Przez lata w wychowaniu (i edukacji) królowało przekonanie, że dzieci najlepiej dopinguje się poprzez wytykanie błędów, pokazywanie słabych stron, co często zamieniało się w permanentną krytykę. Od pewnego czasu punkt ciężkości w motywowaniu dzieci przesunął się w kierunku pozytywnego wzmacniania. To oczywiście daje dzieciom poczucie, że są ważne, wartościowe oraz daje podstawy do budowania wiary w swoje umiejętności. Ale pochwały mogą również kształtować nierzeczywisty obraz siebie. O tym, czy i jak chwalić i jak nie chwalić, oraz czy krytykować i jak to robić – Alina Gutek rozmawia z psycholożką i mamą czwórki dzieci Małgorzatą Rymaszewską, która prowadzi gabinet psychologiczno-pedagogiczny Rodzice i dzieci w Warszawie.
Podcast „Dylematy mamy i taty”, odc. 3: Chwalić, czy też krytykować i jak? Rozmowa z psycholożką Małgorzatą Rymaszewską