fbpx

Błyskawiczna regeneracja sił (cz. 2)

Błyskawiczna regeneracja
123rf

Przed świętami i w czasie wiosennych porządków można stracić równowagę z powodu stresu i zmęczenia. Karen Horneffer-Ginter, psychoterapeutka, nauczycielka jogi i autorka książki „Full Cup, Thirsty Spirit: Nourishing the Soul When Life’s Just Too Much”, podaje sposoby na błyskawiczną regenerację sił.

6. Zapal świecę. Jest jakaś siła w świetle ognia, która jest potężna i pomaga nam nad sobą panować. Patrz w światło świecy i mów do siebie w myślach: „Mam w sobie siłę i spokój ognia”.

7. Po prostu połóż się na 20 minut i odpocznij. Nie musisz spać, ale drzemka dobrze ci zrobi. Albo poleż sobie z nogami uniesionymi lekko do góry. Mów do siebie w myślach: „Jestem zrelaksowana i pełna mocy”.

8. Posłuchaj muzyki. Poszukaj utworu, który albo cię ożywi, albo uspokoi. Takiego, jakiego potrzebujesz w zależności od potrzeb. Mów do siebie w myślach: „Ta muzyka koi mojego ducha.”

9. Wróć do chwili obecnej. To najprostsze ćwiczenie polegające na uspokojeniu myśli. Poczuj, że jesteś tu i teraz. Głęboko oddychaj do momentu, aż poczujesz, że twoje myśli nie wybiegają wprzód, przynosząc ci zmartwienia tylko wracają do teraz. A teraz nie ma żadnego problemu. Po prostu myjesz okno albo kupujesz jajka. Jest tylko to. Mów do siebie w myślach: „Jestem tutaj”.

10. Poczuj podłoże pod stopami. Stań na ziemi bez butów. Poczuj jak podeszwy stóp nawiązują kontakt z podłożem. Możesz sobie wyobrazić, że wyrastają z nich korzenie, które sięgają środka ziemi. Z całego twojego ciała spływa nimi zmęczenie i stres, a ziemia je neutralizuje. Mów do siebie w myślach: „Jestem czysta i wolna”.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze