Jak wykorzystać sport do rozwoju osobistego i budowania pewności siebie?

(fot. iStock)

Idealna matka, czuła kochanka, przebojowa w pracy, kreatywna w kuchni, czyli współczesna Superwoman. Tak jesteśmy wychowywane, takie wymogi stawiane też same przed sobą. co zrobić, żeby w każdej z życiowych ról czuć się dobrze? Dowiedz się, jak wykorzystać trening do budowania pewności siebie.

Jakie są twoje wszystkie oblicza? Jakie role pełnisz na co dzień? W których z nich radzisz sobie na tyle dobrze, że odczuwasz komfort, a które cię przytłaczają? Czy widzisz obszar do pracy? Masz? Zatem czas zadbać o własny rozwój. Poszukaj treningu, który pomoże ci wzmocnić aspekty wymagające podszlifowania.

1. Rozbudzenie kobiecości, podwyższenie pewności siebie

POLE DANCE – modny ostatnio taniec na rurze to świetne rozwiązanie dla kobiet szukających wyzwań. Trening jest trudny, ale daje dużo satysfakcji i radości. Jeżeli chcesz zyskać większą świadomość ciała, wzmocnić siłę rąk, brzuch oraz nogi, to świetny pomysł dla ciebie. Pole dance praktycznie nie ma ograniczeń, a wszelkich „akrobacji” będziesz uczyć się stopniowo.

DANCE – zajęcia choreograficzne przeznaczone dla osób, które chcą się poruszać, ale niekoniecznie trenować wyczynowe formy tańca. Rozwiniesz koordynację ruchowo-przestrzenną, kontrolę ciała, czucie, pobudzisz mózg do kreatywnego myślenia.

HIGH HILLS DANCE – poprzez taniec na obcasach nie tylko wypracujesz uwodzicielski krok, ale też wzmocnisz uda, pośladki, łydki, brzuch oraz stawy skokowe.

2. Wzmocnienie ciała, poprawa sylwetki z nutką rywalizacji

CROSS FIT – dla tych, którzy poszukują nowych znajomości, nowej społeczności, a do tego chcą dokarmić swojego ducha rywalizacji i lubią niezły wycisk.

POWER PUMP – czyli ćwiczenia ze sztangami, podobnie jak w przypadku zajęć cross fit, wchodzisz tu w społeczność osób lubiących intensywne treningi i wzmacniasz swoje ciało.

STREET WORKOUT – ćwiczenia bazujące na naturalnych ruchach z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała. Zajęcia często są organizowane w plenerze na podwórkowych siłowniach, wykorzystuje się w ich trakcie wszystko to, co jest dostępne w przestrzeni miejskiej – czyli drążki, murki, ławki itp. Przy tego typu aktywności wzmocnisz ciało, ujędrnisz mięśnie, nauczysz się kreatywnego treningu, czyli ćwiczeń w każdych warunkach.

3. Relaksacja, czas na refleksję, przywrócenie równowagi w ciele

AIR JOGA – czyli joga akrobatyczna, świetne rozwiązanie dla osób poszukujących relaksu, odprężenia, rozciągnięcia i nauki świadomości ciała.

PILATES – wysmukla ciało, rozwija czucie i kontrolę. Pozwala na wzmocnienie mięśni głębokich, które wysmuklają talię, stabilizują kręgosłup, jednocześnie go odciążając. To jedna z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej.

STRETCHING – forma, na którą powinien uczęszczać każdy. Przywraca równowagę w ciele, likwiduje niektóre dolegliwości bólowe, pozwala się zrelaksować i wyciszyć.

FIT BALL – zajęcia na piłkach, dzięki temu, że wymuszają trzymanie równowagi, dodatkowo przez cały czas aktywujesz mięśnie głębokie.

4. Odreagowanie stresów, uwolnienie negatywnych emocji, zastrzyk endorfin

SHUFFLE DANCE – forma swobodnego tańca z takimi elementami, jak: „the running man”, „the side step”, „spins”. Postaw na tę aktywność, jeśli chcesz poprawić sobie nastrój, pobudzić wydzielanie endorfin, rozładować napięcie.

SPORTY WALKI – na tych zajęciach rozładujesz napięcie, odstresujesz się, nauczysz się zarządzać własną energią oraz nabędziesz praktycznych umiejętności samoobrony. Jest to także świetny trening wytrzymałościowy.

TRAMPOLINA – nowa forma zajęć nastawiona na spalanie kalorii i dobrą zabawę. Na pewno poczujesz dolne partie mięśniowe.