fbpx

Medytacja współczucia – jak praktykować i po co?

Medytacja współczucia - jak praktykować i po co?
123rf.com

To duchowa i religijna praktyka wschodnich tradycji, która staje się coraz popularniejsza na Zachodzie. Nie bez przyczyny, bo medytacja współczucia korzystnie neutralizuje stres i niepokój, poprawia zdrowie fizyczne i samopoczucie.
Medytacja ponadto wykształca w nas zdolność do uważności ko koncentracji, co wpływa na bardziej otwartą i spokojną perspektywę, z jaką patrzymy się na życie. Dzięki niej świadomie myślimy i czujemy, rozwijając pozytywne stany umysłu. Medytacja daje dalekosiężne korzyści fizyczne, psychiczne, emocjonalne i duchowe. A dokładniej:

1. Zmniejsza odczuwanie stresu.
2. Poprawa funkcjonowanie układu immunologicznego.
3. Zwiększa kreatywność.
4. Poprawia uwagę i koncentrację.
5. Korzystnie wpływa na relacje z ludźmi.
6. Zwiększa poczucie szczęścia.
7. Zmienia perspektywę, z jaką patrzymy na życie, na bardziej optymistyczną.
8. Wykształca współczucie dla siebie i innych.

Najnowsze badania wskazują, że efektem medytacji, mamy dostęp do pozytywnych stanów emocjonalnych. Potrzebna jest tylko regularna praktyka. Istnieje wiele form medytacji i różne sposoby ćwiczeń. Medytacja współczucia, to proces kultywowania miłości dla siebie i innych. Stanowi remedium na negatywne stany emocjonalne, takie jak: strach, litość, smutek, żal, wstyd, winę. Badania są dowodem, że ten rodzaj medytacji sprawia, że w codziennym życiu pojawiają się głębokie, pozytywne uczucia, w tym: miłość, radość, wdzięczność, nadzieja, optymizm.

Można medytować współczucie dla siebie, bliskiej osoby, przyjaciele, nieznajomego, potrzebującego. Jak? Najpierw skoncentruj się na współczuciu dla siebie. Zrozum, że w sposób naturalny jesteś doskonały. Gdy poczujesz miłość do siebie, przenieść swoją uwagę na kogoś innego na kim ci zależy.

Efekty mogą nie pojawić się od razu, tylko na przykład po kilku tygodniach, dlatego nie zrażaj się. Włącz praktykę medytacyjną do swego codziennego życia – praktykuj ją codziennie przez co najmniej 20 minut.

 

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>