1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. 3 kroki do sprawnego ciała bez bólu

3 kroki do sprawnego ciała bez bólu

Fot. materiał partnera
Nic tak nie odbiera energii życiowej jak odczuwanie bólu. Bez względu czy dotyczy to zęba, brzucha, głowy czy pleców, mamy wówczas problemy z koncentracją, odczuwamy zaniepokojenie i ogólne rozbicie. Ból bywa szczególnie stresujący kiedy dotyka przed ważnym dla nas wydarzeniem życiowym jak egzamin, randka czy spotkanie służbowe. Uniemożliwia w pełni efektywne działanie, a przez to odbija się na naszym samopoczuciu i pewności siebie. Aby uniknąć takich sytuacji i cieszyć się pełnią zdrowia oraz witalności warto na co dzień dbać o kondycję fizyczną i psychiczną naszego organizmu. Sprawdź jak to zrobić!

Krok 1. Sport dla każdego

Sport to zdrowie - to stwierdzenie z pewnością słyszałeś już wiele razy. O pozytywnych właściwościach prowadzenia aktywnego stylu życia napisano już wiele, choć w dalszym ciągu rośnie odsetek osób chorujących na otyłość oraz cukrzycę. Warto jednak wziąć sobie do serca to popularne hasło, gdyż sport stanowi naturalny środek przeciwbólowy. W czasie wykonywania ćwiczeń rośnie ciśnienie tętnicze, krew zaczyna krążyć szybciej, a tkanki zyskują solidną dawkę tlenu. Właśnie wtedy pozbywamy się wszelkich stanów zapalnych, a przy tym budujemy odporność, która tak cenna jest choćby w okresie jesienno-zimowym. Sport może uprawiać każdy, bez względu na wiek czy płeć. Jeżeli do tej pory stroniłeś od aktywności fizycznej, warto rozpocząć od zwykłych spacerów, z które z czasem będziesz mógł wzbogacić o szybszy marsz. Dobrze jest także wybrać się na basen czy siłownię, gdzie pod okiem profesjonalisty wzmocnisz wybrane partie ciała. W przypadku jakichkolwiek kontuzji z pomocą przychodzą plastry Itami. Zawierają one diklofenak, który szybko i skutecznie działa przeciwbólowo oraz przeciwzapalnie. Dodatkowo jest bardzo łatwy w użyciu, pozwala skórze oddychać oraz nie ogranicza ruchów ciała. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich osób prowadzących aktywny tryb życia.

Krok 2. Dietetyczny must have

Jeżeli dieta kojarzy Ci się wyłącznie z odchudzaniem, restrykcjami i podporządkowaniem dnia pod przygotowywanie posiłków koniecznie musisz zmienić swoje nastawienie. Zdrowe odżywianie to klucz do sprawnego ciała bez bólu. Dbanie o odpowiednią zawartość składników odżywczych w Twoich posiłkach przekłada się na siłę i odporność organizmu, który już teraz może sam zwalczać wszelkie stany zapalne wywołujące nieprzyjemne dolegliwości. Nie musisz rezygnować z ulubionych posiłków, ważne, abyś zawarł w nich odpowiednią i zalecaną porcję składników bogatych w wartości odżywcze. WHO wydało raport, w którym rekomenduje spożywanie 400 gramów warzyw i owoców dziennie przez dorosłego człowieka. Jeżeli przełożymy to na konkretne produkty, okazuje się, że zjedzenie sałatki, kilku owoców i ulubionego warzywa na kanapce zapewniają spełnienie tego planu. Jeżeli chodzi o sprawne funkcjonowanie naszego ciała, nie należy zapominać o jego odpowiednim nawodnieniu. Organizm pozbawiony wystarczającej ilości wody powoduje zawroty i bóle głowy, senność oraz przyśpieszone bicie serca. Aby tego uniknąć, należy pić minimum 2,5 litra płynów dziennie. Taka dawka z pewnością pozytywnie wpłynie na nasze ciało, ale także poprawi wygląd i elastyczność skóry oraz doda nam energii do działania.

Krok 3. Psychiczny luz

Brak bólu nie jest wyłącznie kwestią zdrowia fizycznego, ale także psychicznego. Stres stanowi jest z głównych czynników stojących za większością odczuwanych przez nas dolegliwości bólowych. Jego chroniczne występowanie może nawet prowadzić do poważnych chorób takich jak owrzodzenie żołądka bądź cukrzycy. Aby zadbać o nasz organizm i uchronić go przed działaniem szkodzących czynników należy zapewnić mu codzienną dawkę relaksu i odprężenia. Warto udać się na półgodzinny spacer, w którego czasie oczyścisz umysł i nabierzesz dystansu do codziennych spraw. Ulubiona muzyka w towarzystwie świec i filiżanki z herbatą z pewnością pozytywnie wpłyną na zmysły i ukoją zszargane nerwy. Każdy sposób na relaks jest dobry, ważne jednak, aby znaleźć na niego czas i pozwolić sobie na chwilę dla siebie.

SKRÓCONA INFORMACJA O PRODUKCIE LECZNICZYM: Itami® 140 mg, plaster leczniczy. Skład jakościowy i ilościowy: każdy plaster leczniczy zawiera 140 mg diklofenaku sodowego (Diclofenacum natricum). Pełny wykaz substancji pomocniczych, patrz punkt 6.1 ChPL. Postać farmaceutyczna: plaster leczniczy. Itami® to białe plastry samoprzylepne o wymiarach 10x14 cm, których jedna strona jest wykonana z włókniny, natomiast druga z papieru. Wskazania do stosowania: leczenie krótkotrwałe (nie dłużej niż 7 dni). Miejscowe, krótkotrwałe i objawowe leczenie bólu u osób dorosłych i młodzieży w wieku powyżej 16 lat w przypadku ostrych nadwyrężeń, zwichnięć czy siniaków kończyn, powstałych w wyniku tępych urazów, np. urazów sportowych. Przeciwwskazania: nadwrażliwość na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą wymienioną w punkcie 6.1 ChPL; u pacjentów z nadwrażliwością na kwas acetylosalicylowy lub inne niesteroidowe leki przeciwzapalne (NLPZ); u pacjentów, u których podczas przyjmowania kwasu acetylosalicylowego lub innych NLPZ wystąpił atak astmy, pokrzywka lub ostry nieżyt nosa; u pacjentów z czynną chorobą wrzodową żołądka i (lub) dwunastnicy; stosowanie na uszkodzoną skórę, niezależnie od rodzaju zmiany: wysiękowe zapalenie skóry, wysypki, zmiany zakażone, oparzenia lub rany; ostatni trymestr ciąży. Podmiot odpowiedzialny posiadający zezwolenie na dopuszczenie do obrotu: Fidia Farmaceutici S.p.A., Via Ponte della Fabbrica, 3/A, 35031 Abano, Terme (Padova), Włochy. Informacji udziela: STADA Poland Sp. z o.o., Al. 3 Maja 6, 05-501 Piaseczno, Polska; Tel. +48 22 737 79 20, Fax +48 22 750 38 82. ITA/69/19/07.2019 Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze