1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda

Sukienka w sprayu? O najnowszym projekcie Coperni mówią wszyscy

(Fot. Spotlight)
Raz na kilka lat mamy okazję zobaczyć pokaz, który przechodzi do historii mody. Prezentacja francuskiej marki Coperni z pewnością do takich należy.

Nie Chanel czy Louis Vuitton. Nawet pokaz włoskiego domu mody Gucci, w którym w roli modeli i modelek pojawili się wyłącznie bliźniaki i bliźniaczki, nie wywołał takiego poruszenia. To marka Coperni skradła show podczas zakończonych niedawno prezentacji na wiosnę–lato 2023 roku.

W finale pokazu Coperni, odbywającego się w paryskim Musée des Arts et Métiers, topmodelka Bella Hadid wystąpiła ubrana jedynie w bieliznę. W momencie gdy dotarła na środek sceny, u jej boku pojawiło się dwóch artystów, którzy zaczęli spryskiwać jej ciało białą substancją przypominająca farbę. Kiedy ta zastygła na jej ciele, pracowniczka Coperni podeszła do modelki i za pomocą nożyczek skróciła powstałą przed chwilą kreację i rozciągnęła jej ramiączka. Performance trwał około 15 minut. Po tym czasie zobaczyliśmy Bellę Hadid przechadzającą się po wybiegu ubraną w dopasowaną białą sukienkę z tkaniny przypominającej dżersej.

Sukienka została wykonana z innowacyjnej płynnej tkaniny składającej się z włókien zawieszonych w roztworze polimeru, który w kontakcie ze skórą odparowuje, tworząc włókninę. Tekstura tkaniny może się zmienić w zależności od wykorzystanych włókien (naturalnych lub syntetycznych). Technikę natryskiwania opracowała firma Fabrican, której założycielem jest hiszpański projektant mody i naukowiec Manel Torres.

(Fot. Spotlight)

Wielu dziennikarz porównywało innowacyjny pomysł Coperni do niezapomnianego pokazu na wiosnę–lato 1999 roku Alexandra McQueena, podczas którego modelka Shalom Harlow miała na sobie białą suknię malowaną na żywo przez roboty.

W ciągu kilku dni finał pokazu Coperni na wiosnę–lato 2023 roku stał się jednym z najczęściej udostępnianych filmików o modzie. Według portalu Women's Wear Daily w ciągu 48 godzin po pokazie wartość medialna wydarzenia została wyceniona na 26,3 miliona dolarów, z czego 20,9 miliona dolarów wygenerowały media społecznościowe.

W najnowszej kolekcji francuskiej marki pojawiły się także intrygujące akcesoria, m.in. torebki wykonane ze szkła lub prawdziwego złota oraz srebrny naszyjnik przypominający zawiązane na szyi słuchawki od smartfona.

(Fot. Spotlight)

Który dom mody w kolejnym sezonie spróbuje przebić show Coperni?

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Reklama
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze