w tym trudnym czasie postanowiła przekazać mydła z węglem drzewnym z Bieszczad ratownikom medycznym i szpitalom, w podziękowaniu za ich niezwykłe poświęcenie w tym trudnym czasie. "Chcemy w ten sposób podziękować za ogromne poświęcenie, wytrwałość i odwagę polskiej służby zdrowia w trudnej walce z koronawirusem. Jesteśmy pełni podziwu i szacunku dla wszystkich lekarzy, pielęgniarek, ratowników i całego personelu medycznego. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć te instytucje tak, jak możemy i przekazać nasze produkty" – mówi Marcin Mróz, Head of Sales ZEW for men. Marka wspomogła m.in.: Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie, Polskie Towarzystwo Ratowników Medycznych (PTRM), Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie, Narodowy Instytut Onkologii i Stowarzyszenie SARCOMA oraz Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dr. Józefa Psarskiego w Ostrołęce.

 ZEW for man to marka, która włączyła się w akcję pomagania szpitalom. ZEW for man to marka, która włączyła się w akcję pomagania szpitalom.

10% ze sprzedaży internetowej w sklepie z naturalnymi kosmetykamiwww.4organic.pl przekażą firmy 4organic i Derma do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie na walkę z koronawirusem. Szpital MSWiA walczy, żeby pomóc chorym podczas epidemii COVID-19. Fundusze, które przekażą zostaną przeznaczone na zakup sprzętu jednorazowego użytku czyli masek, kombinezonów, przyłbic, rękawiczek, a także na aparaturę i sprzęt medyczny czyli respiratory i kardiomonitory.

 10% ze sprzedaży produktów 4organic i Derma przekażą na pomoc szpitalom. 10% ze sprzedaży produktów 4organic i Derma przekażą na pomoc szpitalom.

Do grona marek wspierających walkę z koronawirusem dołączył także Ochnik, marka która całkowity dochód ze sprzedaży portfeli w kształcie serca z kolekcji wiosna-lato 2020 przeznaczy na zbiórkę „Wspieramy polską służbę zdrowia w czasie walki z epidemią COVID-19”, z której środki przeznaczone zostaną na doposażenie szpitali w niezbędny sprzęt.

 Ochnik wspiera służbę zdrowia w walce z koronawisuem poprzez przekazanie kwoty ze sprzedaży torebek w kształcie serca na niezbędny sprzęt. Ochnik wspiera służbę zdrowia w walce z koronawisuem poprzez przekazanie kwoty ze sprzedaży torebek w kształcie serca na niezbędny sprzęt.

Wsparcie zaoferowała także marka W.KRUK, która we współpracy z Naczelną Izbą Pielęgniarek i Położnych zadba o pielęgniarki środowiskowe w całej Polsce i wyposaży je w niezbędne podczas epidemii COVID-19 produkty ochronne. Celem działań jest zapewnienie bezpieczeństwa codziennej pracy pielęgniarek. W.KRUK przekaże 20% wartości sprzedaży netto jubileuszowej kolekcji Blask na pomoc pielęgniarkom środowiskowym, które opiekują się najbardziej narażoną na zachorowania na koronawirusa COVID-19 grupą seniorów oraz osób przewlekłe chorych, w ich domach.

 20% ze sprzedaży jubileuszowej kolekcji Blask, której ambasadorką jest Joanna Kulig zostanie przekazanych na pomoc pielęgniarkom. 20% ze sprzedaży jubileuszowej kolekcji Blask, której ambasadorką jest Joanna Kulig zostanie przekazanych na pomoc pielęgniarkom.

Ogromne wsparcie w walce z pandemią zapowiedział także Jerzy Starak, wraz z należącą do niego grupą Polpharma, największym polskim producentem leków, którzy stawiają na systemową pomoc dla polskiej służby zdrowia - by efektywnie wesprzeć walkę z koronawirusem, sfinansowali zakup i przekażą służbom medycznym 100 respiratorów. Respiratory, które należą obecnie do najpilniejszych potrzeb polskich szpitali, trafią do dyspozycji Ministerstwa Zdrowia i zostaną przekazane do wskazanych przez nie placówek. Jerzy Starak potwierdza także mobilizację fabryk i pełne zaangażowanie grupy Polpharma w zakresie zapewnienia polskiego bezpieczeństwa lekowego.

Niestandardową akcję #stayathome rozpoczęła marka Coconaut produkująca wodę kokosową. Z tej okazji na puszkach wody pojawiły się hashtagi #StayAtHome, z przekazem, który ma motywować do pozostania w domu. Firma Coconaut również regularnie dostarcza zapasy wody kokosowej do lokalnych instytucji i szpitali, aby wesprzeć w pracy personel medyczny dbający na co dzień o nasze bezpieczeństwo i zdrowie.

 Marka Coconaut przekazuje wodę kokosową do szpitali. Marka Coconaut przekazuje wodę kokosową do szpitali.

Podobnie chęć udzielenia pomocy przez firmę Greenpoint S.A – właściciel marki Greenpoint płynie prosto z serca w imię zasady „każdy pomaga na miarę swoich możliwości” oraz poczucia obowiązku społecznej odpowiedzialności. Firma będzie przekazywała szpitalom najpotrzebniejszy w tej chwili sprzęt ochrony sanitarnej w postaci fartuchów ochronnych - ze względu na ich ogromne zapotrzebowanie i niską dostępność. Dysponując własną szwalnią, ruszają z produkcją już teraz, aby jak najszybciej przekazać je szpitalom.

 Marka Greenpoint wesprze służbę zdrowia darmowymi fartuchami ochronnymi. Marka Greenpoint wesprze służbę zdrowia darmowymi fartuchami ochronnymi.

Swoją cegiełkę dokłada także Grupa Dr Irena Eris, która postanowiła wesprzeć polskie szpitale i przekazać dla pracującego w nich personelu medycznego, któremu przyszło pracować w niezwykle trudnych warunkach, kilka tysięcy sztuk kremów do pielęgnacji dłoni, która jest niezbędna przy ciągłym stosowaniu intensywnej dezynfekcji.

Ostatnie tygodnie to czas jaki nie miał nigdy wcześniej precedensu – nasze życie towarzyskie, kulturalne, a często także zawodowe – zostało zamknięte wśród kilku ścian naszych domów i mieszkań. Naprzeciw potrzebom wszystkich, którzy są w izolacji lub na kwarantannie, wychodzi marka CCC – w cyklu #hometimestories. Akcja CCC pokazuje, że w domu nie sposób się nudzić, a czas spędzony w rodzinnym gronie może być wartościowy i dobrze spożytkowany. We współpracę zaangażowało się pokaźne grono przyjaciół marki, którzy proponują wiele aktywności, idealnych na ten trudny i wymagający czas. Do tej pory na kanałach CCC zaprezentowano treningi sportowe, przeprowadzono naukę zakupów w sieci oraz oczywiście przedstawiono wiele pomysłów na domowe stylizacje, oczywiście z uwzględnieniem obuwia.

 Marka CCC zachęca do zostania w domu. Marka CCC zachęca do zostania w domu.

To oczywiście nie wszystkie marki, które okazały wsparcie w czasie pandemii służbie zdrowia i robią wszystko, aby choć w najmniejszym stopniu przyczynić się do poprawy ich sytuacji. Gratulujemy i dziękujemy!

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze