Joga w pracy: nie garb się przy biurku, ćwiczenie nr 5

Fot. sylwia Olszewska

Ta krótka przerwa korzystnie wpłynie na Twoje samopoczucie i ciało, i w efekcie – na jakość pracy

Ogólne zasady wykonywania asan przy biurku: jeśli używasz krzesła na kółkach – przesuń je pod ścianę aby było stabilne; nie nadwyrężaj się; zdejmij buty, podłóż książkę pod stopy.
Pamiętaj: wykonuj ćwiczenia ze świadomością, że ta krótka przerwa korzystnie oddziałuje na Twoje samopoczucie i ciało, i że wpłynie pozytywnie na wykonywaną przez Ciebie pracę. Oddychaj, rozluźniając przeponę i brzuch.
Tu znajdziesz poprzednie ćwiczenia: numer 1, numer 2, numer 3 i numer 4.

Wykonanie:

  • Usiądź z wyprostowanym kręgosłupem na krześle
  • Kolana i stopy są rozsunięte na ok. 10 cm
  • Możesz podłożyć książkę pod stopy
  • Prawa ręka jest rozluźniona z dłonią na udzie
  • Lewą dłoń połóż na lewym barku. Łokieć jest w prostej linii z barkiem
  • Zrób kółko kierując łokieć po kolei: do dołu, do przodu, do góry, do tyłu
  • Powtórz 15 razy , starając się, aby kółka były coraz większe
  • Miej na uwadze, aby bark był rozluźniony
  • Zauważ swój kręgosłup, prostując go świadomie
  • Wykonaj to samo ćwiczenie prawą ręką 15 razy