1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia

„Powiedzieć i Rozmawiać” Pierwsza polska kampania na temat adopcji prenatalnej

</a> Wojciech Eichelberger, psycholog, psychoterapeuta i pisarz / więcej zdjęć w galerii
Wojciech Eichelberger, psycholog, psychoterapeuta i pisarz / więcej zdjęć w galerii
Zobacz galerię 11 Zdjęć
12 czerwca 2012 roku, Stowarzyszenie na Rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji NASZ BOCIAN zainaugurowało ogólnopolską kampanię społeczną poświęconą adopcji prenatalnej - „Powiedzieć i Rozmawiać”.

</a> Wojciech Eichelberger, psycholog, psychoterapeuta i pisarz / więcej zdjęć w galerii Wojciech Eichelberger, psycholog, psychoterapeuta i pisarz / więcej zdjęć w galerii

Celem kampanii jest przełamanie społecznego milczenia wokół adopcji prenatalnej, tj. dawstwa gamet i zarodków w Polsce, wsparcie rodziców korzystających z tej metody w swojej walce z niepłodnością, a także zachęcenie ich do otwartości wobec własnych dzieci.

Kampania koncentruje się na otwartości w rodzinie, która zawsze pozostaje suwerenną decyzją rodziców, niezależnie od przyjętych rozwiązań prawnych. Pokazujemy, że warto mówić dzieciom o ich pochodzeniu, ale warto także rozmawiać: o swoich wyborach, o sile, o więziach, o odwadze, a także miłości łączącej wszystkich członków rodziny, bez której żadna forma adopcji nie byłaby możliwa.

Celem długofalowym kampanii jest utworzenie przyjaznej atmosfery dla powstania samodzielnej organizacji rodziców i dzieci urodzonych dzięki dawstwu, a także zainteresowanie społeczeństwa tym tematem i rozpoczęcie otwartej debaty publicznej na temat praw rodziców, dzieci oraz dawców.

Dzięki współpracy z LEMON Project – Partnerem Technologicznym „Powiedzieć i Rozmawiać”, w ramach kampanii powstanie cykl programów radiowo-telewizyjnych o problemach związanych z adopcją prenatalną. Filmy będą zamieszczane sukcesywnie na stronie kampanii www.powiedziecirozmawiac.pl.

Poza wideokonferencją dla dziennikarzy z dnia 12 czerwca, do końca bieżącego roku odbędzie się pięć paneli dyskusyjnych z udziałem pacjentów i dla pacjentów, poświęconych najważniejszym zagadnieniom adopcji prenatalnej.

„Powiedzieć i Rozmawiać” wspiera marka By Ilo. Zaprojektowane na rzecz kampanii zawieszki z dwustronnym grawerem „Powiedzieć?” i „Rozmawiać!” symbolizują cztery wartości adopcji prenatalnej: MIŁOŚĆ, DUMĘ, ODWAGĘ i PRAWDĘ. „Mówimy i rozmawiamy, ponieważ jesteśmy odważni i umacnia nas w tym nasza miłość, duma i otwartość na prawdę.” – wyjaśnia Anna Krawczak ze Stowarzyszenia NASZ BOCIAN. Zawieszki „Powiedzieć i Rozmawiać” noszą eksperci, przyjaciele i ambasadorzy kampanii.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze