fbpx

Jak dobrać ćwiczenia?


Dobrze zaplanowany program ćwiczeń na siłowni to niezwykle istotna rzecz. Ułatwi on osiągnięcie wymarzonych efektów, jak również wprawi cię w dobre samopoczucie i pozytywny nastrój.

Wybierając program ćwiczeń musisz przede wszystkim wiedzieć, co chcesz osiągnąć poprzez trening. Inaczej trenuje się, kiedy celem jest nabranie masy mięśniowej, inaczej kiedy się odchudzasz, a jeszcze inne rzeczy będą dla Ciebie dobre, jeśli chcesz np. poprawić kondycję.

Zastanów się także na tym, co lubisz – czy wolisz ćwiczyć sama czy w grupie, czy lubisz dynamiczne ćwiczenia czy raczej spokojne, układy taneczne czy ćwiczenia z ciężarkami. Jeśli jesteś indywidualistką i zależy ci na szybkiej i dokładnej realizacji twojego celu – idź na siłownię i zatrudnij trenera personalnego. Masz wtedy pewność, że program treningowy jest dostosowany tylko do twoich potrzeb i celów. Dodatkowo osoba trenera personalnego zwiększa motywację do treningu, a także podnosi jego intensywność i bezpieczeństwo.

Jeżeli należysz do grupy osób, które nie wyobrażają sobie ćwiczeń bez towarzystwa – wybierz coś z zajęć grupowych. Zależy ci na wzmocnieniu i wyrzeźbieniu mięśni? – wybierz zajęcia typu TBC, Body Work, Shape, Power Bar (Magic Bar).

Jeśli twoim problemem są strefy typowo kobiece – najlepsze będą zajęcia typu ABT (abdominals, butt, tights – czyli brzuch, pośladki, uda). Kiedy twój cel to odtłuszczenie wybieraj klasy typu fat burning.

W celu poprawienia kondycji – a przy okazji też spalenia kalorii – nie ma lepszej opcji niż spinning / indoor cycling. Jeżeli natomiast jesteś zwolenniczką spokojnych ćwiczeń, wybierz pilates lub jogę. W przypadku, kiedy najważniejsza dla ciebie jest superenergia, dobra zabawa i dynamiczna muzyka polecam zajęcia: zumba, latunga, dance flow, latin mix itp.

ZAMÓW

E-WYDANIE

 

ZAMÓW

E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>