1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia

Czy można zwariować i żyć normalnie? Kampania społeczna o zdrowiu psychicznym

Iza Kuna (Fot. materiały prasowe)
Tak, można! Najnowsza kampania społeczna Fundacji Można Zwariować na temat zdrowia potwierdza, że można zwariować i żyć normalnie.

Celem kampanii jest nawiązanie dialogu, a docelowo zmiana świadomości społecznej na temat postrzegania zdrowia psychicznego. Akcję edukacyjno-informacyjną zainicjowała Fundacja Można Zwariować, która otwarcie mówi o zaburzeniach psychicznych, między innymi w podcaście o tym samym tytule.

Ideę akcji wspierają także artyści, są to m.in. aktorki Iza Kuna i Zosia Zborowska, a także muzycy Bracia Kacperczyk. Wzięli oni udział w spocie promującym kampanię, który pokazuje, że problemy ze zdrowiem emocjonalnym mogą występować w różnych okolicznościach, a także w różnym zakresie, bo zaburzeń psychicznych jest wiele. W scenariuszu uwzględniono różnorodne postaci, aby pokazać wyraźnie, że każdy – bez względu na status czy płeć – może nie dawać rady i potrzebować wsparcia. Zresztą zobaczcie sami:

Tak naprawdę każdy z nas może mieć w swoim otoczeniu osobę, która zmaga się z takimi trudnościami – lub być tą osobą. Dlatego świadomość, odpowiednia reakcja i właściwe nastawienie mają ogromne znaczenie.

– Ludzie nie wiedzą, jak wiele osób wokół nich żyje z zaburzeniami psychicznymi, i nie zdają sobie sprawy, że wbrew pozorom można z tym funkcjonować całkiem „normalnie”. Bo dzięki podjęciu odpowiedniego leczenia, udaniu się do lekarza specjalisty i otrzymaniu pomocy od wykwalifikowanych osób – można żyć pełnią życia – mówi Anna Cyklińska, psycholożka i edukatorka, a także członkini rady fundacji.

Twórcom nie zależy jedynie na dotarciu do jak najszerszego grona osób, ale także na bezpośrednim włączeniu się odbiorców w kampanię. Mowa o akcji #psychocomingout, której celem jest okazanie wsparcie tym, którzy doświadczają zaburzeń psychicznych i czują się w tym osamotnieni. Każdy, kto jest na to gotowy, może użyć na Instagramie specjalnego filtra i podzielić się własnym doświadczeniem dotyczącym problemów psychicznych. Dzięki takiemu działaniu możliwe jest pokazanie nie tylko skali zjawiska, ale także uwrażliwienie najbliższego otoczenia na te trudności.

Zosia Zborowska (Fot. materiały prasowe)

Ale to nie wszystko. W ramach kampanii powstała specjalna infolinia psychoedukacyjna +48 799 394 006, pod którą specjaliści platformy psychoterapeutycznej Wellbee odpowiedzą na każde nurtujące pytanie lub wątpliwości dotyczące zdrowia psychicznego. Doradzą również, jaki rodzaj pomocy będzie najlepszy, by rozpocząć proces radzenia sobie z danymi problemami. Wellbee przeznaczyło również pulę darmowych wizyt ze swoimi specjalistami.

Viola Kowalska (Fot. materiały prasowe)

W związku z kampanią zaplanowanych jest również kilka wydarzeń specjalnych. Więcej informacji na stronie kampanii: www.moznazwariowac.pl.

Za przygotowanie koncepcji spotu odpowiada reżyser Igor Ignacy Leśniewski, a za produkcję Graffiti Films. Sponsorem spotu jest firma Polpharma, a partnerem strategicznym kampanii firma Wellbee. Promocję kampanii wspiera agencja Labcon (Group One).

Share on Facebook Send on Messenger Share by email

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze