fbpx

Jak schudnąć jesienią? Znajdź motywację do diety nawet po sezonie plażowym!

Pieczona dynia w ramach diety odchudzającej na jesień
Pieczona dynia w ramach diety odchudzającej na jesień (fot. materiał partnera)

Deszczowa pogoda i coraz krótsze dni sprawiają, że masz ochotę zaszyć się pod kocem z kubkiem herbaty, książką i tabliczką ulubionej czekolady? Tracisz chęć do jakiejkolwiek aktywności fizycznej, a karnet na siłownię rzucasz w kąt? Przecież dodatkowe kilogramy zawsze można schować pod warstwami grubych swetrów, prawda? Niekoniecznie! Zamiast katować się radykalnymi dietami przed kolejnym latem, już teraz zadbaj o skuteczną zmianę nawyków żywieniowych.

Z tekstu dowiesz się:

  • jak schudnąć jesienią,
  • jak powinna wyglądać jesienna dieta odchudzająca,
  • w jaki sposób catering dietetyczny wesprze Twoje odchudzanie jesienią.

Zaniedbujesz dietę przez cały rok tylko po to, żeby znów zacząć się głodzić na miesiąc przed wakacjami?  Oczekujesz cudów po tygodniowych detoksach sokowych i restrykcyjnych dietach?

Jeżeli Twoja motywacja do diety spada wraz z nadejściem chłodniejszych dni, pora to zmienić! Powinieneś przecież zadbać o formę na lata, a nie tylko na lato. Troska o swoje zdrowie to inwestycja na całe życie.

Nadwaga i otyłość to nie tylko problem wizualny: przyczyniają się one do wielu chorób metabolicznych, takich jak insulinooporność i cukrzyca, oraz chorób układu sercowo-naczyniowego. Jeżeli więc zależy Ci na zdrowiu, dobrym samopoczuciu i długotrwałych efektach, powinieneś dbać o swoją sylwetkę przez cały rok!

Jak powinna wyglądać dieta odchudzająca na jesień?

Pierwszym warunkiem udanej diety odchudzającej bez względu na porę roku jest obliczenie swojego zapotrzebowania kalorycznego. Możesz je oszacować w kilka sekund, korzystając z kalkulatora diet – wystarczy, że podasz podstawowe dane dotyczące swojego wzrostu, masy ciała i aktywności fizycznej oraz określisz swój cel – czyli redukcję masy ciała. Teraz możesz zacząć układać dietę na jesień zgodnie ze swoim dziennym zapotrzebowaniem.

Jesienna dieta – odchudzanie

Nie ma co ukrywać – latem łatwiej nam utrzymać zgrabną sylwetkę, ponieważ większość warzyw i owoców dostępnych na lokalnych straganach zawiera niewiele kalorii. Dodatkowo długie dni skłaniają do większej aktywności fizycznej, a wysokie temperatury odbierają apetyt na niezdrowe przekąski. Nie oznacza to jednak, że odchudzanie jesienią musi być męczarnią.

Wraz z nadejściem chłodniejszych dni ciągnie nas do cięższych, ciepłych potraw. Na szczęście można przygotować je w taki sposób, aby doskonale wpisywały się w dietę odchudzającą – sycący gulasz z dyni i soczewicy, rozgrzewające zupy kremy na domowym wywarze czy pieczone warzywa korzeniowe z dodatkiem oliwy z oliwek i ostrych przypraw. Wszystkie te potrawy są gęste żywieniowo, a także bogate w błonnik i sycące.

Jeżeli natomiast złapie Cię ochota na coś słodkiego, możesz wykorzystać sezonowe owoce – śliwki, gruszki i jabłka – zapiec je pod kruszonką, używając erytrytolu lub stewii zamiast cukru. Dodatkowo do kruszonki śmiało dodaj otręby, zmielone płatki owsiane, orzechy lub siemię lniane.

Zadbaj również o to, aby mieć pod ręką gorący napój, który rozgrzeje Cię w mroźniejsze dni – herbata z imbirem i cytryną lub napar ziołowy to doskonałe zamienniki wysokokalorycznych kaw z syropami i innych słodzonych napojów.

Jak schudnąć, gdy brak Ci motywacji do działania?

Chciałbyś podjąć kroki w kierunku zdrowszego stylu życia, ale brak Ci czasu do stania w kuchni i gotowania zdrowych posiłków w ramach odchudzania jesienią? A może nie masz ochoty liczyć każdej kalorii i wolisz, żeby nad tym, jak schudnąć, ktoś zastanawiał się za Ciebie?

Catering dietetyczny NTFY jest czymś, czego Ci potrzeba!

Zapomnij o sztywnych planach dietetycznych i nudnych posiłkach. W NTFY sam możesz komponować posiłki spośród dań dostępnych w ramach wybranych przez siebie diet: Less Carb, Foodie, Veggie, Less Gluten & Dairy Free, Classic lub – to nowość dla osób lubiących klasyczne połączenia smakowe i tradycyjne potrawy – Smart.

Nasze posiłki zaspokoją kubki smakowe nawet największych smakoszy – sałatka z jarmużem, marchewką i cieciorką z sosem orzechowym lub leczo z cukinią to wspaniałe, rozgrzewające potrawy idealne na jesienną chandrę. A zamiast niezdrowych słodyczy ze sklepu – gruszka pieczona z serkiem waniliowym!

Tej jesieni możesz spokojnie przestać się przejmować liczeniem kalorii i chować dodatkowe kilogramy pod obszernym swetrem – oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne, a resztą zajmą się specjaliści z NTFY!