1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda
  4. >
  5. H&M i Stella McCartney łączą siły po 20 latach. Co wiemy o nowej kolekcji na wiosnę 2026?

H&M i Stella McCartney łączą siły po 20 latach. Co wiemy o nowej kolekcji na wiosnę 2026?

– Odtwarzanie archiwalnych projektów przywróciło mi tyle energii i radości – mówi Stella McCartney o nowej kolekcji stworzonej we współpracy z H&M. Dwadzieścia lat po pierwszym, przełomowym duecie, brytyjska projektantka i szwedzki gigant znów łączą siły.

Nowa kolekcja, której premiera planowana jest na wiosnę 2026 roku, została zaprezentowana w formie teaseru podczas londyńskiej gali Fashion Awards. W zaprojektowane specjalnie na tę okazję sylwetki z kolekcji Stella McCartney x H&M ubrani byli m.in. Emily Ratajkowski, Amelia Gray, Yasmin Wijnaldum, Alton Mason, Kiara Nirghin oraz aktorka Bel Priestley.

Powrót do archiwum i etyczne wartości

– Z wielką radością wracam do współpracy z H&M, dokładnie 20 lat po naszej pierwszej współpracy – powiedziała McCartney. Projektantka zaznaczyła, że praca z archiwalnymi projektami była dla niej nie tylko sentymentalną podróżą, ale też źródłem świeżej energii. – To szansa, by przyjrzeć się temu, jak daleko zaszliśmy, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, projektowanie bez okrucieństwa i świadome podejście do mody i uczciwie ocenić, jak wiele nadal mamy do zrobienia.

Znana ze swoich przekonań McCartney zadbała, by kolekcja dla H&M powstała z certyfikowanych materiałów o odpowiedzialnym pochodzeniu, w tym materiałów z recyklingu. Sylwetki będą nawiązywać do kultowych fasonów i kodów wizualnych, które przez lata budowały rozpoznawalność marki McCartney – od wegańskich alternatyw dla skóry, przez nowoczesny tailoring, po kobiecą sportową elegancję.

Nowa inicjatywa Insights Board

Tym razem współpraca wykracza poza samą kolekcję. H&M i Stella McCartney ogłosiły stworzenie nowej inicjatywy pod nazwą Insights Board. Jak zapowiadają, jej celem jest zebranie różnorodnych głosów i perspektyw z branży mody w przestrzeni otwartej na dialog, pytania i słuchanie.

– Tylko nacisk wywierany jednocześnie od środka i z zewnątrz może przynieść realną zmianę – tłumaczy McCartney. – Od zawsze wierzę w to, że trzeba infiltrować system od środka, żeby ruszył naprzód”.

Insights Board ma być miejscem, w którym temat dobrostanu zwierząt, innowacyjnych materiałów i przemian systemowych będzie poddawany krytycznej refleksji. Zespół ma składać się z przedstawicieli różnych obszarów – od projektowania i produkcji, przez aktywizm, po nowe technologie.

Powrót kultowej współpracy

Warto przypomnieć, że to właśnie McCartney była drugą w historii projektantką, która po Karlu Lagerfeldzie współpracowała z sieciówką w ramach limitowanej kolekcji. Kolekcja z 2005 roku wyprzedała się w błyskawicznym tempie, a stylizacje z udziałem Kate Moss na plakatach reklamowych do dziś są wspominane jako moment przełomowy dla obu stron.

W kolejnych latach H&M zaprosił do współpracy takie nazwiska jak Versace, Maison Margiela, Balmain czy Mugler. Ostatnio, w październiku tego roku, premierę miała kolekcja autorstwa Glenna Martensa.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE