1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

„Jak wychować potwora?” - akcja społeczna poświęcona mądremu rodzicielstwu

Płacz niech zajada słodyczami. Gdy robi awanturę, kupuj prezenty. Nie przytulaj za często, aby nie stał się mięczakiem i maminsynkiem. Krzycz i potrząsaj. Oto przepis na rozpieszczonego, otyłego potwora. Portal dzielnicarodzica.pl rozpoczyna akcję społeczną poświęconą mądremu rodzicielstwu. Ambasadorami przedsięwzięcia są Sylwia Chutnik, Małgorzata Buczkowska, Grzegorz Kasdepke oraz Zbigniew Urbański.

 " Jak wychować potwora?” to konkurs serwisu dzielnicarodzica.pl, który potrwa od 22 lutego do 21 marca na profilu portalu na Facebooku. Celem zabawy jest zwrócenie uwagi na błędy wychowawcze popełniane przez większość polskich rodziców oraz obalenie mitów na temat wychowania, funkcjonujących nawet wśród „świadomych” mam i ojców.

W trakcie miesiąca trwania konkursu „Jak wychować potwora?” użytkownicy Facebooka będą zamieszczać opisy najgorszych, najbardziej absurdalnych błędów i mitów wychowawczych wraz z uzasadnieniem dlaczego są to błędy. Raz w tygodniu autorzy najlepiej uzasadnionych tez zostaną nagrodzeni. Wpisy będą na bieżąco komentowane przez psychologów, lekarzy i dietetyków – zarówno w formie wpisów, jak i linków do artykułów i nagrań video.

- Wychowywanie dziecka to piękna, choć trudna sprawa. Nikt nas nie uczy, jak być dobrym rodzicem. Akcja „Jak wychować potwora”  pozwala mówić otwarcie o tym co trudne w rodzicielstwie, obalać mity dotyczące wychowania i skonfrontować własne metody pracy z dzieckiem– mówi Agnieszka Amborska, Prezes Fundacji RoRo, trener rozwoju osobistego.

Jak wynika z badań TNS OBOP  nawet po wprowadzeniu ustawy zakazującej bicia dzieci nadal 69 proc. rodziców uważa, że czasem należy dziecku dać klapsa.  Według danych GUS aż 8 proc. dzieci w wieku szkolnym jest otyłych. - W Polsce nadal brak jest świadomości tego, co jest błędem wychowawczym, a co nie. Wielu rodziców problemów ze zdrowiem nie łączy ze złą dietą, a problemów szkolnych z błędami wychowawczymi. To rodzice, mimo że chcą jak najlepiej – nieświadomie tworzą „potwory”  – nadpobudliwe, agresywne i otyłe dzieci bez poczucia smaku - mówi redaktor naczelna portalu dzielnicarodzica.pl Emilia Kulpa.

Partnerem konkursu jest miesięcznik SENS, miesięcznik e!stilo, Fundacja MaMa, Fundacja RoRo, Fundacja Rozwoju Rodziny „” oraz klubokawiarnia „Pompon”. Ambasadorami akcji są Sylwia Chutnik, Małgorzata Buczkowska, Grzegorz Kasdepke oraz Zbigniew Urbański.

 

 

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze