Obsesyjne myśli – powiedz im STOP (cz. 2)

STOP obsesyjnym myślom
123rf

4. Zobacz, że to nie jest ten problem

Czasem mamy obsesję na jakiś temat i jest to temat zastępczy. Możemy zadręczając się okropnie, utrzymywać mieszkanie w sterylnej czystości, bo tak naprawdę chcemy zasłużyć na uznanie partnera albo jest to jedyny obszar, nad którym mamy kontrolę i możemy rządzić. Gdy rozwiążemy problem, który znajduje się pod obsesją, ona samoistnie zniknie.

5. Spójrz realistycznie

Umysł ma swoje plusy, czasem można odwołać się do jego wrodzonego racjonalizmu. Gdy spojrzysz na swoją obsesję naprawdę realnie, możesz zacząć się głośno śmiać, a przynajmniej uśmiechnąć do siebie.

6. Przerwij sobie

Umiesz przerwać potok słów komuś, kto cię nudzi, irytuje lub zamęcza? Udaje ci się to, prawda? Ze sobą też możesz tak postąpić.

7. Pozostań w teraźniejszości

Obsesja nigdy nie znajduje się w teraźniejszości, bo TERAZ nie masz żadnego problemu. Po prostu jesteś. Taka, jaka jesteś. W razie ataku obsesyjnych myśli, skoncentruj się na dźwiękach, które do ciebie dochodzą, na tym, co widzisz. Wróć do odczuć ciała, do oddechu. Poczujesz spokój.

Obsesyjne myśli – powiedz im STOP (cz. 1) – TUTAJ