fbpx

Dziecko odporne na jesień

Dziecko odporne na jesień
Fot. materiał partnera

Mamy za sobą pierwszy dzwonek. Dzieci poszły do szkół i przedszkoli. Niezależnie od wieku nowe otoczenie zawsze jest szokiem dla układu odpornościowego. Nowi ludzie, zmiana rytmu dnia, stres. Jak zadbać o zdrowie dziecka w tym trudnym dla niego czasie? Może pomóc prosta zasada 5-2-1-0. Zacznijmy odliczać!

5 porcji warzyw i owoców

Czy Twoje dziecko regularnie zjada 5 porcji świeżych warzyw i owoców dziennie?  W większości przypadków odpowiedzi są niestety przeczące. Dzieci zwykle chętnie jedzą tylko ziemniaki i to najlepiej w postaci frytek. Tymczasem tylko zbilansowana dieta zapewnia właściwy rozwój, zdrowie i wzmocnienie odporności. Idealnym rozwiązaniem, które wypełnia tę lukę i zapewnia naszemu dziecku odpowiednią ilość warzyw i owoców, są pyszne Żelki Juice Plus+. W zestawie żelków znajduje się skoncentrowany wyciąg z 30 różnych warzyw, owoców i owoców jagodowych. Kapsułki zawierają nie tylko wybrane witaminy, ale i cenne fitoskładniki. Owoce i warzywa pochodzą z certyfikowanych gospodarstw ekologicznych, zostały zebrane dopiero w momencie pełnej dojrzałości, a następnie przetworzone przez suszenie, dzięki czemu zachowują jak najwięcej odżywczych składników. Badania naukowe nad Żelkami Juice Plus+ dowodzą ich pozytywnego działania na układ immunologiczny, stres oksydacyjny, naczynia krwionośne oraz dobrą kondycję skóry. Skuteczności dowodzi ponad 30 publikacji. Żelki są w 100% wegańskie, swoją konsystencję zawdzięczają pektynom z owoców, a nie żelatynie. Dzieci uwielbiają ten rodzaj słodyczy, a przy okazji dostają porcję naturalnej witaminy A, C, E oraz kwasu foliowego – niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Oczywiście Żelki Juice Plus+ nie zwalniają nas z konieczności podejmowania prób przemycania niejadkom warzyw i owoców w każdym posiłku, jednak dzięki nim możemy być spokojni, gdy kolejna porcja „zielonego” zostanie na talerzu.

Dziecko odporne na jesień

Marka Juice Plus+ od lat prowadzi program, który ma na celu zmianę nawyków żywieniowych i stylu życia całych rodzin. Przystępując do programu Healthy Starts for Families, osoba dorosła przy zakupie kapsułek (odpowiednika żelków dla dorosłych), produkt dla dziecka otrzymuje za darmo.

2 godziny (lub mniej) przed ekranem

Dzieci, które spędzają więcej niż dwie godziny dziennie przed ekranem telewizora, komputera czy telefonu, mają dwukrotnie większą szansę na otyłość niż dzieci, które poświęcają na oglądanie mniej niż jedną godzinę dziennie. Najlepiej jest ograniczyć dziecku czas spędzany przed ekranem do dwóch godzin dziennie, bez możliwości negocjacji i zadbać o jego aktywność fizyczną. Maluszki przed ukończeniem 2. roku życia nie powinny w ogóle oglądać telewizji, a w pokoju dziecka nie powinno być telewizora, bez względu na jego wiek.

Dziecko odporne na jesień
Fot. materiał partnera

1 godzina ruchu dziennie

Stwierdzenie, że sport to zdrowie, nie jest pustym hasłem. 60 minut aktywności fizycznej dziennie sprawia, że dzieci i młodzież cieszą się lepszym zdrowiem fizycznym i psychicznym. Najlepszy jest umiarkowany, ale regularny wysiłek. Wystarczy gra w piłkę na świeżym powietrzu czy jazda na rowerze. Na kondycję i rozwój dziecka świetnie wpływa też pływanie.

0 słodkich napojów

Dzieci powinny pić wodę. Ograniczając spożycie słodzonych napojów – soków, oranżady, aromatyzowanych napojów dla sportowców, smakowego mleka – w prosty sposób eliminujemy z diety dziecka nadmiar cukru. Takie napoje są słodyczami w płynie i powinny pojawiać się w diecie dziecka tylko od święta. Stuprocentowy czysty sok owocowy nie zawiera dodatku cukru, ale jest wysokokaloryczny i może przyczynić się do nadmiernego przyrostu masy ciała, dlatego jego porcje powinny być ograniczone. Od soku zawsze lepszy jest cały owoc, który dodatkowo zawiera błonnik ułatwiający trawienie.