1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia
  4. >
  5. Zdrowe słodycze nie istnieją!

Zdrowe słodycze nie istnieją!

123RF.com
123RF.com
Dzieci to „łakomy kąsek" dla producentów żywności. Na nich kochający rodzice nie będą przecież oszczędzać. Maleństwo musi mieć to, co najlepsze i to, co najzdrowsze. Na zakupy idziemy przekonani, że takie właśnie rzeczy wkładamy do koszyka. A co znajduje się tam naprawdę? Cukier i tłuszcz.

Kluczem do sukcesu jest, oczywiście, reklama. Wystarczy pokazać w niej, że dziecko dostanie razem z budyniem firmy X zdrowe mleko i kakao, a wraz z soczkiem firmy Y same witaminy i wapń – i klient jest nasz. Tymczasem lekarze i dietetycy ostrzegają: jedzenie dla dzieci ze zdrową żywnością niewiele ma wspólnego. Organizacja Foodwatch przebadała półtora tysiąca produktów dla najmłodszych. Rezultaty budzą, delikatnie mówiąc, niepokój. Otóż w sokach, deserach czy wafelkach jest… głównie cukier.

Co prawda dowodów na to żelaznych nie ma, ale lekarze diabetolodzy nieoficjalnie mówią, że wraz z wejściem do Polski koncernów z wysoko przetworzonym jedzeniem liczba dzieci z cukrzycą wzrosła, i to znacznie. Jeśli spojrzeć na badania produktów dla maluchów, stwierdzimy, że to nic dziwnego. Słodkie to przynęta. Płatków śniadaniowych niesłodzonych kupić nie sposób, tak samo soków. Bywa, że w butelce soku owocowego „schowanych" jest pięć kostek cukru!

Przybywa dzieci z nadwagą. To też – w świetle badań – nic szokującego. Jedzenie dla najmłodszych jest tłuste. W dodatku często są to tak zwane tłuszcze trans – jedna z najgorszych trucizn serwowanych nam przez przemysł spożywczy.

Nie dajmy się nabierać na reklamy. „Pełnowartościowy posiłek", który w nich obiecują, to fikcja. Cukier, tłuszcz i konserwanty z wartościowym posiłkiem nie mają nic wspólnego. Kupując, patrzmy na etykiety. Im mniej składników, tym lepiej. A najlepsze, co może dostać nasze dziecko, to jedzenie, które zrobimy w domu. Przecież i mleko, i kakao, i orzechy – czyli wszystko, co w reklamach stanowi bezcenny atut, możemy kupić bez większych problemów.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze