Joga przy biurku, ćwiczenie numer 7: wyrzuć stres z karku, część 2



Ogólne zasady wykonywania asan przy biurku: jeśli używasz krzesła na kółkach – przesuń je pod ścianę aby było stabilne; nie nadwyrężaj się; zdejmij buty, podłóż książkę pod stopy.

Pamiętaj: wykonuj ćwiczenia ze świadomością, że ta krótka przerwa korzystnie oddziałuje na Twoje samopoczucie i ciało, i że wpłynie pozytywnie na wykonywaną przez Ciebie pracę. Oddychaj, rozluźniając przeponę i brzuch.

Tu znajdziesz poprzednie ćwiczenia: numer 1, numer 2, numer 3, numer 4, numer 5 oraz numer 6.

Wykonanie

  • usiądź wygodnie z wyprostowanym kręgosłupem
  • kolana i stopy są rozsunięte ok. 10 cm od siebie
  • połóż dłonie na udach;
  • rozluźnij barki do dołu
  • powoli kieruj głowę: w prawą stronę w kierunku prawego barka, do tyłu, w lewą stronę w kierunku lewego barka, do dołu
  • wykonuj to ćwiczenie powoli, nie nadwyrężaj karku i nie napinaj mięśni
  • pozostań cały czas świadoma ruchu głowy, tak abyś rozciągała mięśnie szyi i karku delikatnie
  • wykonaj 5-10 kółek
  • wykonaj to samo ćwiczenie, kierując głowę w przeciwnym kierunku