fbpx

Tratak – medytacja płomienia świecy

Tratak - medytacja płomienia świecy
fot. 123rf

To prosta w wykonaniu, stara technika medytacyjna, która regularnie wykonywana, uspokaja umysł, poprawia zdolność koncentracji, polepsza pamięć oraz przenosi na wyższe poziomy świadomości. Ponadto otwiera czakrę trzeciego oka, czyli pozwala skuteczniej korzystać z daru intuicji.
Nasze umysły ciągle myślą, a nasze myśli nie zawsze są dobre. Poza tym są chaotyczne i rozproszone, co jest źródłem naszego niepokoju, stresu, braku życiowej sprawczości. Żeby temu przeciwdziałać, możemy sięgnąć po Tratak, medytację polegającą na wpatrywaniu się w płomień świecy.

Czym jest Tratak?

To wywodząca się z Indii metoda medytacyjna, która nie tylko uspokaja umysł, ale też wpływa pozytywnie na poczucie zaufania do siebie i innych ludzi, dodaje odwagi w trudnych sytuacjach, ponieważ otwiera nas na głos intuicji. Gdy go słyszymy i jesteśmy w stanie mu zawierzyć, czujemy się bezpieczni i silni. Dzięki tej praktyce możemy zyskać jasność umysłu i poprawić sobie wzrok. W Indiach medytują w ten sposób nawet małe dzieci.

W jaki sposób działa Tratak?

Energia światła, emitowanego przez płomień, poprzez gałki oczne trafia do tylnych płatów mózgu. Szczególnie działa na szyszynkę, poprawiając jej funkcjonowanie, bo jest ono ściśle związane z bodźcami świetlnymi. Szyszynka wydziela melatoninę, odpowiedzialną za nasz sen a także umiejętność odprężania się i odczuwania zadowolenia.

Jak praktykować Tratak?

1. Zapewnij sobie spokój. (Dobrze jest medytować po kąpieli, w luźnym, jasnym ubraniu.)
2. Zapal świeczkę, postaw ją na wysokości oczu.
3. Usiądź na podłodze lub krześle. Kręgosłup ma być prosty, nogi mogą być skrzyżowane.
4. Weź kilka głębokich oddechów.
5. Skoncentruj swój wzrok na płomieniu i nie mrugaj tak długo, jak możesz. Nie ruszaj się.
6. Staraj się mieć dobre myśli. Gdy przychodzą złe, pozwalaj im odejść. Możesz wizualizować swoje marzenie.
7. Kiedy oczy zaczną ci łzawić (to jest dobre, bo oczyszczające z negatywnych emocji), zamknij je.
8. Zobaczysz odzwierciedlenie płomienia. Obserwuj jego kolory i to jak się zmieniają.
9. Kieruj swoją uwagę na przestrzeń między brwiami na wysokości środka czoła, tam jest czakra trzeciego oka.
10. Możesz teraz odczuwać głęboki spokój a nawet oddzielenie od ciała. Pozwól, żeby to uczucie przeniknęło całą twoją istotę.
11. Kiedy płomień zniknie, powoli otwórz oczy i nie patrz już na świecę, tylko najlepiej na rośliny, zwróć oczy w kierunku południa.

Uwaga! Nie medytuj w stanie dużego zestresowania, zaniepokojenia, zdenerwowania. Odradza się tą medytację przy poważnych schorzeniach oczu i serca. Otwarcie szyszynki wymaga czasu, więc praktykuj regularnie, aż poczujesz efekty. (Zalecane są trzy miesiące).

Medytacja jest jak niedziela – TUTAJ

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze