fbpx

Wegańskie puchówki Save the Duck

Wegańskie puchówki Save the Duck

Save the Duck to marka, dla której „zrównoważony rozwój” nie jest jedynie modnym hasłem. To firma, która produkuje ubrania szanując planetę oraz pracę ludzką.  I jest zupełnie wolna od cierpienia zwierząt.

PETA to największa na świecie organizacja zajmująca się prawami zwierząt. Zrzesza ponad 5 milionów osób na całym świecie. Głównym celem organizacji jest uświadamianie ludzi, że „zwierzęta nie są nasze”, że ich wykorzystywanie jest nieetyczne. PETA działa głównie poprzez edukację, pokojowe protesty i pikiety. Czasem sięga po bardziej wymowne środki przekazu – na przykład szokujące kampanie. Co roku przyznaje też nagrody. Wyróżnia firmy, które wytwarzają produkty z poszanowaniem wartości, o które walczy organizacja.

W tym roku nagrodę PETA zdobyła firma Save the Duck. Marka znana głównie z zimowych puchowych kurtek, wytworzonych z poszanowaniem Ziemi, zwierząt oraz ludzi, których zatrudnia. Save the Duck do produkcji ubrań stosuje surowce wtórne. Znana jest również z wprowadzania innowacji w procesie produkcyjnym, wyznaczania nowych standardów w definicji „zrównoważonego rozwoju.” 

Save the Duck nie stosuje puchu i futer, chętnie sięga po zaawansowane technologie, dzięki którym ubrania sprawdzają się nawet w ekstremalnych warunkach. (Fot. materiały prasowe)

Tegoroczna nagroda nie jest pierwszą, jaką marka zgarnęła. W 2016 roku Save the Duck została wyróżniona nagrodą Innovator for Animals Award za rewolucyjną technologię Plumtech, czyli innowacyjny materiał wyściółkowy, który nie zawiera żadnych odzwierzęcych składników i przewyższa swoimi właściwościami puchowe pióra. Marka przeciwstawia się stosowaniu naturalnego puchu, ponieważ chce oszczędzić ptakom cierpienia. Organizacja PETA wielokrotnie wyjawiła, że przemysł puchowy bywa dla ptaków okrutny – czasem okradane są z własnych piór na „żywca”. 

Save the Duck Używa plastikowych butelek z recyklingu do wytwarzania zaawansowanych technologicznie materiałów. (Fot. materiały prasowe)

Kolekcja na sezon jesień- zima 2019-2020 to nie tylko etyczne podejście do praw zwierząt i planety. Modele z tej linii to również najwyższe parametry jakich oczekujemy od odzieży wierzchniej. Do współpracy przy tej kolekcji zaproszono alpinistę Kuntala A. Joisher –  pierwszy na świecie weganin, zdobywca ośmiotysięcznika.  W 2018 r. Joisher  w jednoczęściowym kombinezonie Save the Duck, wspinając się na Lhotse Asi, czwartą najwyższą górę na świecie. Na początku 2019 r, firma dostarczyła mu kurtkę obozową, która utrzymywała go „w cieple”, nawet w najwyższych partiach gór podczas wspinaczki na Everest.

Dzięki Save the Duck miliony czujących kaczek nigdy nie zazna cierpienia. (Fot. materiały prasowe)
Save the Duck to linia dla kobiet, mężczyzn i dzieci. (Fot. materiały prasowe)

Linia Protech to najwyższej jakości odzież outdoorowa z membraną Gore-tex zapewniającą w 100 proc. wodoodporność, wiatroodporność a jednocześnie odpowiednią przepuszczalność powietrza. Kurtki z tej linii oraz  parka Lhotse parka to połączenie najwyższych parametrów odzieży technicznej, a jednocześnie stylowa odzież miejska.
Linia The Recycled ucieszy wszystkich, których zaangażowanie w ekologie nie ogranicza się do segregacji śmieci i noszenia własnej torby na zakupy. Kurtki z tej linii wykonane zostały z tkaniny Grin, czyli materiału wytworzonego z recyklingu.
Sportowe modele marki Save the Duck mają miejski charakter. Pikowania, militarne akcenty i inne detale stanowią o jej metropolitarnej stylistyce.
Paleta odcieni czerpie z kolorów gór: biele i szarości, odcienie skał, sprawiają, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zwłaszcza miłośnicy natury.

W kolekcji znajdują się kurtki nadające się na outdoorowe i miejskie eskapady (Fot. materiały prasowe)
Zastosowane syntetyczne ociepliny zapewniają doskonałe parametry cieplne oraz sprawiają, że kurtka jest niezwykle lekka. (Fot. materiały prasowe)