1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kuchnia

British Airways i kuchnia

mat. British Airways
mat. British Airways
Każdego dnia British Airways serwuje na pokładach swoich samolotów ponad 100 tysięcy posiłków, z menu, które przyrządzane jest według koncepcji najwybitniejszych na świecie szefów kuchni, jak Heston Blumenthal czy Simone Hulstone. Nowe inwestycje we flotę objęły również menu na pokładzie, w klasie biznes Club World.| Każdego dnia British Airways serwuje na pokładach swoich samolotów ponad 100 tysięcy posiłków, z menu, które przyrządzane jest według koncepcji najwybitniejszych na świecie szefów kuchni, jak Heston Blumenthal czy Simone Hulstone. Nowe inwestycje we flotę objęły również menu na pokładzie, w klasie biznes Club World.| Każdego dnia British Airways serwuje na pokładach swoich samolotów ponad 100 tysięcy posiłków, z menu, które przyrządzane jest według koncepcji najwybitniejszych na świecie szefów kuchni, jak Heston Blumenthal czy Simone Hulstone. Nowe inwestycje we flotę objęły również menu na pokładzie, w klasie biznes Club World.

British Airways od lat znajduje się w czołówce linii lotniczych posiadających wyróżniającą się ofertę przysmaków serwowanych podczas lotów. Co więcej przewoźnik, jako pierwszy  w historii zaserwował swoim pasażerom posiłki i napoje na pokładzie.W 1927 roku. Imperial Airways (poprzednik British Airways) w trakcie dwugodzinnego lotu z Londynu do Paryża po raz pierwszy w historii umożliwił pasażerom skosztowanie jedzenia i drinków serwowanych przez stewardów. Ciepłe dania, kanapki, woda i gorące napoje oraz whisky były przygotowywane w specjalnie wyznaczonych kabinach. Ta wówczas innowacyjna usługa była dla podróżnych wyjątkową wygodą. Wcześniej zmuszeni oni byli samodzielnie przygotowywać przekąski w domu by móc zaspokoić głód i pragnienie w trakcie lotu. Obecnie catering na pokładzie to standard, dlatego najwyższą uwagę przywiązuje się do nowych rozwiązań, jakości i smaku, który ma za zadanie zaspokoić nie tylko głód, ale i zmysły pasażerów na całym świecie. Nie wszyscy wiedzą, ale doznania smakowe zmieniają się wraz z wysokością, a dokładniej  z rosnącym na wysokościach ciśnieniem. Zdolność rozpoznawania smaku maleje o 1/3 w stosunku do tego, co odczuwamy na ziemi. British Airways oferuje bardziej wyraziste dania dodatkiem smaku Umami, przygotowane z pomocą samego Hestona Blumenthala.  Czym jest Umami? Umami, to tak zwany piąty smak, który w dosłownie  oznacza „wyśmienity” a według amerykańskich naukowców zbliżony jest do smaku mięsa lub bulionu. Co ciekawe, podobno pierwszy raz w życiu smakujemy Umami w mleku matki. „Piąty smak”, to nie tylko mięso, ale również łosoś, makrela, pleśniowe sery, parmezan czy sok pomidorowy. Wszystkie te składniki można znaleźć w ofercie Club World na trasach długodystansowych we wszystkich samolotach British Airways. źródło: mat.pras. British Airways

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze