Wiosenne SPA w domowym zaciszu

fot. iStock

Po miesiącach walki z chłodem skóra potrzebuje solidnej odnowy. Co możesz zrobić domowym sposobem, żeby poczuć się lepiej i piękniej?

Wiosenne SPA w domu to świetny pomysł nie tylko na urodę, ale i na relaks. Pielęgnację najlepiej zacząć od dobrego peelingu.

Złuszczanie

Zimą naskórek regeneruje się wolniej, a to sprawia, że jego zrogowaciała warstwa grubieje. W miejscach szczególnie narażonych na otarcia i wysuszenie, takich jak łokcie, kolana i pięty, może on być nawet 10 razy grubszy niż w innych porach roku – tam najbardziej skuteczny będzie peeling gruboziarnisty, który wygładzi wszystkie nierówności. Cerze chropowatej i o szarym odcieniu – a taka jest zwłaszcza po zimowych mrozach i braku słońca – blask i gładkość przywrócą kosmetyki z kwasami AHA, kwasem salicylowym i retinolem, które mają potwierdzone działanie odmładzające.

Nawilżanie

Drugim najczęstszym problemem po zimie jest przesuszona, nieelastyczna skóra. Jak to sprawdzić? Naciśnij skórę palcem – powinna łatwo ugiąć się o 1-2 cm. Jeśli nie, oznacza to, że rozpaczliwie potrzebuje nawilżenia! Do pielęgnacji twarzy w takiej sytuacji doskonale sprawdzą się produkty z dodatkiem kwasu hialuronowego. Jako szybkie metody „spulchnienia skóry” można polecić także różnego rodzaju maski. Ważna jest także konsystencja kosmetyków – lepiej wybrać emulsję niż gęsty krem. Dbajmy szczególnie o okolice oczu, bo to strefa najbardziej narażona na przesuszenie.

Pozostałe partie ciała dobrze jest nawilżać mleczkami na bazie mocznika, gliceryny, mleczanu amonu z dodatkiem olejów i maseł roślinnych, które blokują tzw. cement komórkowy (to warstwa naskórka zbudowana z lipidów i substancji wiążących wodę), ograniczając utratę wody. Nakładamy je po kąpieli, na wilgotną skórę, bo lepiej się wchłaniają.

Pamiętaj jednak, że kondycja skóry – podobnie jak całego organizmu – zależy przede wszystkim od twojego stylu życia. Niech wiosna zachęci cię do zdrowej diety i regularnej aktywności fizycznej.