1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie

Styliści fryzur, styliści zdrowia – uważność fryzjerów ratuje życie

Artego jako pierwsza marka głośno zwróciła uwagę na to, że fryzjerzy mają prawo powiedzieć klientowi o zmianach na skórze głowy. To wręcz ich obowiązek. (Fot. materiały prasowe)
Artego jako pierwsza marka głośno zwróciła uwagę na to, że fryzjerzy mają prawo powiedzieć klientowi o zmianach na skórze głowy. To wręcz ich obowiązek. (Fot. materiały prasowe)
Fryzjerzy widzą takie miejsca na naszej głowie, których my nie jesteśmy w stanie zobaczyć. Jak się okazuje, ich uważność jest cenniejsza, niż nam się wydaje. Marka Artego ruszyła właśnie z kampanią Styliści Zdrowia, która ma na celu szerzenie świadomości, że fryzjer ma prawo – a nawet obowiązek – zwrócić klientowi uwagę, jeśli zauważy coś niepokojącego na jego skórze głowy.

Wszystko zaczęło się od historii fryzjera Ernesta Kawy i jego klientki Anny Januszewskiej, którzy zainspirowali markę Artego, pokazując, że relacja między stylistą a klientem jest wyjątkowa, a wspólna uważność i praktyka mogą mieć realny wpływ na dalsze życie klientów. To właśnie zaniepokojony Ernest zwrócił Ani uwagę, że ma na głowie jakieś znamię, co skłoniło ją do wizyty u lekarza.

Do tej pory brakowało przestrzeni na to, aby rozmawiać o zmianach na skórze głowy w salonach fryzjerskich. A chociaż wielu fryzjerów znalazło się wcześniej w podobnej sytuacji, nie mieli oni pewności, jak reagować. Artego jako pierwsza marka głośno zwróciła uwagę na to, że fryzjerzy mają prawo – a wręcz obowiązek – powiedzieć klientowi o zmianach na skórze głowy.

Dorota Sielużycka, Brand Manager marki, wyjaśnia: – Dostrzegliśmy nową rolę fryzjera: stylista zdrowia, który dzięki swojej uważności może wesprzeć klienta w zachowaniu zdrowia. Jeżeli choć 1 proc. fryzjerów zdecyduje się szerzej spojrzeć na swój zawód, to będzie to wielki sukces kampanii.

Na szczęście projekt Stylista Zdrowia spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem, a fryzjerzy szybko zaczęli utożsamiać się z nowym terminem w branży beauty, który wprowadza Artego.

W jaki sposób fryzjer powinien rozmawiać z klientem? Jak przekazać informację, gdy fryzjer zauważył znamię? Na te pytania styliści zdrowia znajdą odpowiedź w filmach przygotowanych na potrzeby kampanii. Psychoonkolożka Małgorzata Ciszewska-Korona, która wzięła udział w kampanii, odpowiada w nich: – Najprościej. To jest podstawowa zasada, ponieważ jak zaczynamy „wymyślać”, to najczęściej jesteśmy źle odebrani. Fryzjer to nie jest lekarz pierwszego kontaktu, to nie jest dermatolog, to nie jest onkolog. Fryzjer dba o skórę głowy i włosy. Dlatego tak ważne jest, aby był uważny i jeżeli zobaczy zmianę na skórze głowy, za uszami lub na karku, w delikatny sposób powiedział o tym klientce lub klientowi i zachęcił do pójścia do lekarza.

Na youtube.pl, na kanale artego polska, znajdziemy filmy z psychoonkolożką Małgorzatą Ciszewską-Korona, w których razem z instruktorami marki Artego będzie rozmawiać na temat profilaktyki w salonie fryzjerskim w ramach kampanii Stylista Zdrowia.

Źródło: materiały prasowe

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze