fbpx

Oddech Brzęczącej Pszczoły – uspokaja emocje

Oddech Brzęczącej Pszczoły - uspokaja emocje
materiały prasowe

Inaczej Bhramari, jedno z ćwiczeń oddechowych jogi. Przekonaj się, że wsłuchiwanie się w dźwięk własnego oddechu, regeneruje siły. Uwalnia złość i zdenerwowanie, ponieważ łączy nas z rytmiczną pulsacją własnego ja.
1. Usiądź na podłodze, zegnij kolna, kierując je do przodu tułowia. Oprzyj łokcie na kolanach i zatkaj uszy końcami kciuków. Wyciągnij kręgosłup w górę. Staraj się jak najbardziej rozluźnić barki, szyję i twarz.

2. Zamknij oczy i skieruj myśli do środka ciała, w stronę brzucha, serca, przełyku a następnie głowy. Powoli nabierz powietrza w płuca. Przy wydechu wykonuj brzęczący dźwięk wargami. Powtórz to 10 razy lub kontynuuj przez kilka minut.

3. Wydech jest znacznie rozciągnięty, wdech też ma być nieśpieszny. Nie przechodź za szybko do następnego wydechu, ale odczekaj chwilę, podobnie jak powoli napełniałeś powietrzem płuca.

4. Skup świadomość na brzęczącym dźwięku. Możesz poeksperymentować z różnymi odgłosami, aż znajdziesz ten, który dla ciebie miło brzmi. Poczuj wibrację dźwięku aż w mózgu.

5. Gdy skończysz, posiedź w ciszy z zamkniętymi oczami. Możesz przez pewien czas obserwować wrażenie, jakie sprawił wibrujący dźwięk w postaci pulsacji ciała. Staraj się nie poruszyć żadnym mięśniem.

Ćwiczenie z książki „Księga jogi. Kompletny przewodnik”, Christina Brown, wydawnictwo Elipsa

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze