Mózg w superformie

123RF.com

Masz problemy z koncentracją, ciągle zapominasz coś zrobić, a twoja kreatywność spadła do poziomu -1? Wiem, jak możesz sobie pomóc – ruszaj się!!!
Trening i regularny wysiłek fizyczny, oprócz zbawiennego wpływu na ciało, może również poprawić formę twoich szarych komórek!

Oto 5 powodów dla których warto ruszyć – nie tylko głową:

  1. Trening siłowy – nie tylko buduje włókna mięśniowe, ale także poprawia kondycję komórek w mózgu przez wspomaganie powstawania nowych neuronów. Dzięki temu będziesz miała lepszą pamięć i będziesz szybciej zapamiętywać nowe informacje. Czyli od dziś zaprzyjaźniasz się z hantlami i sztangą.
  2. Zrzuć dodatkowe kilogramy – naukowcy z Kent State University udowodnili, że osoby które pozbyły się nadwagi osiągały duże lepsze efekty podczas testów pamięci niż przed redukcją wagi. Dlatego postaraj się zlikwidować złe nawyki żywieniowe i zacznij trenować.
  3. Wyluzuj – stres jest jednym z największych wrogów szarych komórek. Kiedy jesteś chronicznie zestresowana, podwyższony poziom kortyzolu może utrudniać krwi dopływ do mózgu, przez co twoja zdolność koncentracji i przyswajania informacji zostanie upośledzona. A co jest najlepszym sposobem na stres? SPORT
  4. Trenuj na świeżym powietrzu – trening blisko natury nie tylko redukuje stres, ale też wspaniale dotlenia. A dotleniony mózg jest bardziej chłonny i łatwiej zmusić go do wytężonej pracy.
  5. Zaprzyjaźnij się z jogą – relaksuje i wspaniale dotlenia, ale także uczy koncentracji i medytacji. A naukowcy udowodnili, że medytowanie przed 12 minut dziennie (tyle chyba dasz radę wygospodarować?) podnosi aktywność mózgu w obszarach odpowiedzialnych za odzyskiwanie wspomnień i zapomnianych informacji.