Transformacja życia – 3 pierwsze kroki

Rozwoj_osobisty
123rf.com

To nie musi być burzliwa rewolucja, tylko zmiana sposobu myślenia i odpowiednie ustawienie priorytetów życiowych. Możesz zmienić swoje życie w sposób mało bolesny, a efektywny.
Cheryl Richardson w książce „The Art of Extreme Self-Care: Transform Your Life One Month at a Time” wychodzi z założenia, że zmienimy skutecznie życie, jeśli wreszcie zaczniemy myśleć o sobie i o tym, co dla nas ważne. Jeśli dbamy o siebie głęboko i świadomie, tacy jesteśmy również wobec innych o taki jest wobec nas świat. Dzieje się tak, ponieważ dokonujemy wyborów z miejsca miłość własnej i współczucia dla siebie, a nie z powodu poczucia winy, lęku czy powinności. Transformację życia zacznij od 3 pierwszych kroków:

1. Odkryj, czego czujesz się w życiu pozbawiona

Odpowiedz sobie na pytania, najlepiej w formie pisemnej:

– Czego mi brak?
– Co mogę dla siebie zrobić w tej chwili?
– Czego potrzebuję robić więcej a czego mniej?
– Czego pragnę?
– Co mnie uwiera?

Bądź w swoich odpowiedziach konkretna. Nie pisz, że potrzebujesz więcej czasu dla siebie, tylko że brak ci dwóch popołudni w tygodniu, kiedy wyjdziesz na masaż lub do kawiarni.

2. Znajdź swój własny rytm

Rutyna nie jest nudna, daje raczej stabilność życiową i bezpieczeństwo. W efekcie jesteśmy bardziej spokojni i odprężeni. Zastanów się, jaki rytm życia najbardziej ci odpowiada. Jak rozłożyć obowiązki i przyjemności, czas dla siebie i dla innych. Co robić codziennie, co raz na tydzień czy raz na miesiąc. Zaplanuj sobie najbliższy miesiąc i zobacz, co z tego wyniknie.

3. Zrób listę rzeczy, które ci szkodzą i unikaj ich

Umysł z lęku namawia nas do działań, które w ogólnym rozrachunku nie wychodzą nam na dobre. Zrób listę, czego unikać. Wiedząc to, czego nie chcę, to tak samo ważne jak wiedza,

1. Nie spieszę się.
2. Nie kupuję niczego, co nie jest mi potrzebne.
3. Nie odbieram telefonu podczas kolacji.
4. Nie plotkuję.
5. Nie jem słodyczy codziennie.
6. Nie słucham narzekających ludzi.
7. Nie oszczędzam na sobie, itd.
Kiedy będziesz pisała, zwróć uwagę na to, jak reaguje twoje ciało. Możesz poczuć nieprzyjemne doznania na myśl, że masz rozstać się z czymś, od czego byłaś uzależniona. Im silniejsze sygnały, tym bardziej warto to porzucić. Powieś listę w widocznym miejscu.