1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. Jak ćwiczyć w domu? Oto prosty trening całego ciała

Jak ćwiczyć w domu? Oto prosty trening całego ciała

Ilutracja iStock
Ilutracja iStock
Zobacz galerię 10 Zdjęć
Trening w domowym zaciszu ma swoje zalety, możesz ćwiczyć we własnym tempie do ulubionej muzyki, na nikogo nie patrząc, z nikim się nie porównując. Jeśli będziesz robić to systematycznie, szybko zobaczysz efekty - lepszą sylwetkę i dobry humor.

Oto prosty trening na różne partie mięśni - do ćwiczeń przyda się taśma (jeśli nie macie jej w domu, weźcie pasek od szlafroka lub spodni). Włącz energiczną muzykę i wykonaj 6 ćwiczeń po 30 sekund z 10 sekundami przerwy/przejścia pomiędzy.

ROZGRZEWKA: Połóż taśmę lub pasek na ziemi i przez 5 minut wykonuj przez nią przeskoki: przód – tył, niczym narciarz na boki, trucht jak u boksera.

I. step touch – zawiąż taśmę lub pasek na wysokości kolan i wykonuj krok dostawny, tak by taśma stawiała lekki opór.

II. przysiad – chwyć taśmę w ręce i unieś ramiona nad głowę. Wykonaj przysiad, pilnując, by ręce zostały nad głową.

III. plecy – połóż się na brzuchu, unieś barki, głowę i nogi, jednocześnie rozciągając rękoma taśmę. Policz do 3 i wróć do pozycji wyjściowej. Powtarzaj ćwiczenie przez 30 s.

IV. na czworakach – połóż taśmę w jednym końcu pokoju, a sama ustaw się w drugim na  – podejdź do rekwizytu na czworakach, wykonaj pompkę i wróć tyłem.

V. brzuszki – połóż się na plecach z ugiętymi nogami, taśmę rozciągnij w rękach nad klatką piersiową i wykonuj  brzuszki zbliżając taśmę do kolan.

VI. triceps – usiądź na łydkach, stopami złap jeden koniec taśmy, rękoma drugi i skieruj ręce nad głowę. Prostuj i uginaj łokcie, tak by rozciągać i luzować taśmę.

Paulina Brzózka: coach, szkoleniowiec, instruktorka fitness, pasjonatka sportu, współautorka książki „Fitness dla kobiet”

Ilustracje: Ada Kujawa

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze