O prezentacji kolekcji na sezon jesień–zima 2023 roku autorstwa japońskiego projektanta Kunihiko Morinagi, która odbyła się w Théâtre de la Madeleine w Paryżu, od kilku dni mówią wszyscy.
Pokaz Anrealage zaczął się jak wiele innych odbywających się w tym miejscu. Po rozpoczęciu show na scenie pojawiły się modelki, które prezentowały nowe projekty z kolekcji marki na jesień–zimę 2023 roku. Na pierwszy rzut oka ubrania wyglądały bardzo podobnie: białe płaszcze miały ten sam fason, białe garnitury i sukienki również. W pewnym momencie, kiedy kolejne dwie modelki zatrzymały się na środku sceny, tuż przed nimi ukazały się dwie lampy emitujące promienie UV. Kiedy lampy przesuwały się w dół i w górę, na oczach widzów kreacje nagle zaczęły zmieniać swój kolor.
Pokaz Anrealage na jesień–zimę 2023 (Fot. Kristy Sparow/Getty Images)
Projektant chciał zwrócić uwagę na fakt, że otaczający nas świat niekoniecznie jest taki, jakim go postrzegamy.
Kunihiko Morinaga już wcześniej korzystał z fotochromizmu, czyli zjawiska polegającego na zmianie kolorów pod wpływem światła ultrafioletowego. Zrobił to m.in. w swojej kolekcji na wiosnę–lato 2015 roku. W 2010 roku stworzył kilka projektów dla włoskiego domu mody Fendi. W kolekcji na jesień–zimę 2023 roku udało mu się użyć tej technologii na zupełnie nowych tkaninach: sztucznym futrze, aksamicie, koronkach, dzianinach, żakardach i satynie.
Japoński projektant podkreśla, że w swojej pracy koncentruje się na nowych zastosowaniach już istniejących technologii. W kolekcji na wiosnę–lato 2016 roku zatytułowanej „Reflect” wykorzystał zjawisko optyczne, jakim jest refleksja. Prezentowane na wybiegu ubrania były w pełni widoczne dopiero po sfotografowaniu ich aparatem smartfonu z włączoną funkcją lampy błyskowej. Po wykonaniu zdjęcia na białej sukience pojawiła się zachwycająca mozaika kolorowych nadruków. Poniżej sylwetki z pokazu „przed” i „po”.
Pokaz Anrealage na wiosnę–lato 2016 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE).
Pokaz Anrealage na wiosnę–lato 2016 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE).