Błyskawiczna regeneracja sił (cz. 1)

Błuskawiczna regeneracja
123rf

Przed świętami i w czasie wiosennych porządków można stracić równowagę z powodu stresu i zmęczenia. Karen Horneffer-Ginter, psychoterapeutka, nauczycielka jogi i autorka książki „Full Cup, Thirsty Spirit: Nourishing the Soul When Life’s Just Too Much”, podaje sposoby na błyskawiczną regenerację sił.
Oto 10 szybkich i skutecznych strategii, które pomogą ci przechytrzyć przedświąteczne zmęczenie.

1. Wyjdź na świeże powietrze. Wystarczy, że przez kwadrans będziesz przebywać na zewnątrz, niezależnie od pogody i od tego, jaka jesteś zajęta. Wyjdź na świeże powietrze, wolno spaceruj i głęboko oddychaj. Podczas świadomego oddychania mów do siebie w myślach: „Z każdym oddechem czuję się coraz bardziej odświeżona”.

2. Połóż się wygodnie na plecach, rozłóż szeroko ręce i nogi. Weź kilka głębokich oddechów. Poczuj swoje ciało, przeskanuj je swoją uwagą, głęboko oddychaj do miejsc w których czujesz napięcie. Potem możesz wstać i znowu szeroko rozłożyć ręce i głęboko oddychać. Przechylaj się lekko na boki, w prawą i lewą stronę. Ćwiczenie zakończ robiąc skłon w przód z rękami swobodnie zwisającymi ku ziemi. Mów do siebie w myślach: „Uwalniam napięcia w moim ciele”.

3. Połóż się na podłodze blisko ściany, a następnie podnieś nogi wysoko do góry, opierając się o nią. Jeśli podłoga jest twarda, połóż pod plecy koc i małą poduszkę pod głowę. Mów do siebie w myślach: „Pozbywam się niepotrzebnych myśli”.

4. Oddychaj. Rób świadomy wdech i wydech. Wydychając mów: „uuuu” lub wydawaj jakiś inny dźwięk. Mów do siebie w myślach: „Z każdym wydechem pozbywam się stresu”.

5. Sięgnij po aromaterapię. Poeksperymentuj z zapachami olejków w kominku do aromaterapii. Na zmęczenie pomagają orzeźwiające cytrusy, kojąca lawenda i świeża mięta. Ciebie może orzeźwiać każdy inny zapach, zapal kominek, w którym przebywasz i od czasu do czasu świadomie wdychaj zapach olejku. Mów do siebie w myślach: „Ten zapach napełnia mnie spokojem”.

Jutro druga część tekstu

Wszystko mnie wkurza – TUTAJ