1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Spotkania

Jest dowodem na to, że można w Polsce zaadoptować najbardziej naturalną na świecie metodologię pracy. Iwona Gasińska-Mulczyńska

Fot. IStock
Fot. IStock
Zobacz galerię 4 zdjęcia

"Wyznawca" praktycznego aspektu designu w biznesie. Wierzy w rolę projektanta jako pośrednika/tłumacza między przedsiębiorstwem a klientem, dlatego duży nacisk kładzie na zrozumienie procesów gospodarczych i strategii firm, z którymi pracuje. Ważna dla niej jest wizualna forma współpracy z klientem, którą realizuje na co dzień.

Przez kilka lat swoje myślenie projektowe wykorzystywała w budowaniu strategii marek. Pewnego razu dotarła do niej informacja, że posługuje się metodologią Design Thinking. Postanowiła szerzyć ją w Polsce. Nie zawsze była rozumiana, ale czuła misję i chciała mieć udział w zmienianiu świata na lepszy.

Design Thinking ułatwia życie

Zgadza się. Ten sposób myślenia pozwala we właściwym czasie bez dużych nakładów inwestycji, stworzyć prototyp i szybko się przekonać, czy to właściwy kierunek w tworzeniu

Od kiedy Design Thinking króluje na świecie i kto jest jego twórcą?

.................................................................................................................................

Wielu praktyków tej metody próbowało zaszczepić ją w Polsce. Nie odnieśli sukcesu. Jak to się stało, że wdrożyłaś Design Thinking w naszym kraju?

Zgadza się. Wielu próbowało, jednak nie potrafili oni wdrożyć tej metody u nas zgodnie z naszymi realiami. Mi było łatwiej. Znam realia za oceanem i wiem też, co jest potrzebne w Polsce.

Dlaczego tak wiele firm wdraża u siebie ten sposób pracy?

...................................................................................................................

To wymaga dużego nakładu zaangażowania. Wyobrażam sobie, ze nie jest łatwo w jednym czasie zaszczepić zmianę myślenia w dużej liczbie osób

To jest proces. Efektywnie wdraża się go, gdy na kursie pojawi się jedna, dwie osoby z firmy. Wystarczy, że po powrocie stworzą wokół siebie tzw. "kwadrat turkusowy" i będą swoim myśleniem zarażać najbliższych współpracowników. Stopniowo sposób działania będzie się rozprzestrzeniał, aż w końcu będzie można mówić o stosowaniu Design Thinking w kontekście strategicznym.

 Fot. IStock Fot. IStock

Co zasadniczo zmienia w firmie Design Thinking?

Podnosi poziom odpowiedzialności. Ludzie zaangażowani w proces, czują się częścią organizacji, czują się ważni. Wzmacnia się znaczenie pracy zespołowej. Ludzie dostrzegają jej ogromna wartość. Podczas wspólnego tworzenia, jest okazja do bliższego poznania, do integracji zespołu. Praca tą metodą jest zwyczajnie bardzo przyjemna, na nowo otwiera dziecięcą kreatywność

Design Thinking zmienia tez życie osobiste

Zgadza się. Osoby pracujące tą metodą łatwo przekładają ten sposób myślenia na swoje życie prywatne. Wyzbywają się na przykład perfekcjonizmu, dają sobie prawo do popełniania błędów, mają lepsze relacje z dziećmi, z partnerami

W jaki sposób Design Thinking wpływa na relacje prywatne

W relacji z dziećmi, czy partnerami, ważne jest konstruktywne rozwiązywanie problemów. Kiedy na przykład chcemy wyrazić swój pogląd, dokonać oceny, możemy zrobić to w sposób konstruktywny. Podoba mi się Twój pomysł na wakacje i chciałabym wiedzieć z którymi znajomymi chcesz się tam wybrać. Zamiast: podoba mi się Twój pomysł na wakacje, ale chcę wiedzieć z którymi znajomymi tam się wybierzesz. Formuła pierwsza jest konstruktywna i zaprasza do rozmowy. Forma druga ma zabarwienie krytyczne.

A jak Design Thinking zmienił Twoje życie?

..........................................................................................................................

Czy można by sądzisz, że gdyby nie Twoja nauka w Stanach, miałabyś odwagę wdrożyć w Polsce Design Thinking?

.............................................................................................................................

 

 

 

 Mat. Prasowe Mat. Prasowe

Założycielka Design Thinking Institute, projektantka, specjalistka budowania strategii innowacji firm. Posiada 20-letnie doświadczenie w biznesie oraz w pracy w międzynarodowym środowisku. Studia na kierunku graphic design ukończyła w Academy of Art University w San Francisco, ze specializacją corporate identity. Wiedzę o praktycznym biznesie pogłębiała na studiach Executive MBA na Aalto University w Helsinkach. Od 1994 zaangażowana była w tworzenie skutecznych wizerunków firm w pracowniach designu w USA i Polsce.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze