fbpx

Energetyczny strażnik

fot. Robert Wolański / Pozycja A

Silna aura ochroni nas przed niekorzystnymi bodźcami zewnętrznymi, które są źródłem stresu, dolegliwości fizycznych i psychicznych. Dlatego warto ją wzmacniać.

Wokół naszego ciała istnieje pole elektromagnetyczne o pulsującej energii. To nasza aura. Jest ona powiązana z czakrami. Czakry możemy wyobrazić sobie jako koła wibrującej energii, którą zarówno przyjmujemy do siebie, jak i wysyłamy na zewnątrz. W tę energię zamieniają się nasze emocje, myśli… Od jakości ich wszystkich, od stanu naszej świadomości zależy więc stan aury. Osoba o silnej, zdrowej aurze emanuje energią, w której manifestuje się jednocześnie poczucie bezpieczeństwa, równowaga emocjonalna, poczucie własnej wartości, miłość (również miłość do siebie), spokój, autentyczność, mądrość, zadowolenie, bezinteresowność. Taka osoba nie boi się wyzwań losu – widzi w nich kolejną szansę na rozwój świadomości, samopoznanie.

Ktoś o osłabionej aurze emanuje energią niepewności, strachu, wstydu, chciwości, niezadowolenia, egoizmu, nie kontroluje i nie rozumie swoich emocji. Szuka winnych niepowodzeń i żyje w przeświadczeniu, że pada ofiarą losu.

Aura pełni też ważną funkcję w chronieniu nas przed otaczającą energią. Wystarczy pięciominutowy spacer ulicą, aby zdać sobie sprawę, jaka ilość bodźców wizualnych i dźwiękowych bez przerwy na nas oddziałuje, a my nie mamy na to żadnego wpływu. Nie możemy na przykład selektywnie słuchać tylko niektórych dźwięków. Gdy aura jest osłabiona, chłoniemy jak gąbka wszystko, co dzieje się wokół. Nie mamy żadnej zapory przed bodźcami, które nas męczą, są źródłem stresu, przyczyną osłabienia fizycznego i psychicznego. Warto więc uzbroić się w silną aurę – dzięki niej będziemy też emanować energią, która inspiruje i podnosi na duchu innych ludzi.

Ćwiczenie na wzmocnienie aury

Siedzimy wygodnie z wyprostowanym kręgosłupem. Ramiona rozkładamy równolegle do podłogi, wnętrza dłoni są skierowane do sufitu, palce zgięte i napięte jak szpony (poz. A). Wykonujemy dynamiczny naprzemienny ruch: unosimy ramiona nad głową (poz. B) i opuszczamy do pozycji wyjściowej (w sumie powinno to trwać sekundę). Podnosząc ręce, pamiętamy, aby z przodu było raz prawe, raz lewe ramię. Oddychamy przez nos, ramiona w górę – wdech, w dół – wydech. Zaczynamy od 3 minut, stopniowo wydłużamy do 11.

www.mojanirvana.pl

Ćwiczenia za zgodą The Teachings of Yogi Bhajan, Kundalini Research Institute.