1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda

Swatch Art Journey – dzieła sztuki na nadgarstku

Swatch x LE GALLERIE DEGLI UFFIZI (Fot. materiały prasowe)
Swatch x LE GALLERIE DEGLI UFFIZI (Fot. materiały prasowe)
Zobacz galerię 12 zdjęć
Mało kto sprawdza dziś godzinę na nadgarstku. Zegarki nosimy z innych względów – przede wszystkim lubimy, gdy są ładne i pasują do naszego stylu. A co gdyby mieć na nadgarstku małe dzieła sztuki?

Marka Swatch znajduje coraz to nowe sposoby, by sztuka była obecna w naszym codziennym życiu. Najnowsza kolekcja Swatch Art Journey to efekt współpracy szwajcarskiej marki z prestiżowymi muzeami – MoMA w Nowym Jorku, Luwrem w Abu Dhabi, Magritte Museum and Foundation w Brukseli, Muzeum im. Uffizi we Florencji.

Sztuka może czynić człowieka lepszym, dlatego warto otaczać się ładnymi przedmiotami na co dzień. – Naprawdę wierzymy, że ludzie powinni mieć dostęp do wspaniałego designu, a Swatch jest doskonałym przykładem wzornictwa demokratycznego – mówił Carlo Giordanetti, dyrektor artystyczny Swatch, podczas premiery kolekcji Swatch Art Journey 9 marca w Lizbonie.

– Wyzwaniem jest skonkretyzowanie naszego pragnienia, aby sztuka żyła wszędzie tam, gdzie jesteśmy i przybliżenie jej młodym ludziom. Naszym celem jest zaintrygować ich szczegółami dzieł sztuki, przywołanie ich skupienie. Chcieliśmy prace z prywatnych kolekcji, muzeów lub galerii przenieść do codziennego życia – mówił Carlo Giordanetti w Lizbonie.

Kolekcja Swatch Art Journey składa się z siedmiu zegarków dostępnych w czterech stylach.

Swatch ponownie podjął współpracę z MoMA dla uczczenia legendy amerykańskiego pop-artu Roya Lichtensteina. W efekcie powstały dwa pełne energii zegarki z jego dziełami łączące unikalną sztukę w stylu komiksowym i monochromatyczne kropki Ben Day’a z radosną kreatywnością Swatcha.

Dla uczczenia 125. rocznicy urodzin artysty René Magritte’a na dwóch kolejnych zegarkach pojawiły się motywy (melonik i fajka) z jego najsłynniejszych obrazów. Malarz-surrealista zasłynął senną, przemawiającą do wyobraźni estetyką i wymownymi symbolami. Teraz jego obrazkowa poezja może inspirować na co dzień.

Bezprecedensowa współpraca z Louvre Abu Dhabi zaowocowała wydaniem przez Swatch atrakcyjnego zegarka łączącego dwa światy: kultowe dzieło Japończyka Katsushiki Hokusai „Wielka fala w Kanagawie” oraz słynne „Astrolabium” skonstruowane przez Muhammada ibn Ahmada al-Battûtî.

W słynnej galerii Uffizi, znanej z bogatej kolekcji arcydzieł epoki renesansu, w jednej sali można oglądać „Wiosnę” i „Narodziny Wenus” autorstwa wyjątkowego i niepowtarzalnego Sandro Botticellego. A teraz oba dzieła można mieć na nadgarstku!

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

– Związek między firmą Swatch a światem sztuki jest ugruntowany i głęboki. Już od wielu lat sztuka jest częścią DNA marki, znakiem rozpoznawczym, który przyczynił się do tego, że zegarki Swatch stają się często przedmiotami kolekcjonerskimi, obiektami wielu wystaw – mówił Alain Villard, dyrektor generalny Swatch podczas premiery kolekcji.

Historia współpracy marki ze światem sztuki sięga 1984 roku (kolekcja Kiki Picasso&Swatch), czyli rok po narodzinach Swatcha. Od tego czasu marka współpracowała z różnymi artystami, takimi jak Keith Haring, Damiena Hirsta, Vivienne Westwood. Kolejnym kamieniem milowym było otwarcie hotelu Swatch Art Peace Hotel w Szanghaju w 2011 roku, dając artystom z całego świata i ze wszystkich dziedzin artystycznych możliwość wystawiania swoich prac, a następnie pokazania się na Biennale w Wenecji. Do tej pory Swatch współpracował z 460 artystami z 54 różnych krajów. W 2018 roku rozpoczął współpracę z muzeami, dając klientom możliwość noszenia arcydzieł na nadgarstku: jako pierwsze otworzyło się na współpracę Rijksmuseum w Amsterdamie i Muzeum Thyssen-Bornemisza w Madrycie, a następnie Musée du Louvre w Paryżu, MoMa w Nowym Jorku i Centre Pompidou w Paryżu.

Swatch x Magritte (Fot. materiały prasowe) Swatch x Magritte (Fot. materiały prasowe)

– Projekt Swatch Art Journey narodził się sześć lat temu, kiedy Rijksmuseum w Amsterdamie poprosiło nas o współpracę: chcieli, aby poprzez przedstawienie na Swatchach niektórych z ich obrazów ludzie chcieli wrócić do sal muzeów, podziwiać obrazy. Nie trzeba dodawać, że był to sukces i wkrótce przed wejściem ustawiły się kolejki – mówił dyrektor artystyczny Swatcha Carlo Giordanetti w Lizbonie.

Bo ludzie pragną sztuki. Nie tylko od święta. Zajrzyjcie do naszej galerii, żeby obejrzeć pełną kolekcję zegarków.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze