fbpx

Praktyka jogi: pozycja delfina – deska

fot. Radek Polak

Jeśli chcemy wzmocnić mięśnie górnej części ciała, to pozycja delfina będzie bardzo skuteczna. Podczas tej asany pracują bowiem mięśnie pleców i brzucha, jednocześnie rozluźniają się biodra.

Utrzymanie ciała w linii prostej i rozłożenie ciężkości w równomierny sposób buduje w nas świadomość ciała, a także wewnętrzną odporność i moc.

Instrukcja:

  • Połóż się na podłodze na brzuchu
  • Ułóż ramiona tak, aby łokcie były w prostej linii z barkami; dłonie złożone razem, palce rozsunięte, głowa nad dłońmi
  • Oprzyj się mocno na przedramionach (od nadgarstka do łokcia); podnieś plecy oraz nogi aż ciało wyprostuje się i plecy będą w prostej linii z nogami
  • Rozciągnij obojczyki i rozluźnij barki lekko do tylu
  • Rozluźnij kark, szyję, patrz w jeden punkt na podłodze
  • Pozostań w tej pozycji na 30 sekund do 3 minut, oddychając głęboko i utrzymując ciało w prostej linii

Korzyści:

  • Pomaga eliminować skutki stresu
  • Wzmacnia ramiona, barki i mięśnie brzucha
  • Działa antydepresyjnie (przy małych i średnich stanach depresyjnych)
  • Działa prewencyjnie na osteoporozę

Przeciwwskazania:

  • Uraz barków lub karku

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze