fbpx

Czego może nauczyć Cię joga?

Mindvalley_JOGA
materiały prasowe

Życie jest stałą zmienną. Czy Ci się to podoba lub nie. I tylko od Ciebie zależy, czy się w tym rwącym nurcie odnajdziesz. Na szczęście istnieje joga – praktyka, która Ci w tym pomoże.

fot. materiały prasowe

Pewnie masz masę obowiązków zawodowych i domowych. Do tego jesteś czyjąś przyjaciółką, partnerką, może jesteś mamą – a bycie czyimś bliskim to przecież najbardziej odpowiedzialna z ról. Próbujesz poukładać wszystkie aspekty życia w harmonijną całość, lecz przepłacasz tę żonglerkę stresem i kłopotami ze zdrowiem – najprawdopodobniej bólami pleców lub niechcianymi kilogramami. A to tylko jeszcze bardziej wytrąca Cię z wewnętrznej równowagi…

Nie jesteś sama – w tej samej sytuacji są miliony ludzi na świecie. Problemy z kręgosłupem, nadwagą, stresem i bezsennością należą do najpowszechniejszych schorzeń XXI wieku. Zadomowiły się w naszej cywilizacji, która sama nie bardzo potrafi znaleźć na nie sposób. Warto więc sięgnąć do starszych źródeł – tysiące lat praktyki jogi dowodzą jej skuteczności.

Też to przeżyłam

Zaczęłam ćwiczyć Ashtanga Jogę kilkanaście lat temu, próbując odbić się od dna – gniotły mnie emocje i psychika, zipiało zdrowie. Właśnie wtedy joga uratowała mnie po raz pierwszy i pomogła wrócić do gry.

materiały prasowe

Drugi kryzys miał miejsce niedawno, gdy w wieku 40 lat urodziłam swoje pierwsze dziecko. Córka wywróciła wszystko do góry nogami. Nagle biegłam w maratonie brudnych pieluch, przypalonych garnków, nieprzespanych nocy i służbowych e-maili. Zaczęłam nieustannie porównywać czasy sprzed ciąży do nowej codzienności. Doszły nieplanowane kilogramy i bóle pleców. Stawałam na macie, (wydawało mi się) gotowa do rozpoczęcia mojej ulubionej sekwencji- Powitania Słońca i nie mogłam wystartować. Ślepe przywiązanie do przeszłych ideałów szantażowało i paraliżowało mnie przez pierwsze 2 lata życia córki.

fot. materiały prasowe

Jednak życie jest stałą zmienną

To właśnie joga – ponownie – przywróciła mi wewnętrzną równowagę i spokój. Dzisiaj chcę Ci zdradzić sekret, jak.

Nieważne, czy jesteś businesswoman, czy panią domu, mamą czy singlem, a tym bardziej, czy kiedykolwiek wcześniej próbowałaś jogi. Mam dla Ciebie 4 sekrety jogi, które już dwa razy pomogły mi wyjść z regresu. Nieistotne, co robisz w życiu – oto 4 rzeczy, które (uwierz mi) chcesz zacząć praktykować od dzisiaj:

Oddech Lorda Vadera

fot. materiały prasowe

Lista rzeczy do zrobienia na dzisiaj: czas start – szybciej – więcej – STOP! Poczuj, jaka jesteś nieobecna, rozchwiana, zestresowana. Kładziesz się do łóżka i nie potrafisz zasnąć, w głowie chaos. Zatrzymaj się i zaufaj oczyszczającej sile oddechu- ustabilizuje Cię na macie, ale i poza nią.

Weź głęboki wdech przez nos, aż całkowicie wypełnisz płuca. Zatrzymaj go. Teraz wypuść powoli, do zera. W ciężkich momentach, z każdym wydechem wydaj też dźwięk z tylnej ściany gardła. Stałam się kobiecą wersją Dartha Vadera z „Gwiezdnych Wojen” – jednak energia, która zaczęła mnie otaczać, bynajmniej nie należała do „Ciemnej strony Mocy”.

Siła Myśli

Ludzie XXI wieku nie kontrolują galopu swoich myśli. Gdy urodziła się moja córka, zauważyłam, że zaczęłam mówić więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Głównie do samej siebie. Gdy Mała miała 2 lata, nawyk ten stał się tak intensywny, że słyszałam własne słowa jak echo. Przeraziłam się tymi wszystkimi wszystkimi onomatopejami i „gugagigami”. Zaczęło mnie irytować moje własne zachowanie, więc zaczęłam się ze sobą szarpać. Byłam wiecznie wszystkim zmęczona. I ponownie się przeraziłam. Nie chciałam być starą, zgorzkniałą kobietą, zanim jeszcze Mała trafi do przedszkola…

Usidlij swoje myśli – ćwiczenie

  • Stań prosto na macie i powiedz sobie: „Jestem silna i zdrowa”.
  • Skłon do przodu, przejdź do Psa z Głową w Dół: „Ufam energii, radości i miłości, które żywią mnie tym, czego potrzebuję”.
  • Połóż kolana na macie i wygnij grzbiet do pozycji Kota, po czym zejdź do pozycji Dziecka: „Jestem Jednością i Spokojem”.
  • Po minucie usiądź prosto: „Traktuję siebie z szacunkiem”. Uśmiechnij się do siebie.

Święta Przestrzeń

Przez te 2 lata omal zapomniałam, jak cenna jest praktyka własna. Jak ważne jest własne miejsce i czas poświęcony tylko sobie. Joga i mata przypomniały mi, że gdzieś pomiędzy smoczkami a rachunkami muszę znaleźć świętą przestrzeń tylko dla siebie. To mój, ale także Twój obowiązek! Dopóki tego nie zrozumiesz, nie wyjdziesz z problemów, także takich jak nadwaga. Musisz umieć o siebie zadbać, nikt inny za Ciebie tego nie zrobi.

fot. materiały prasowe

Jak rozpocząć naukę jogi?

Naukę jogi oczywiście powinnaś zacząć, kierując się wskazówkami doświadczonego nauczyciela – i obowiązkowo od Powitania Słońca. (Kliknij tutaj i przejdź do lekcji video, jakie dla Ciebie przygotowałam). Jednak to właśnie indywidualna praktyka otworzy przed Tobą zupełnie nową przestrzeń – tę wewnętrzną, do podążania za sobą. Im częściej będziesz ćwiczyć sama, tym lepiej wnikniesz w swoje ciało i jego potrzeby, rozpracujesz jego asymetrię, naturalnie zmienisz nawyki żywieniowe na te prawidłowe. To spotkanie z samą sobą, ze swoją wewnętrzną mądrością i miłością- nikt inny Cię tym nie obdaruje do takiego stopnia.

Wskazówki Bólu

W kryzysowych okresach bolało mnie wiele rzeczy – głównie obciążone plecy. Jednak pojawił się także ból emocjonalny. Narzekałam na status quo, ale przestałam słuchać swoich potrzeb. Joga pomogła mi rozwiązać problemy nie tylko z kręgosłupem, lecz także te zakorzenione w głowie.

Aby uniknąć kontuzji w jodze, musisz rozwinąć świadomy szacunek do siebie i wskazówek bólu pojawiających się w Twoim ciele. Tak samo poza matą- nie pchaj się bezmyślnie naprzód, nic nikomu nie udowadniasz. Praktykuj jogę zgodnie z rytmem swojego ciała i uwzględniając moment życia, w którym właśnie się znajdujesz. Jeśli masz urwanie głowy w domu lub pracy, wykonaj mniej asan, uprość sekwencję. Joga ma być Twoim schronieniem, a nie walką z wyobrażeniami o tym, jak powinnaś wyglądać czy robić. Wsłuchaj się w siebie i uszanuj to, co usłyszysz.

Zadbaj o siebie

Wszystkiego, co Ci tutaj przekazałam, nauczyła mnie już podstawowa sekwencja- Powitanie Słońca. Jogę uprawiam od 20 lat, jestem certyfikowanym nauczycielem- z rzadką specjalizacją w jodze prenatalnej. Prowadziłam już kursy i warsztaty w takich krajach jak Japonia, Kanada, Indie, Kostaryka czy Norwegia.

Bezgranicznie kocham to robić i ze swoją wiedzą chcę dotrzeć do jak największej liczby osób- a dzięki Internetowi i platformie PortalYogi.pl mam wreszcie taką możliwość. Dlatego też postanowiłam stworzyć online kurs video Powitania Słońca – i podarować Ci go w prezencie. Skoro mam szansę Ci pomóc – z bólami pleców, zbędnymi kilogramami czy stresem – chcę to zrobić tu i teraz.

Pamiętaj: nieważne, ile masz lat i jaką masz kondycję fizyczną – Powitanie Słońca jest bezpieczne dla każdego. Co więcej, jest naprawdę proste w wykonaniu. Zresztą, przekonaj się sama- nic Cię to nie kosztuje!

materiały prasowe

Kliknij tutaj i za 5 minut zacznij Powitanie Słońca – za darmo