1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

Projektowanie mody i tworzenie perfum jest jak malowanie obrazów – legendarny projektant Kenzo Takada opowiada o swoim nowym zapachu

Zobacz galerię 4 Zdjęcia
Legenda świata mody, wizjoner, kolorowy ptak – KENZO TAKADA podzielił się z nami swoimi największymi inspiracjami, różnicami w tworzeniu zapachów oraz projektowaniu mody, a także opowiedział o nowych perfumach, które stworzył specjalnie dla marki AVON.

 

Jest Pan ikoną w świecie mody i legendą wśród twórców perfum. Jaka jest różnica między projektowaniem kolekcji ubrań, a tworzeniem zapachów?

KENZO TAKADA: Sam proces twórczy, wymyślanie koncepcji kreatywnej czy motywu przewodniego jest podobny zarówno podczas tworzenia zapachu jak i projektowania nowej kolekcji. Pracę w tych obu obszarach mogę porównywać do malowania obrazu, podczas którego decydujemy jakiego koloru chcemy użyć, czy w jaki sposób poruszać pędzlem. Tworząc zapach, na pewno warto pamiętać, jak ważna jest praca zespołowa nad ideą, współpraca z perfumiarzami, projektowanie flakonu oraz stworzenie historii stojącej za zapachem.

Czy doświadczenie zdobywane jako projektant mody, miało wpływ na pracę nad perfumami?

KENZO TAKADA: Jeśli pracujesz w świecie mody, naturalnym staje się wejście do świata perfum. Jako projektant, byłem pierwszym, który stworzył swoją linię, dokładnie w 1979 roku. Praca nad zapachami i radość z tego płynąca jest bardzo podobna do satysfakcji, którą czerpię z projektowania mody.

Ostatni zapach, który powstał przy współpracy z AVON – Life by Kenzo Takada, okazał się być niesamowitym sukcesem. Jak opisałby Pan najnowszy zapach Life Colour? Dla kogo jest skierowany?

KENZO TAKADA: Zależało mi, aby nowy zapach był przede wszystkim kolorowy, a jednocześnie stanowił dopełnienie poprzedniego. Przy tworzeniu AVON Life Colour zainspirowałem się malarstwem. Pragnąłem, aby perfumy kojarzyły się ze światłem, dynamiką, pozytywną energią. Warto pamiętać, że na wybór zapachu wpływają przede wszystkim emocje. Perfumy przywołują wspomnienia, przypominają szczególne miejsca czy momenty z codzienności. Wierzę, że Life Colour pokazuje wszystkie odcienie naszego życia.

Od razu odpowiedział Pan na moje kolejne pytanie, które wiąże się z inspiracją napędzającą nowy projekt perfum. Czy mógłby się Pan jeszcze opowiedzieć o szczegółach?

KENZO TAKADA: We wczesnym etapie zafascynowałem się pryzmatem, który odbijając światło, tworzy niesamowitą feerie barw. Chciałem tchnąć życie w te wszystkie kolory i przemienić je w zapach.W kilku słowach ten zapach to: światło, kolor, pozytywna energia oraz radość.

 

To Pana druga współpraca z AVON, jakie wartości chce Pan przekazać i co dla Pana znaczy ten projekt?

KENZO TAKADA:  Bardzo lubię wyzwania, dlatego nadal jestem aktywny w branży. Poza tym tworzenie zapachów daje mi ogromną radość i jest dla mnie świetną zabawą. Praca nad AVON Life Colour była dla mnie wyzwaniem, a jednocześnie ogromną przyjemnością, ponieważ współpracowałem z grupą  naprawdę utalentowanych osób. Uwielbiam AVON za to, że wspiera kobiety, pokazuje ich siłę – zupełnie tak, jak moda. Bez wątpienia największym wyzwaniem było stworzenie luksusowych perfum, które będą dostępne dla każdej kobiety na całym świecie.

Najnowszy zapach ma przepiękna nazwę – „Life Colour”. Co według Pana sprawia, że życie nabiera koloru?

KENZO TAKADA:  Dla mnie, jako projektanta, oczywiście bardzo ważne są kształty, jednak to kolory są kluczowe dla obecnego projektu – podnoszą na duchu, dają radość i pozytywne myślenie, które jest tak ważne podczas mojej pracy. Tak samo jak dla malarza ważne jest przelanie na płótno emocji, tak samo dla mnie istotne jest przeniesienie na zapach elegancji i radości.

 

Nowe zapachy AVON Life Colour by Kenzo Takada można zamówić u Konsultantek AVON lub kupić za pośrednictwem strony , przez   oraz w sklepie AVON Studio w warszawskich Złotych Tarasach.

 

Zapach AVON Life Colour by Kenzo Takada dla Niej, 50 ml, cena od: 79,99 zł

Zapach AVON Life Colour by Kenzo Takada dla Niego, 50 ml, cena od: 79,99 zł

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze