fbpx

Joga dla bioder

Joga dla bioder
123rf.com

Kiedy spacerujesz lub tańczysz, zapewniają przyjemną lekkość ruchu i grację. Kiedy się kochasz, otwierają cię na rozkosz. Łączą się z nogami, które odpowiadają za naszą stabilność i połączenie z Ziemią. Twoje biodra zasługują na specjalną sesję jogi.
Właściwe ustawienie i kondycja bioder wpływają bezpośrednio na kręgosłup, a bóle jego dolnego odcinka mogą wynikać z napięć wewnątrz nich. W swoim wnętrzu skrywają całe bogactwo mięśni, od których rozluźnienia i siły zależy zdrowie układu moczowo-płciowego. Kiedy zaprosisz do siebie nowe życie, właśnie tę część ciała wybiera ono na swoją pierwszą kołyskę. To tutaj wreszcie, i wiedzieli o tym starożytni, mieści się centrum energetyczne człowieka i źródło jego mocy wewnętrznej. Dla kobiet mają szczególne znaczenie, bo kobiecość naturalnie odpowiada zasadzie Matki Ziemi. Mądrość kobiety drzemie w jej ciele, a dokładnie … właśnie tam, tak, w biodrach.

A tymczasem… przez całe dnie skazujemy je na trwanie niemal bez ruchu – na krześle, a potem w samochodzie, w ułożeniu, którego bardzo nie lubią. Szkodzi im stres – wrażliwy mięsień biodrowo-lędźwiowy gromadzi napięcia pogłębiając lordozę lędźwiową. Dostają tak mało dobroczynnego ruchu i uwagi. Z biegiem lat sztywnieją coraz bardziej i odmawiają współpracy a swoboda i oczywistość chodzenia stają się utraconym przywilejem.

Warto wiedzieć, że jazda na rowerze czy bieganie nie wpłyną na na poprawę kondycji bioder. Potrzebne są, po pierwsze, specjalne ćwiczenia, które rozluźnią miednicę, dotrą głęboko, skorygują niewłaściwe ustawienie, otworzą stawy i odżywią je. Idealne do tego są odpowiednie asany czyli pozycje jogi, opracowane tysiące lat temu przez starożytnych joginów, znawców ludzkiego ciała i ducha. Nie są to trudne pozycje, ale trzeba umieć właściwe je wykonać, tak więc najpierw warto poćwiczyć pod okiem nauczyciela jogę dla bioder. Po drugie będzie potrzebna cierpliwość, bo biodra nie lubią pośpiechu ani przymusu. Biodra to zaufanie, więc jeśli spróbujesz wymóc na nich otwarcie, zamkną się jeszcze bardziej. Poznane ćwiczenia warto ćwiczyć regularnie w domu w wolnych chwilach choćby siadając inaczej na sofie. Nie trzeba wiele, żeby zacząć zmianę.

Porusz swoje biodra, tylko na to czekają. Odpłacą ci gracją i przyjemnością poruszania się, poczuciem ześrodkowania i stabilności. Zaproszą do tańca.

Zapraszam na gratisową sesję jogi dla bioder! WIĘCEJ INFORMACJI

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze